w

Największa popularność od 4 lat, Korea zakochana w tej postaci LoLa po zmianach w patchu 11.14

Ostatnia aktualizacja League of Legends sprawiła, że jedna postać stała się szczególnie popularna. Wygrywa też masę gier.


Riot często podejmuje decyzje, które w jednym momencie kompletnie zmieniają metę. Tak jest w tym przypadku. Po dużych buffach, Irelia zyskała największą popularność od 2018 roku. Razem z tym, do góry skoczył jej również winrate, to spora rzadkość po tak dużych zmianach.

WSZYSTKIE RANGI NA WSZYSTKICH SERWERACH

Ostatnio tak wysokim słupkiem popularności Irelia mogła się pochwalić dobre 4 lata temu, tyle gier wygrywała natomiast jeszcze w 2017 roku. Widać, że ludzie naprawdę chętnie zaczęli ją wybierać i to nie tylko na tych europejskich, czy amerykańskich serwerach.

Irelia blisko TOP 1 na górnej alei

Na koreańskim serwerze, Irelia przeskoczyła o 29 miejsc, jeżeli chodzi o ogólny winrate postaci LoLa. Jej pickrate sprawił, że z 8 pozycji na górnej alei wylądowała w TOP 2.

SERWER: KOREA

Coś takiego zdarza się naprawdę rzadko, szczególnie, że z popularnością wzrosła także ilość wygranych meczów. Zazwyczaj jest zupełnie odwrotnie – ludzie testują zmiany, nie za bardzo ogarniają, więc przegrywają.

WSZYSTKIE RANGI NA WSZYSTKICH SERWERACH

Nawet youtuberzy, streamerzy, analitycy T1 wypowiadają się, że to naprawdę duże buffy.

Video

Jeżeli szukacie nowej postaci dla siebie, to Irelia może być dobrym wyborem. Nie ma jeszcze dużego banrate, ludzie dopiero orientują się w tym, co się dzieje, szczególnie na tych niższych rangach.

Jeżeli nie pamiętacie, co zmienił Riot i dlaczego, to poniżej wycinek z opisu patcha 11.14:

Zmniejszone podstawowe zdrowie i odporność na magię, zwiększony przyrost zdrowia. Umiejętność bierna: zmniejszona maksymalna liczba ładunków; zmniejszona dodatkowa prędkość ataku za każdy ładunek na niższych poziomach, lecz zwiększona na wyższych poziomach; zmniejszone obrażenia wzmocnione. Q: teraz dodatkowe obrażenia przeciwko stworom skalują się z poziomem bohaterki. W: teraz zmniejszenie obrażeń działa również przeciwko obrażeniom magicznym; zwiększone maksymalne obrażenia. E: nie może już zostać użyte ponownie, gdy Irelia jest pod wpływem efektu kontroli tłumu. R: ma nowy efekt bierny.

 Wprowadzamy serię zmian dla Irelii, która już od dawna boryka się z pewnymi problemami. W skrócie: nieco wygładzamy krzywą mocy Irelii — nie powinna ona już aż tak dominować w rozgrywkach profesjonalnych. Dajemy rywalom Tańczącej z Ostrzami możliwość kontrowania jej działań, a także udoskonalamy zestaw umiejętności tej bohaterki, by granie nią było przyjemniejsze.


PODSTAWOWE STATYSTYKI

ZDROWIE 580 pkt.  520 pkt.
ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ 32 pkt.  28 pkt.
PRZYROST ZDROWIA 95 pkt.  110 pkt.

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — IONIAŃSKI ZAPAŁ

MAKSYMALNA LICZBA ŁADUNKÓW 5  4
DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU ZA KAŻDY ŁADUNEK 8/12/16% (na poziomach 1/7/13)  7,5/13,75/20% (na poziomach 1/7/13)
WZMOCNIONE OBRAŻENIA 15-66 pkt. (+25% dodatkowych obrażeń od ataku; na poziomach 1-18)  10-61 pkt. (+30% dodatkowych obrażeń od ataku; na poziomach 1-18)

Q — FALA OSTRZY

PRĘDKOŚĆ DOSKOKU 1500 jedn. + 100% prędkości ruchu  1400 jedn. + 100% prędkości ruchu
DODATKOWE OBRAŻENIA PRZECIWKO STWOROM 55/75/95/115/135 pkt.  55 pkt. (+12 pkt. za każdy poziom bohaterki)

W — BUNTOWNICZY TANIEC

ZMNIEJSZONE OBRAŻENIA PODSTAWOWE 50% obrażeń fizycznych  40-80% obrażeń fizycznych, 20-40% obrażeń magicznych (na poziomach 1-18)
MAKSYMALNE OBRAŻENIA 20/50/80/110/140 pkt. (100% obrażeń od ataku, 80% mocy umiejętności)  30/75/120/165/210 pkt. (150% obrażeń od ataku, 120% mocy umiejętności)

E — OBŁĘDNY DUET

CZAS LOTU POCISKU Zależnie od dystansu  0,25 sek.
USUNIĘTOPONOWNE UŻYCIE POD WPŁYWEM KONTROLI TŁUMU E nie może zostać użyte ponownie, gdy Irelia jest pod wpływem efektu kontroli tłumu.

R — OSTRZE OBROŃCZYNI

NOWOŚĆEFEKT BIERNY Ostrze Obrończyni teraz skraca czas odnowienia Q — Fali Ostrzy o 0,5/1,5/2,5 sek. przed uwzględnieniem przyspieszenia umiejętności.
Czy pojawią się nerfy Irelii? Bardzo możliwe, trudno jednak obecnie cokolwiek przewidywać w tej kwestii – wydaje się, że jest po prostu za wcześnie.
Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends