w

Oto prawdziwy powód, dlaczego Riot nie chce dodać paczek komentatorskich do LoLa

Riot Games

Rioter zdradza powód, dlaczego nie chcą dodać paczek komentatorskich do LoLa.


Temat różnych paczek komentatorskich, które miałyby uatrakcyjnić grę, jest poruszany dość często. Trudno się temu dziwić, skoro zapowiedziane zostały przez twórców LoLa i szybko zyskały dużą popularność oraz liczbę fanów.

Jednak ostatecznie Riot Games wycofało się z projektu. Najpierw projektanci argumentowali to znaną wszystkim sytuacją na świecie i różnymi ograniczeniami, a teraz… kosztami produkcji ze względu na przestarzały system w grze.

Koszt produkcji paczek komentatorskich

Zapewne każdy gracz League of Legends śledzący rozgrywki profesjonalistów marzył kiedyś, aby poczuć emocje płynące z krzyków komentatorów po własnej akcji. Chociaż jest to drobny element, na który już mało kto zwraca uwagę, to nowe głosy mogłyby to odmienić.

Twórcy przeciągali rozpoczęcie prac nad nim i jak zauważają teraz fani, szukają różnych pretekstów. Teraz ostatecznie okazuje się, że jest z nim duży problem, ponieważ kod gry i system odpowiedzialny za to jest przestarzały. Z tego powodu wdrożenie komentarzy będzie wiązało się z dużymi kosztami. Opowiedział o tym KenAdamsNSA na swoim Twitterze.

Być może chodzi tutaj o płynne zmienianie głosów dla pojedynczego gracza. Zapewne mający większe doświadczenie z grą doskonale pamiętają komentarze Pyke lub Aurelion Sola, które były zapowiedzią ich wydania i nie było z tym problemów.

Jest to kolejny przykład tego, że stare rozwiązania sprzed 10 lat ograniczają rozwój LoLa. Deweloperzy często informują społeczność, że nie da się czegoś zrobić ze względu na stary kod lub źle dopracowaną mechanikę, a jej zmiana będzie kosztować bardzo dużo i jest zbyt droga.

To właśnie między innymi z tego powodu w grze występują dziwne bugi określane już mianem “kodu spaghetti”, gdzie poprawa jednego elementu wiąże się z wprowadzeniem błędu na innych postaciach.