Tyle zajmie Wam wbicie pełnej dywizji w LoLu i to tylko, jeżeli macie 60% winrate w swoich grach
Gracze podjęli dyskusję odnośnie prędkości wbijania kolejnych rang.
Każdy gracz LoLa chciałby mieć wyższą dywizję, niż tę obecną. W momencie, gdy większość przebywa w Złocie, praktycznie wszyscy myślą o tym, że zasługują przynajmniej na Platynę, jak nie Diament.
Problem w tym, że dotarcie do tych dywizji dla wielu bywa nieosiągalne. Dlaczego? Cóż, nawet mając 60% winrate, przejście do wyższej dywizji średnio ma zajmować 35 gier. A to i tak jest ta najbardziej optymistyczna wersja.
Granie przez cały miesiąc, jak nie dłużej
Średni czas wbijania pełnej jednej dywizji, czyli przykładowo z Platyny 4 do Diamentu 4, przyjmując, że macie w swoich meczach przynajmniej te 60% winrate, zajmie Wam około 140 gier. Oznacza to tyle, że jest to od 70 do nawet 100 godzin.
Jeżeli się zepniecie, to jesteście w stanie zrobić to w miesiąc, ale zazwyczaj ludzie ani nie mają takiego winrate, ani nie poświęcają LoLowi tylu godzin w miesiącu. Prowadzi to do tego, że bardzo trudno jest podnieść swoją rangę tak po prostu, o czym pisze użytkownik Reddita o nicku „Byepolarpolarbear”.
Gracze w komentarzach wskazują na to, że ten proces awansowania przy dobrych wynikach powinien przebiegać nie tyle sprawniej, ile zwyczajnie szybciej. Żeby nie trzeba było przebijać się przez Złoto w momencie, w którym dana osoba już od kilku tygodni powinna znajdować się w Diamencie.
Raczej jednak nie ma co liczyć na jakieś większe zmiany. Riot cały czas pracuje nad tym, by system rang był maksymalnie sprawiedliwy, ale trwa to już kilka lat i nadal budzi wiele kontrowersji.