Opisy umiejętności w League of Legends zostaną rozbudowane
Rioter opisał przyszłe plany twórców dotyczące poprawienia czytelności opisów w League of Legends.
League of Legends jest grą z ogromną zawartością, nic więc dziwnego, że wyjaśnienie działania wielu mechanik, przedmiotów czy umiejętności nowych/zmienionych bohaterów wymaga szczegółowego opisu. By doświadczenia graczy były jak najlepsze, taki opis powinien być odpowiednio czytelny i przystępny.
Aktualizacja opisów w grze
Twórcy szykują aktualizację opisów znajdujących się w League of Legends. O planowanych zmianach wypowiedział się dyrektor ds. projektowania gry – Andrei Van Roon, znany jako Meddler.
Rioter opisał w obszerny sposób to, na czym polegają najbliższe plany twórców gry. Wśród nich znajdują się m.in. uproszczenia czy poprawienie przejrzystości danego opisu, wyrzucenie zbyt długich zdań, lepsze wykorzystywanie kolorów i symboli itp.
Jeśli chodzi o jasność informacji, właśnie przystępujemy do wypuszczania aktualizacji opisów w grze. Nasze cele w tym zakresie są następujące:
- Standaryzacja prezentowanych informacji celem ułatwienia ich szybszego przetwarzania (chcemy np. odejść od odmiennie wyświetlanych danych na temat poszczególnych bohaterów).
- Zaadresowanie potrzeb dwu różnych rodzajów odbiorców (tych, którzy chcą tylko szybko zrozumieć zaawansowane mechaniki i tych, którzy chcą poznać wszelkie możliwe szczegóły).
- Lepsze wykorzystanie m.in. kolorów i symboli, zwłaszcza w przypadku aktualizacji opisów przygotowanych lata temu, gdy ilość dostępnych funkcji była o wiele mniejsza.
ZOBACZ – Ujawniono pełny wygląd skórki i datę wprowadzenia Spirit Blossom Ahri. Wyjdzie razem z Yone?
Lillia będzie pierwszym bohaterem, który zyska najnowszy format. Następnie będziemy regularnie aktualizować starszych bohaterów, aż uporamy się w ten sposób ze wszystkimi dostępnymi postaciami. Niektóre zmiany, które w związku z tym się pojawią:
- Wszyscy bohaterowie (i w pewnym momencie również niektóre przedmioty) zyskają funkcję „Przytrzymaj Shift, by dowiedzieć się więcej”, dzięki czemu dane takie jak współczynniki skalowania będą wyświetlane tak samo w rozszerzonej wersji.
- Skrócenie przydługich zdań, a także uporządkowanie miejsc, w których do końca nie wiadomo, co jest omawiane: mechanika czy tylko motyw.
- Przyjęcie spójnych standardów elementów rozgrywki (sformułowania w rodzaju „zdolność”, „zaklęcie kontrujące” czy „umiejętność kontrująca” nie zawsze są jasne).
- I tak dalej.
Zapewne niektórzy z was pamiętają (lub dostrzegli, gdy funkcja przytrzymania Shiftu w celu wyświetlenia dalszych informacji pojawiła się tylko u niektórych bohaterów), że już wcześniej próbowaliśmy ujednolicić i ulepszyć opisy. Dotychczasowe starania nie do końca się udały częściowo dlatego, że chcieliśmy przeprojektować pokaźną część naszych technologii, wdrażając wszystkie zmiany naraz. Aby tym razem nam się udało, zmieniliśmy podejście: będziemy wprowadzać modyfikacje na przestrzeni wielu patchów oraz po kolei integrować nowe funkcje, zamiast czekać, aż wszystko będzie gotowe.