w

Opis Patcha 10.21 w League of Legends. “Lekka aktualizacja” osłabia dżunglerów oraz Samirę

Little Devil FIzz

Szczegóły zmian i nowości na patch 10.21 w LoLu.



W powietrzu wisi groza i wszystko pachnie dynią, a my ciągle mamy nadzieję na trafione wyniki Typowania Mistrzostw. Wesołego października, witajcie w patchu 10.21.

Mamy dla was kolejny lekki patch, by z łatwością doprowadzić was do końca zarówno Mistrzostw, jak i sezonu rankingowego. Skupiliśmy się na zachowaniu wyważenia i stabilności, więc tym razem nie serwujemy szaleństw. Wzmacniamy duchową duszę i astralną broń. Osłabiamy część dżunglerów (Hecarima, Gravesa, Nidalee), którzy zbyt dobrze radzą sobie wśród graczy elitarnych. Na celowniku mamy również przesadnie niepowstrzymaną Samirę.

Czeka nas kolejna odsłona turnieju Clash Mistrzostw, więc szykujcie swoje najlepsze zagrania, by otrzymać nagrody.

I to wszystko z naszej strony. Do zobaczenia następnym razem!

Patch w skrócie

Dyniowy Książę Amumu, Czarująca Elise, Diablik Fizz, Karma z Odysei, Aatrox z Odysei, Sivir z Odysei, Kha’Zix z Odysei, Twisted Fate z Odysei i Hextechowy Kassadin będą dostępni 14 października 2020 r.

Bohaterowie

Aphelios

Zwiększona wartość destrukcji z umiejętności biernej. Zwiększone dodatkowe obrażenia znaku R Calibrum. Zwiększone leczenie Severum. Zwiększony czas trwania unieruchomienia Gravitum. Zwiększone skalowanie obrażeń rozpryskowych Infernum. Zwiększona ilość powracających czakramów Crescendum.

Nie widzimy Apheliosa na scenie Mistrzostw, więc to czas, by sprowadzić go z księżyca i wysłać z powrotem do gier na wszystkich poziomach rozgrywki. Zwiększamy wartość jego destrukcji i podrasowujemy moc jego różnych superumiejętności.


Umiejętność bierna – Zabójca i Wieszczka

DESTRUKCJA 2/4/6/8/10/12 pkt.  3/6/9/12/15/18 pkt.

R – Warta w Świetle Księżyca

DODATKOWE OBRAŻENIA ZNAKU CALIBRUM 20/45/70 pkt.  40/70/100 pkt.
LECZENIE SEVERUM 200/300/400 pkt.  250/375/500 pkt.
CZAS DZIAŁANIA UNIERUCHOMIENIA GRAVITUM Cele oznaczone Wartą w Świetle Księżyca zostają unieruchomione na 1 sek.  Cele oznaczone Wartą w Świetle Księżyca zostają unieruchomione na 1,25 sek.
SKALOWANIE OBRAŻEŃ ROZPRYSKOWYCH INFERNUM 75% początkowych obrażeń  85% początkowych obrażeń
DODATKOWE POWRACAJĄCE CZAKRAMY CRESCENDUM 3  4

Camille

Zmniejszona dodatkowa prędkość ataku E na wyższych poziomach.

Camille jest jednym z najsilniejszych wyborów w górnej alei wśród elitarnych graczy, więc osłabiamy jej potencjał do przeprowadzania dywersji i utrzymywania się podczas pojedynków.


E – Haki

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 40/50/60/70/80%  40/45/50/55/60%

Corki

Zwiększone skalowanie dodatkowych obrażeń Q.

Corki nie dolatuje do pięt innym środkowym we wczesnej fazie gry. Nieco go wzmacniamy, by łatwiej mógł wznieść się na odpowiednią wysokość.


Q – Bomba Fosforowa

SKALOWANIE DODATKOWYCH OBRAŻEŃ 0,5 pkt. obrażeń od ataku  0,7 pkt. obrażeń od ataku

Graves

Zmniejszony dodatkowy pancerz z E.

Połączenie szybkości czyszczenia dżungli i wytrzymałości Gravesa sprawiło, że stał się jednym z najlepszych dżunglerów w grach elitarnych. Osłabiamy wrodzoną odporność Gravesa, by łatwiej można było wykorzystać jego błędy.


E – Rozpęd

DODATKOWY PANCERZ 8/11/14/17/20 pkt.  6/9/12/15/18 pkt.

Hecarim

Zmniejszone obrażenia podstawowe E.

Osłabiamy nieco obrażenia eksplozywne tego galopującego ogiera.


E – Niszczycielska Szarża

OBRAŻENIA PODSTAWOWE 45/75/105/135/165 pkt. (90/150/210/270/330 pkt.)  35/65/95/125/155 pkt. (70/130/190/250/310 pkt.)

Karma

Zwiększony zwrot czasu odnowienia Mantry na wyższych poziomach. Zwrot czasu odnowienia Mantry z ataków podstawowych jest teraz stały. Krótszy czas odnowienia R.

Nowa mantra dla Karmy, by częściej mogła używać swojej Mantry. Zwiększamy korzyści płynące z zadawania obrażeń, by zoptymalizować dostęp Karmy do jej Mantry.


Umiejętność bierna – Rosnący Ogień

ZWROT CZASU ODNOWIENIA Z UMIEJĘTNOŚCI 2/3/4 sek. (na poziomach 1/7/13)  2/3,5/5 sek. (na poziomach 1/6/11)
ZWROT CZASU ODNOWIENIA Z ATAKÓW PODSTAWOWYCH 1/1,5/2 sek. (na poziomach 1/7/13)  1 sek. (na wszystkich poziomach)

R – Mantra

CZAS ODNOWIENIA 45/42/39/36 sek.  40/38/36/34 sek.

Lee Sin

Zwiększony przyrost podstawowych obrażeń od ataku.

Temu mnichowi przydałoby się nieco więcej stałych obrażeń, by lepiej radził sobie w grach.


Podstawowe statystyki

PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU 3,2 pkt.  3,7 pkt.

Nidalee

Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku.

Osłabiamy wczesne czyszczenie dżungli i pojedynki tej kociej dżunglerki. Najbardziej powinno dać się to odczuć w elitarnych grach, gdzie ataki podstawowe i ich zasięg są efektywniej wykorzystywane.


Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU 61 pkt.  58 pkt.

Pantheon

Zmniejszone obrażenia i obrażenia krytyczne Q. Zwiększone skalowanie obrażeń i obrażeń krytycznych. Zwiększone skalowanie dodatkowych obrażeń Woli Śmiertelnika.

Wspierający Pantheon szybko stał się popularnym tarczownikiem, który zapewnia solidną kontrolę tłumu i wytrzymałość. By wyważyć jego odporność, przenosimy nieco mocy z jego podstawowych obrażeń do skalowania obrażeń od ataku. Mamy nadzieję, że osłabi to zagrożenie, jakie stanowi we wczesnej fazie gry, a tym samym wzmocni jego potencjał w alei solowej, gdzie ma szybszy dostęp do przedmiotów.


Q – Kometarna Włócznia

OBRAŻENIA 75/110/145/180/215 pkt. (+1,0 dodatkowych obrażeń od ataku)  70/100/130/160/190 pkt. (+1,15 dodatkowych obrażeń od ataku)
OBRAŻENIA KRYTYCZNE 155/235/315/395/475 pkt. (+2,0 dodatkowych obrażeń od ataku)  155/230/305/380/455 pkt. (+2,3 dodatkowych obrażeń od ataku)
SKALOWANIE DODATKOWYCH OBRAŻEŃ WOLI ŚMIERTELNIKA 1,0 obrażeń od ataku  1,15 obrażeń od ataku

Samira

Wydłużony czas odnowienia E. Zmniejszona prędkość ataku.

Samira za bardzo polega na swojej mobilności i bezpieczeństwie we wczesnej fazie gry, więc wydłużamy jej czas odnowienia. Chcemy, żeby musiała bardziej uważać na pierwszych etapach rozgrywki. Zmniejszamy również jej obrażenia, by jej wejścia na całość nie siały aż takich zniszczeń.


E – Dziki Pęd

CZAS ODNOWIENIA 15/14/13/12/11 sek.  20/18/16/14/12 sek.
PRĘDKOŚĆ ATAKU 30/35/40/45/50%  20/25/30/35/40%

Trundle

Zmniejszone leczenie umiejętności biernej po śmierci pobliskiego wroga, od teraz gładko skaluje się z poziomem. Czas odnowienia W skraca się teraz wraz z poziomem umiejętności.

Wygładzamy umiejętność bierną tego filarowego księcia, by nie musiał zbyt długo czekać na skoki mocy. Nieco wzmacniamy go również na wszystkich poziomach, co powinno pomóc mu w biciu jego przeciwników po głowach. W połączeniu ze zwiększeniem dostępu do jego W mamy nadzieję, że dostojny Trundle będzie częściej wygrywał walki.


Umiejętność bierna – Królewski Trybut

LECZENIE PO ŚMIERCI POBLISKICH WROGÓW 2/3/4/5/6% (na poziomach 1/5/9/12/15)  2-7% (na poziomach 1-18)

W – Zamarznięte Terytorium

CZAS ODNOWIENIA 15 sek. na wszystkich poziomach  15/14/13/12/11 sek.

Udyr

Zwiększone całkowite obrażenia aury R.

Ptasi Udyr wciąż radzi sobie gorzej od kociego Udyra, więc dolewamy oliwy do ognia obrażeń obszarowych jego Stylu Feniksa, by jaśniej nakreślić różnicę między tymi dwoma stylami (czyszczenie fal Feniksa kontra potencjał pojedynków Tygrysa) oraz by zachęcić większą liczbę graczy do ptasiego stylu życia.


R – Styl Feniksa

CAŁKOWITE OBRAŻENIA AURY 40/80/120/160/200/240 pkt. w ciągu 4 sek.  50/100/150/200/250/300 pkt. w ciągu 4 sek.

Runy

Płaszcz Nimbu

Popularność Płaszcza Nimbu zaczęła przyćmiewać inne wybory run, szczególnie w dżungli. Osłabiamy ogólną moc tej runy, szczególnie synergię z Porażeniem.

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ RUCHU 10/20/30%  5/20/35%
CZAS DZIAŁANIA WZMOCNIENIA PRĘDKOŚCI RUCHU 2,5 sek.  2 sek.

Clash Mistrzostw 2020: Runda 2.

Czas na drugą rundę turnieju Clash Mistrzostw z drabinką z 16 drużynami i specjalnymi nagrodami! Walczcie o puchar w największym do tej pory turnieju Clash.

Zmiany wyważające w trybie ARAM

Wzmocnienia w patchu 10.21

BARD +15% zadawanych obrażeń, -15% otrzymywanych obrażeń  +15% zadawanych obrażeń, -20% otrzymywanych obrażeń
CAMILLE +6% zadawanych obrażeń, -6% otrzymywanych obrażeń  +6% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń
KATARINA +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń
NOCTURNE +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń  +10% zadawanych obrażeń, -15% otrzymywanych obrażeń
REK’SAI +12% zadawanych obrażeń, -12% otrzymywanych obrażeń  +12% zadawanych obrażeń, -15% otrzymywanych obrażeń
SAMIRA Brak zmian  -5% otrzymywanych obrażeń
TAHM KENCH -5% otrzymywanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
VI +5% zadawanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
VOLIBEAR Brak zmian  -5% otrzymywanych obrażeń
YORICK -5% zadawanych obrażeń  -3% zadawanych obrażeń

Osłabienia w patchu 10.21

EZREAL Brak zmian  -5% zadawanych obrażeń
JINX -5% zadawanych obrażeń  -5% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń
NIDALEE +12% zadawanych obrażeń  +10% zadawanych obrażeń
RYZE +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń  +3% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
SONA -15% zadawanych obrażeń, +15% otrzymywanych obrażeń, -20% leczenia, -20% siły tarcz  -20% zadawanych obrażeń, +15% otrzymywanych obrażeń, -20% leczenia, -20% siły tarcz
VAYNE -5% otrzymywanych obrażeń  -3% otrzymywanych obrażeń

Zmiany wyważające w trybie URF

Wzmocnienia w patchu 10.21

BARD Naprawiono błąd, który sprawiał, że premie URF do zbierania dzwonków i meepów nie działały.
REK’SAI +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń  +10% zadawanych obrażeń, -15% otrzymywanych obrażeń
YONE +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń  +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń

Osłabienia w patchu 10.21

AKALI +8% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń  +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń
ASHE +8% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
NUNU +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń, +10% leczenia  +8% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń, +10% leczenia
PANTHEON +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń  +8% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń
RAMMUS +10% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń  +8% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń
SHEN Brak zmian  -5% zadawanych obrażeń
VI Brak zmian  -5% zadawanych obrażeń
VOLIBEAR -5% zadawanych obrażeń  -5% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń
YUUMI -20% zadawanych obrażeń, +10% otrzymywanych obrażeń, -30% leczenia, -100% czasu odnowienia E  -20% zadawanych obrażeń, +20% otrzymywanych obrażeń, -30% leczenia, -100% czasu odnowienia E
ZED -10% zadawanych obrażeń  -10% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń

Naprawione błędy / drobne zmiany

  • KLIENT LEAGUE: Naprawiono błąd, który sprawiał, że menu ustawień gry nie ładowało się, gdy gracz nie rozegrał gry od poprzedniego patcha.
  • KLIENT LEAGUE: Tekst debugujący nie pojawia się już podczas ceremonii awansu.
  • KLIENT LEAGUE: Naprawiono problem, przez który powiadomienia o prezentach pokazywały się nawet po zaakceptowaniu wiadomości lub ukryciu jej.
  • KLIENT LEAGUE: Ikona League na pasku zadań teraz powinna się podświetlać, gdy gracz posiada nieodczytane powiadomienia/wiadomości.
  • KLIENT LEAGUE: Przywrócenie domyślnych skrótów klawiszowych poza grą nie usuwa już skrótu klawiszowego sygnału „Tu jest totem” w menu opcji.
  • Zmieniono sposób, w jakim dopasowywany jest rozmiar emotek, by był on bardziej spójny na różnych rozdzielczościach, oraz poprawiono ich położenie względem paska zdrowia.
  • Dodano opcję do ustawień gry, która oferuje możliwość zmiany rozmiaru wyświetlanych emotek z „Normalnego” na „Mały”, by gracze mogli wybrać preferowany rozmiar.
  • Dodano UX „nadchodzącego zdrowia” do pasków zdrowia, by gracze widzieli, ile zdrowia otrzymają ze źródeł, które przywracają zdrowie z opóźnieniem, np. Odkupienie, relikty leczenia ARAM oraz R – Hemoplaga Vladimira.
  • Naprawiono problem, przez który gracze Maca widzieli nietypową jasność na pełnym ekranie, gdy pewni bohaterowie pojawiali się na ekranie.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Amumu nie nakładał Umiejętności biernej – Przeklętego Dotyku umiejętnościami zadającymi obrażenia obszarowe.
  • W opisie umiejętności poprawiono skalowanie z mocą umiejętności W – Pływów Morskich Nami z 1,5 pkt. na 0,5 pkt.
  • Sona z Psychoperacji teraz poprawnie odtwarza animację transformacji, gdy jest w ruchu podczas rozwijania R – Crescendo.
  • Dodano żółty pierścień pod celami dotkniętymi Umiejętnością bierną – Pogardą dla Słabych Zeda, który przypomina inne podobne wskaźniki umiejętności biernych, np. Jarvana, Ekko i Shaco.

Nadchodzące skórki i Barwy

Podczas tego patcha pojawią się poniższe skórki. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Dołącz
Obserwuj
Więcej z League of Legends