Opisy umiejętności w League of Legends zostaną rozbudowane

League of Legends

Reklama

Rioter opisał przyszłe plany twórców dotyczące poprawienia czytelności opisów w League of Legends.

Reklama


League of Legends jest grą z ogromną zawartością, nic więc dziwnego, że wyjaśnienie działania wielu mechanik, przedmiotów czy umiejętności nowych/zmienionych bohaterów wymaga szczegółowego opisu. By doświadczenia graczy były jak najlepsze, taki opis powinien być odpowiednio czytelny i przystępny.

Aktualizacja opisów w grze

Twórcy szykują aktualizację opisów znajdujących się w League of Legends. O planowanych zmianach wypowiedział się dyrektor ds. projektowania gry – Andrei Van Roon, znany jako Meddler.

Rioter opisał w obszerny sposób to, na czym polegają najbliższe plany twórców gry. Wśród nich znajdują się m.in. uproszczenia czy poprawienie przejrzystości danego opisu, wyrzucenie zbyt długich zdań, lepsze wykorzystywanie kolorów i symboli itp.

Reklama

Jeśli chodzi o jasność informacji, właśnie przystępujemy do wypuszczania aktualizacji opisów w grze. Nasze cele w tym zakresie są następujące:

  • Standaryzacja prezentowanych informacji celem ułatwienia ich szybszego przetwarzania (chcemy np. odejść od odmiennie wyświetlanych danych na temat poszczególnych bohaterów).
  • Zaadresowanie potrzeb dwu różnych rodzajów odbiorców (tych, którzy chcą tylko szybko zrozumieć zaawansowane mechaniki i tych, którzy chcą poznać wszelkie możliwe szczegóły).
  • Lepsze wykorzystanie m.in. kolorów i symboli, zwłaszcza w przypadku aktualizacji opisów przygotowanych lata temu, gdy ilość dostępnych funkcji była o wiele mniejsza.

ZOBACZ – Ujawniono pełny wygląd skórki i datę wprowadzenia Spirit Blossom Ahri. Wyjdzie razem z Yone?

Lillia będzie pierwszym bohaterem, który zyska najnowszy format. Następnie będziemy regularnie aktualizować starszych bohaterów, aż uporamy się w ten sposób ze wszystkimi dostępnymi postaciami. Niektóre zmiany, które w związku z tym się pojawią:

  • Wszyscy bohaterowie (i w pewnym momencie również niektóre przedmioty) zyskają funkcję „Przytrzymaj Shift, by dowiedzieć się więcej”, dzięki czemu dane takie jak współczynniki skalowania będą wyświetlane tak samo w rozszerzonej wersji.
  • Skrócenie przydługich zdań, a także uporządkowanie miejsc, w których do końca nie wiadomo, co jest omawiane: mechanika czy tylko motyw.
  • Przyjęcie spójnych standardów elementów rozgrywki (sformułowania w rodzaju „zdolność”, „zaklęcie kontrujące” czy „umiejętność kontrująca” nie zawsze są jasne).
  • I tak dalej.

Zapewne niektórzy z was pamiętają (lub dostrzegli, gdy funkcja przytrzymania Shiftu w celu wyświetlenia dalszych informacji pojawiła się tylko u niektórych bohaterów), że już wcześniej próbowaliśmy ujednolicić i ulepszyć opisy. Dotychczasowe starania nie do końca się udały częściowo dlatego, że chcieliśmy przeprojektować pokaźną część naszych technologii, wdrażając wszystkie zmiany naraz. Aby tym razem nam się udało, zmieniliśmy podejście: będziemy wprowadzać modyfikacje na przestrzeni wielu patchów oraz po kolei integrować nowe funkcje, zamiast czekać, aż wszystko będzie gotowe.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Czytaj więcej