Naprawiony przez Riot Games system dobierania graczy i autofill, dalej jest popsuty?
Riot Games chwaliło się naprawą problemu z dobieraniem graczy i autofillem, społeczność pokazuje, że kolejka dalej jest popsuta.
Kilka dni temu na oficjalnej stronie Riot Games pojawił się wpis, w którym deweloper chwali się naprawą systemu dobierania graczy solo i duo w kolejce rankingowej. Nowy i ulepszony system miał pojawić się w aktualizacji 10.7, która została wprowadzona 1 kwietnia. Gracze jednak nie zauważyli zmiany i uważają, że dalej dobierani są niesprawiedliwie.
Naprawiony system?
Trzy dni temu w oficjalnym blogu deweloperskim mogliśmy wyczytać informacje o naprawie systemu dobierania graczy, tak aby ten działał sprawiedliwie i balansował drużyny, dając po równo partnerów duo i graczy z autofillem. Według oficjalnych statystyk:
- Przed naprawą w 54% gier mieliśmy nierówne drużyny.
- Po naprawie jest to już tylko 8%.
Fani tytułu postanowili skupić się w jednym z wątku na forum społeczności i stwierdzić wspólnie czy jest to prawda. Gracz o pseudonimie Waygzh przeanalizował dwie gry i zauważył, że jego kolejka dalej jest niezbalansowana.
ZOBACZ – Gracze LoLa chcą krótszego trybu od standardowego Summoner’s Rift
Jak widzimy na pierwszej grafice, w wygranej drużynie znalazło się 4 (2 × 2) premadów, a w przegranej wszyscy grali solo. Różnica współpracy z pewnością była zauważalna.
Druga natomiast przedstawia dwóch graczy dobranych na inne role, niż chcieli, gdzie przeciwnicy grali na swoich main liniach.
ZOBACZ – Gracz pokazuje, jak mógłby wyglądać nowy klient Riotu ze wszystkimi grami
Inni komentujący wątek również zauważyli podobne różnice w swojej historii gier. Jeden z graczy stwierdził nawet, że był jedynym zawodnikiem w całej grze, który nie został przydzielony do linii, której nie wybrał. Cała reszta, czyli 9 graczy dostała role, na których nie gra.
Być może Riot przeanalizuje jeszcze raz działanie systemu i postanowi ponownie go naprawić. Jest również możliwość, że wszyscy udzielający się w temacie, natrafili na te nieszczęsne 8% źle dobranych gier.