Opis reworku Olafa. Riot o największych problemach i zmienionych umiejętnościach postaci
Jak dokładnie prezentują się nadchodzące do LoLa poprawki Olafa?
Projektanci League of Legends z reguły dzielą się z graczami swoimi planami dotyczącymi odświeżania poszczególnych bohaterów stosunkowo wcześnie. Niedawno fani mogli dowiedzieć się, że Riot pracuje nad Taliyah oraz Olafem, a później do wymienionej dwójki dołączył jeszcze Swain.
Mimo że poprawki Swaina zostały zapowiedziane później, fani mogą zapoznać się już z kompletną listą przewidzianych zmian. Nie oznacza to jednak, że Olaf lub Taliyah będą musieli czekać dłużej. Jeden z projektantów podzielił się listą poprawek, które już teraz można przetestować na serwerach PBE.
Jak wyglądają zmiany Olafa?
Olaf aktualnie nie radzi sobie najlepiej. Jest wybierany stosunkowo rzadko i zwycięża niecałe 49% rozegranych gier. Zestaw umiejętności już od dłuższego czasu odstawał od standardów, którymi kierują się twórcy, projektując najnowszych bohaterów, co z pewnością odbijało się na jego popularności. Między innymi z tego powodu projektanci postanowili przyjrzeć się skillsetowi Olafa oraz nieco go odświeżyć.
Riot Axes w swoim wpisie przekazał społeczności, jakie były największe problemy zmienianego championa.
Olaf ma kilka poważnych problemów, którymi chcemy się zająć. Po pierwsze, jest on najrzadziej granym bohaterem w League. Jeśli grasz Olafem, to prawdopodobnie stanowi on najmniejszy procent Twoich gier i od wielu lat niezmiennie należy do najniższych. Po drugie, jest to bohater głęboko powiązany ze sceną profesjonalną: jego współczynnik zwycięstw jest niższy niż w idealnych warunkach, ponieważ ma tendencję do dominowania gier profesjonalistów, gdy jego zestaw jest dostosowany do wygrywania gier w kolejce solo/duo. Po trzecie, w tym sezonie mocno ucierpiał na zmianach systemowych, nawet bardziej niż inni wojownicy, przez co jest w szczególnie złej sytuacji z obecnym systemem przedmiotów.
Mając na uwadze te problemy, celem tej aktualizacji jest dodanie znacznego urozmaicenia do jego zestawu, zredukowanie siły, która sprawia, że bohater jest tak popularny na pro scenie (zmniejszenie łatwości, z jaką ucieka z niebezpiecznych sytuacji za pomocą R, a także ograniczenie szybkości, z jaką może czyścić dżunglę, gdy ścieżka jest idealnie zoptymalizowana). Ta aktualizacja powinna również pomóc mu efektywnie używać przedmiotów dla klasy juggernauta, aby skalować się lepiej niż dotychczas, co powinno również uczynić go bardziej odpornym na przyszłe zmiany w systemie. Jeśli chodzi o tory, chcemy zachować jego zdolność do dżungli (czyniąc ją bardziej dostępną), a jednocześnie znacznie zwiększyć jego żywotność na górnej alei.
Poniżej można zapoznać się z pełną listą zmian, która trafiła już na serwery testowe.
- Bazowe statystyki
- AD zwiększone z 68 (+3,5 na poziom) (127,5 na poziomie 18) do 68 (+4,7 na poziom) (148 na poziomie 18)
- HP zwiększone z 575 (+100 na poziom) (2275 na poziomie 18) do 575 (+105 na poziom) (2360 na poziomie 18)
- Mana zwiększona z 316(+42 na poziom) (1030 na poziomie 18) do 316 (+60 na poziom) (1336 na poziomie 18)
- Berserker Rage (P)
- Zmieniono sposób obliczania, aby zapewnić maksymalną skuteczność przy 30% lub poniżej 30% zdrowia
- Maksymalna prędkość ataku zmieniona z 99% na 40-100% zależne od poziomu
- Daje teraz 12-35% life stealu (zależne od poziomu) bazowane na brakującym zdrowiu Olafa
- Undertow (Q)
- Niszczy 25/27,5/30/32,5/35% pancerza na 4 sekundy od trafienia bohatera
- Obrażenia zmniejszone z 80/125/170/215/260 do 60/110/160/210/260
- Minimalny zasięg zmienione z 300 do 425
- Koszt many zmniejszony z 60 na wszystkich poziomach do 40/45/50/55/60
- Czas odnowienia zwiększony z 7 do 8 sekund
- Zwrot czasu odnowienia przy podniesieniu topora zwiększony z 4,5 do 5 sekund
- Vicious Strikes (W) – (zdolność została zreworkowana i będzie mogła nazywać się inaczej)
- Teraz resetuje podstawowy atak Olafa.
- Olaf otrzymuje 70/115/160/205/250 (+25% brakującego zdrowia Olafa) jako tarczę na 2,5 sekundy
- Nie daje już life stealu.
- Nie wzmacnia już leczenia zależnie od brakującego zdrowia.
- Prędkość ataku zmieniona z 50/60/70/80/90% na 6 sekund na 40/50/60/70/80% na 4 sekundy
- Czas odnowienia zmniejszony z 16 sekund na wszystkich poziomach do 16/14,5/13/11,5/10
- Ragnarok (R)
- Trafienie bohatera podstawowym atakiem lub E wydłuża czas trwania R do 2,5 sekundy. Olaf może odświeżać zdolność w nieskończoność.
- Czas trwania zmniejszony z 6 do 3 sekund
- Pasywny pancerz oraz odporność nie są już wyłączane na czas trwania zdolności.
Opisane wyżej zmiany mają trafić na serwery w aktualizacji 12.9, której data przewidziana jest na 11 maja 2022 roku. Fani Olafa będą więc musieli jeszcze chwilę poczekać na zagranie odświeżoną postacią.