Reklama

Nowa kara za dodgowanie w LoLu została potwierdzona. Nowe kary za AFK, nawet do 14 dni

League of Legends

Reklama

Pół roku temu pisaliśmy o tym, że Riot chce wydłużyć lub zmienić kary za dodge’owanie. Cóż, znowu informacja z Boopa zostaje potwierdzona.


Riot wierzy, że nowe kary wpłyną pozytywnie na ilość osób, która postanawia wyjść z meczu i zostać AFK. Trudno powiedzieć, czy większe, bardziej dotkliwe kary faktycznie będą miały pozytywne przełożenie na dodge’owanie.

Jest to bowiem jeden z największych problemów, z jakim mierzy się na ten moment Riot i do tej pory nie znaleziono żadnego sensownego rozwiązania. Największe trudności, jakie wymieniają deweloperzy:

  • Problemy z rozbieżnościami autouzupełniania / niechcianych pozycji.
  • Pozorne nierówności pomiędzy drużynami (nie należy mylić tego problemu z rzeczywistymi nierównościami pomiędzy drużynami).
  • Szantażowanie podczas wyboru bohaterów.
  • Ograniczenia „graczy jednego bohatera” na wyższym poziomie MMR.

Nowe kary za AFK i dodge’owanie

Reklama

Po pierwsze, mamy nową karę za dodge’owanie. Przypomnijmy, że obecnie jest to:

Reklama
  • Pierwszy unik w ciągu 24 godzin: 6-minutowa blokada (15-minutowa w przypadku ARAM) i -3 PL w rankingu.
  • Drugi unik w ciągu 24 godzin: 30-minutowa blokada i -10 PL w rankingu.

Riot dodaje również trzeci poziom:

  • Trzeci unik w ciągu 24 godzin: 12-godzinna blokada i -10 PL w rankingu.

„Po pierwsze jeden unik dwukrotnie wydłuża czas oczekiwania na rozpoczęcie gry dla pozostałych 9 graczy oraz może wywoływać ich rozdrażnienie, ponieważ są zmuszani do wchodzenia i wychodzenia z kolejki. Na wyższych poziomach gry niektórzy gracze mówią otwarcie, że lepiej zrobić unik na etapie wyboru bohaterów, niż grać niedopasowanym bohaterem. Uniki nigdy nie powinny stać się sposobem optymalizacji, który gracze traktują jako jedno z dostępnych narzędzi. To może być wyłącznie ostateczne wyjście awaryjne w rozpaczliwej sytuacji.

Dzięki naszej ostatniej dyskusji na temat kar za uniki wiemy, że chcecie, byśmy unikali nadmiernego karania graczy, którzy są rozłączani przypadkowo, znaleźli się w sytuacji awaryjnej lub gdy ktoś celowo próbuje zakłócić im rozgrywkę — czyli w przypadku uników usprawiedliwionych.”

Oprócz tego Riot zmienia także kary za AFK. Jak czytamy:

„Poza unikami analizowaliśmy też kary za powtarzające się odchodzenie od komputera lub opuszczanie gry. Podobnie jak poprzednio, chcemy uniknąć nadmiernego karania graczy, który nie mają kontroli nad zrywaniem połączenia, ale dzięki monitorowaniu sytuacji, dowiedzieliśmy się, że powtarzające się odchodzenie od komputera lub wychodzenie z gry zdarza się rzadko i jest dość ściśle związane z zachowaniami psującymi grę. Dlatego w tym przypadku skłaniamy się ku wydłużeniu okresu zablokowania w ramach bieżących progów kar zamiast dodawania nowego progu. Gdy gracze odchodzą od komputera lub opuszczają grę, stosujemy wyższy próg kar, a gdy grają bez odchodzenia od komputera, stopniowo wracają na zerowy poziom.”

  • Bieżące progi:
    • Pierwszy brak aktywności: 5-minutowa blokada i automatyczna przegrana.
    • Drugi brak aktywności: 10-minutowa blokada i automatyczna przegrana.
    • Trzeci brak aktywności: 15-minutowa blokada i automatyczna przegrana.

    Poprawione progi:

    • Pierwszy brak aktywności: 5-minutowa blokada i automatyczna przegrana.
    • Drugi brak aktywności: 30-minutowa blokada i automatyczna przegrana.
    • Trzeci brak aktywności: 14-dniowa blokada i automatyczna przegrana.

Dodatkowo jest też skalowanie utraty LP:

  • Próg 1: -2 PL
  • Próg 2: -3 PL
  • Próg 3: -5 PL
  • Próg 4: -6 PL
  • Próg 5: -8 PL

Widać, że Riot podszedł do sprawy bardzo poważnie. Pytanie, jak zareagują jednak środowisko LoLa i jak przyjmą się nadchodzące zmiany.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej