Opis Patcha 11.3 w League of Legends. 10 nerfów, 9 buffów i zmiany w przedmiotach
Szczegóły zmian i nowości na patch 11.3 w LoLu.
Witajcie w lutym i w kolejnym potężnym patchu!
Tym razem przejrzeliśmy przedmioty, by określić, które biją zbyt mocno, a które potrzebują nieco miłości. Podzieliliśmy je na 6 kategorii: przedmioty dla obrońców, zaklinaczy, strzelców, wojowników, magów i przedmioty podtrzymujące. W przypadku przedmiotów podtrzymujących nadal analizujemy systemowe leczenie, więc wyważamy statystyki wokół wszechwampiryzmu na potężnych przedmiotach, takich jak Chłeptacz Posoki czy Gruboskórność Steraka. Naszym zamiarem jest wyważenie siły ich statystyk przy jednoczesnym zachowaniu grywalności i, zgadliście, utrzymywania się dzięki tym przedmiotom.
Następnie mamy zmiany wyważające bohaterów, a w tym trochę prezentów dla Jinx, która chciała wbić się z powrotem na scenę od dłuższego czasu, jak również dla Shyvany, która gustuje w mocy umiejętności. Jeśli chodzi o skrajne przypadki, to osłabiamy Rammusa i Elise, którzy konsekwentnie byli władcami dżungli.
Poza tym ARURF powraca i jest lepszy niż kiedykolwiek! Dokonaliśmy kilku zmian w świetle nowych przedmiotów, więc zerknijcie niżej, aby być ultraprzygotowanymi. Widzimy się następnym razem.
Patch w skrócie
Księżycowa Bestia Fiora, Księżycowa Bestia Fiora (Prestiżowa Edycja), Księżycowa Bestia Annie, Księżycowa Bestia Darius, Księżycowa Bestia Alistar, Księżycowa Bestia Jarvan IV i Księżycowa Bestia Aphelios będą dostępni 4 lutego 2021 r. Obumarła Róża Syndra, Obumarła Róża Talon, Kryształowa Róża Swain i Kryształowa Róża Zyra będą dostępni 11 lutego 2021 r.
Bohaterowie
Anivia
Q: zmniejszone obrażenia wybuchu. R: wydłużony czas odnowienia na wyższych poziomach.
Od czasu odświeżenia w patchu 10.25 Anivia pozostawiała wrogów na zimnie dzięki częstej dostępności swoich umiejętności i ich obrażeniom.
Q – Błyskawiczny Mróz
R – Burza Lodu
Cho’Gath
E: zmniejszone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach.
Dzięki ostatnim wzmocnieniom przedmiotów dla obrońców Cho miał niezłą ucztę w górnej alei.
E – Migbłystalne Kolce
Elise
Q: zmniejszone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach. W: zmniejszona prędkość ataku po użyciu na wyższych poziomach.
Elise wpełzła na wyżyny dżungli pomimo ostatnich osłabień (zobaczcie opis patcha 11.2). Nieco ją przydeptujemy, by zapewnić wszystkim wyrównane szanse.
Q – Neurotoksyny
W – Szał Pełzania
Ezreal
Q: zwiększone skalowanie obrażeń.
Ezreal niezbyt dobrze radzi sobie z nowym systemem przedmiotów. Aby mógł wystrzelić niczym z mistycznej procy, wzmacniamy skalowanie jego Q, co zwiększy synergię z Muramaną, i jednocześnie zwiększamy wartość tej umiejętności, gdy sięga po przedmioty z dużymi obrażeniami od ataku, np. Hydrę.
Q – Mistyczny Strzał
Ivern
Zmniejszony podstawowy przyrost zdrowia. E: zmniejszona wytrzymałość tarczy na wyższych poziomach.
O ile cieszymy się, że Ivern zawędrował daleko od swojego domu, to nadal jest zbyt efektywny podczas krążenia po dżungli. Nie możemy już dłużej chować się w krzakach – osłabiamy jego przyrost zdrowia i moc tarczy.
Podstawowe statystyki
E – Wybuchowe Nasiono
Jinx
Zmniejszone podstawowe zdrowie. Q: zwiększony dodatkowy zasięg, zmniejszona kara do dodatkowej prędkości ataku Rybeńki. E: zwiększony koszt, skrócony czas odnowienia, zmieniony maksymalny zasięg użycia.
Nowe zmiany przedmiotów nie były zbyt miłe dla Jinx. Chcieliśmy dokonać kilku priorytetowych zmian przedmiotów przed zabraniem się za nią… i w końcu przyszła na to pora! W dodatku od dłuższego czasu nie była zbyt pożądanym wyborem w grach profesjonalnych, więc przekierowujemy moc Jinx z surowych statystyk do jej umiejętności, aby zwiększyć ich ekspresję.
Podstawowe statystyki
Q – Zmienianko!
E – Ogniste Gryzaki!
Karma
Zwiększona podstawowa regeneracja many. Q: zmniejszony koszt.
Przynosimy wspierającej Karmie nieco dobrej karmy.
Podstawowe statystyki
Q – Wewnętrzny Płomień
Mordekaiser
E: krótszy czas odnowienia.
Morde nie może połapać się w nowym sezonie, więc wyciągamy ku niemu pomocną dłoń. Mamy nadzieję, że wraz innymi zmianami systemowymi (takimi jak zapewnianie większej ilości zdrowia przez Szczelinotwórcę i osłabienie przedmiotów dla osiłków, którzy korzystają z obrażeń od ataku) pomoże mu to się odnaleźć w tym nowym, wspaniałym świecie.
E – Śmiertelny Uścisk
Olaf
Zmniejszone podstawowe zdrowie. Umiejętność bierna: zmniejszona dodatkowa prędkość ataku; od teraz wyświetla wartość premii do prędkości ataku na ikonie umiejętności biernej.
Olaf dominuje w dżungli. Osłabiamy nieco jego prędkość czyszczenia i możliwości uczestniczenia w pojedynkach, aby bardziej polegał na szukaniu udanych ganków.
Podstawowe statystyki
Umiejętność bierna – Gniew Berserkera
Pantheon
Q: od teraz zadaje zmniejszone obrażenia zarówno stworom, jak i potworom; wydłużony czas odnowienia na niższych poziomach.
Wyważamy moc Pantheona w środkowej alei i w dżungli.
Q – Kometarna Włócznia
Rammus
E: wyrównany czas odnowienia.
Rammus wtoczył się wygodnie w przedsezon i nieźle się rozkręcał dzięki tańszym mitycznym przedmiotom dla obrońców. Osłabiamy moc prowokacji Pancerznika, ponieważ jego starcia stały się bardziej konsekwentne.
E – Rozwścieczająca Prowokacja
Rell
W1 i W2: zwiększone skalowanie obrażeń. E: zwiększone skalowanie obrażeń i zmniejszony czas odnowienia zerwania więzi; naprawiono błąd z czasem odnowienia oraz błąd z wyznaczaniem dalekiej ścieżki. R: zwiększone skalowanie obrażeń.
Rell na razie radzi sobie w porządku, więc nie przygotowaliśmy dla niej poważniejszych zmian wyważających. Poniżej znajdziecie drobne zmiany i naprawione błędy, posypane szczyptą miłości w stronę zestawów Rell z mocą umiejętności, które nie-tak-do-końca-działają.
W – Ferromancja: Roztrzaskanie
W – Ferromancja: Na Koń!
E – Przyciągnij i Odstrasz
R – Burza Magnetyczna
Riven
E: krótszy czas odnowienia.
Nowy sezon pozostawił Riven w trudnej sytuacji, a z dłuższym czasem odnowienia E straciła swoją iskrę. Jako że jej oba kluczowe przedmioty (Chłeptacz Posoki / Krwiożercza Hydra) zostają mocno osłabione w tym patchu, chcemy podnieść ją na duchu.
E – Waleczność
Seraphine
Umiejętność bierna: zmniejszone podstawowe obrażenia nut. W: zmniejszona wytrzymałość tarczy.
Seraphine często jest w centrum uwagi, a ze swoją mocną osobowością sceniczną w środkowej alei (i na innych pozycjach) należy jej się nieco osłabień.
Umiejętność bierna ― Osobowość Sceniczna
W – Dźwięk Przestrzenny
Shyvana
Q: zwiększone obrażenia wzmocnionego ataku podstawowego i obrażenia dodatkowe drugiego uderzenia. W: zwiększona dodatkowa prędkość ruchu.
O ile Shyvana skupiająca się na obrażeniach od ataku wymiata na Rift zarówno z zestawem przedmiotów wojownika, jak i obrońcy, o tyle Shyv gustująca w mocy umiejętności czuje się, jakby ssała smoczek i nie mogła skutecznie pluć ogniem we wrogów. Chcemy wzmocnić wariant Shyvany z mocą umiejętności w sposób, który nie polega na spamowaniu kulami ognia. Te zmiany powinny pomóc zwiększyć jej szybkość czyszczenia, która osłabła wraz z wprowadzeniem nowych przedmiotów.
Q – Podwójne Ugryzienie
W – Wypalenie
Singed
Q: zwiększone skalowanie obrażeń.
Singed niezbyt dobrze radzi sobie od przedsezonu, a po ostatnich zmianach Imperialnego Mandatu idzie mu jeszcze gorzej. Przywracamy nieco mocy jego charakterystycznej umiejętności. Pamiętajcie, zawsze gońcie Singeda.
Q – Ślad Trucizny
Sylas
Q: wyrównany koszt. W: zwiększone obrażenia.
Uwalniamy Sylasa, jednocześnie wyrównując poziomy jego umiejętności.
Q – Smagnięcie Łańcuchem
W – Królobójca
Taliyah
Umiejętność bierna: zwiększona dodatkowa prędkość ruchu. Q: zmniejszone obrażenia kolejnych kamieni przeciwko potworom.
Surfowanie Taliyah po dżungli w grach na elitarnym poziomie wywołuje wstrząsy. Cofamy niektóre poprzednie zmiany (patch 11.1 i częściowo 10.25), skupiając się na osłabieniach szybkości czyszczenia dżungli.
Umiejętność bierna – Skalna Surferka
Q – Utkana Salwa
Udyr
R: zmniejszone całkowite obrażenia podstawowe aktywacji aury na wyższych poziomach.
Udyr jest aktualnie kolejnym dominującym dżunglerem, zwłaszcza gdy w pierwszej kolejności rozwija Feniksa. Przedmioty, po które zwykle sięga, zostały już osłabione, więc z tego powodu nie oberwie mu się aż tak bardzo.
R – Styl Feniksa
Vladimir
R: czas odnowienia jest teraz stały.
Teraz, po kilku próbach wyważenia następstw zmian przedmiotów w przedsezonie, Vladimir wydaje się zostawać w tyle. Zamiast skupiać wzmocnienia na jego obrażeniach lub leczeniu wybieramy inną drogę i dajemy mu częstszy dostęp do superumiejętności.
R – Hemoplaga
Przedmioty
Przedmioty dla magów
Przyglądamy się przedmiotom dla magów, by wprowadzić lepszy balans w kwestii częstotliwości ich zakupu oraz ograniczyć przedmioty, które przyćmiewają inne (Zmora Licza, Klepsydra Zhonyi, Naramiennik Poszukiwacza). Poszerzamy również możliwości Skupienia Horyzontalnego, zmniejszając zasięg aktywacji, aby więcej magów mogło z niego korzystać. Na koniec, w celu wprowadzenia konsekwencji, ujednolicamy kumulujące się efekty bierne Roślinnej Bariery i Naramiennika Poszukiwacza.
Zmora Licza
Skupienie Horyzontalne
Roślinna Bariera
Całun Banshee
Naramiennik Poszukiwacza
Klepsydra Zhonyi
Przedmioty dla zaklinaczy
Bierzemy pod lupę przedmioty dla zaklinaczy, ponieważ Kostur Płynącej Wody jest zbyt mocny na tle innych przedmiotów, po które gracze sięgają w drugiej kolejności. Z drugiej strony, Chemtechowy Skaziciel dobrze spełnia swoją niszową rolę (zmniejszanie leczenia), ale nie jest kupowany tak często jak inne przedmioty z Głębokimi Ranami. Dokonujemy kilku zmian, by upewnić się, że będzie to grywalny przedmiot zarówno dla zaklinaczy, jak i innych klas bohaterów.
Kostur Płynącej Wody
Chemtechowy Skaziciel
Przedmioty dla wojowników
Świt Srebrzystej nie jest aż tak skuteczny, jak na ważny przedmiot w ekosystemie wojowników przystało (według nas), więc go wzmacniamy. Ponadto Żelazny Bicz pomagał niektórym bohaterom sprawiać, że fale stworów znikały z powierzchni Rift, więc usuwamy wzmocnione obrażenia przeciwko stworom, by lepiej podkreślić silne i słabe strony tych bohaterów.
Świt Srebrzystej
Żelazny Bicz
Przedmioty dla strzelców
Zauważyliśmy, że gracze rzadko sięgają po Widmowego Tancerza jako drugi przedmiot, a prawie nigdy jako trzeci. Niewielu bohaterów potrzebuje takiej ilości prędkości ataku, więc zmieniamy statystyki, jakie ten przedmiot oferuje strzelcom. Wzmacniamy również Nieśmiertelny Łuklerz, jako że jest on wybierany tylko przez bohaterów z małym zasięgiem ataku, którzy zyskują na kradzieży życia – a nawet wtedy przegrywa on z Potęgą Wichury, która robi to samo w większości sytuacji.
Widmowy Tancerz
Nieśmiertelny Łuklerz
Pozdrowienia Lorda Dominika
Przedmioty podtrzymujące
Sięgając po przedmioty podtrzymujące, gracze powinni odczuwać przeciwwagę, zwykle w postaci obrażeń. Jednak niektóre przedmioty z wszechwampiryzmem (szczególnie Chłeptacz Posoki i Krwiożercza Hydra) wydają się przesadzone, ponieważ brakuje w nich przeciwwagi w postaci obrażeń. Przyszła pora na zmianę tych przedmiotów, osłabiając w szczególności ich moc we wczesnej fazie gry.
Chłeptacz Posoki
Wysysające Spojrzenie
Szczelinotwórca
Zaćmienie
Krwiożercza Hydra
Gruboskórność Steraka
Przedmioty dla obrońców
Przyglądamy się skrajnym przypadkom wśród przedmiotów dla obrońców i sprawiamy, że Mroźne Serce będzie tańszym przedmiotom z maną oraz przyspieszeniem umiejętności dla wspierających obrońców, obrońców w górnej alei i dżunglerów.
Siła Natury
Pancerz Umrzyka
Mroźne Serce
Clash Zaun
Zapisy i tworzenie drużyn na pierwszy turniej Clash w sezonie 2021 rozpocznie się podczas patcha 11.3 – w poniedziałek 15 lutego! Turniej oficjalnie rozpocznie się w patchu 11.4. Sprawdźcie zakładkę turnieju Clash w kliencie, żeby poznać godziny rozpoczęcia i inne szczegóły.
Zmiany wyważające ARURF
ARURF powraca w sam raz na księżycowe uroczystości. Jako że witamy URF po raz pierwszy od zmian przedmiotów, zmieniamy kilka rzeczy, aby lepiej pasowały do nowego systemu. Naszym zamiarem jest pozwolenie graczom na kompletowanie przedmiotów, które chcą posiadać, bez martwienia się o utratę jakiejkolwiek wartości. Teraz, mimo że wasze początkowe czasy odnowienia będą nieco dłuższe niż ostatnim razem podczas URF, możecie kupować przedmioty z przyspieszeniem umiejętności i maną bez martwienia się, że zmarnujecie statystyki – w dodatku możecie potencjalnie skrócić czasy odnowienia jeszcze bardziej niż kiedykolwiek.
- ARURF (a także URF) zapewnia teraz 300 jedn. przyspieszenia umiejętności zamiast 80% skrócenia czasu odnowienia. Przyspieszenie umiejętności, które zyskujecie z innych źródeł, kumuluje się z premią URF w odróżnieniu od poprzednich edycji.
- Dodatkowe przyspieszenie umiejętności URF dotyczy również czarów przywoływacza i przedmiotów do użycia, podobnie do działającego wcześniej specjalnego skrócenia czasu odnowienia.
- Dodatkowa mana będzie zmieniana w zdrowie z 40% efektywnością. Dodatkowa regeneracja many będzie zmieniana w regenerację zdrowia ze 100% efektywnością.
- Ostrze Złodziejki Czarów, Stalowe Naramienniki, Reliktowa Tarcza i Widmowy Sierp będą wyłączone. Kara za dobijanie stworów w przypadku tych przedmiotów znacznie przewyższa wartość, jaką normalnie otrzymalibyście za ich zakup, zwłaszcza jeśli weźmiecie pod uwagę, że część złota za zabijanie stworów jest już dzielona w URF-ie.
- Runy Zabójcze Tempo i Superłowca nie będą już wyłączone.
Naprawione błędy / drobne zmiany
- KLIENT LEAGUE: Otrzymanie zaproszenia do gry teraz odtworzy dźwięk, jeśli oczekuje już na was inne zaproszenie.
- Gdy gracz zostanie oznaczony za brak aktywności lub opuszczenie meczu pod koniec jakiejkolwiek gry rankingowej, otrzyma powiadomienie, że jego PL zostaną zredukowane (odnosi się to zarówno do gier wygranych jak i porażek). Inni gracze w poczekalni zostaną powiadomieni, że gracz, który jest oznaczony za brak aktywności lub opuścił grę, będzie otrzymywał mniej PL przez następne kilka gier. Jeśli gracz przekroczy próg 100 PL, ale spadnie poniżej 100 PL po uwzględnieniu kary, nie otrzyma awansu.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że E – Wypalenie Shyvany nie brało pod uwagę skalowania dodatkowej prędkości ruchu z mocą umiejętności w Postaci Smoka.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że mityczne efekty bierne Chłeptacza Posoki i Nieustającego Głodu nie zapewniały dodatkowych 5 jedn. przyspieszenia umiejętności za każdy legendarny przedmiot w ekwipunku gracza.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że atak wzmocniony zarówno Blaskiem, jak i Złodziejem Esencji nie przywracał many (co zapewnia efekt bierny Złodzieja Esencji).
- Przedmioty, które zadają obrażenia wrogom, mogą poprawnie aktywować wykończenie z Kolekcjonera.
- Wykończenie Kolekcjonera od teraz poprawnie będzie się aktywować na celach z Tańcem Śmierci.
- Wszechwampiryzm Zaćmienia i Syzygium będzie teraz poprawnie działał nawet po ulepszeniu za pomocą umiejętności biernej – Żywej Kuźni Ornna.
- Efekt dźwiękowy, który odtwarza się, gdy gracz zdobędzie Smoczą Duszę, nie będzie ponownie się odtwarzał, gdy gracz ten zabije Czerwonego Krzewogrzbieta lub Niebieskiego Strażnika.
- Efekt wizualny Smoczej Duszy nie zanika już po śmierci i pojawia się ponownie, gdy gracz zabije Czerwonego Krzewogrzbieta lub Niebieskiego Strażnika.
- Efekt bierny Imperialnego Mandatu – Skoordynowany Ogień – od teraz poprawnie odnawia się przez 6 sek. po spowolnieniu lub unieruchomieniu bohatera.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że przy użyciu Porażenia przed pojawieniem się potworów z dżungli czas odnowienia był dłuższy, niż powinien.
- Gangplank ma nowy interfejs ulepszania swojej superumiejętności za pomocą Srebrnych Węży! Sprawdźcie go w bazie… bo przecież nikt nigdy nie zapomina o kupowaniu ulepszeń.
Nadchodzące skórki i Barwy
Podczas tego patcha pojawią się poniższe skórki.
Podczas tego patcha pojawią się poniższe Barwy: