Po ogromnym sukcesie Arcane Riot planuje wydać więcej produkcji tego typu
Czego można było dowiedzieć się na temat innych produkcji, nad którymi pracuje Riot?
League of Legends to jedna z najpopularniejszych gier na świecie i w wielu kwestiach wyznacza ścieżki, którymi później podążają inni producenci gier. Dotychczas powstawały produkcje bazujące na historiach znanych z gier komputerowych, jednak Riot był pierwszym, który zyskał tak wiele pozytywnych opinii.
Arcane okazało się ogromnym sukcesem. Show widnieje na pierwszym miejscu w ponad 30 różnych krajach, które miały do niego dostęp w dniu premiery pierwszych trzech odcinków. Riot jest niezmiernie zadowolony z tego wyniku i już teraz informuje, że planowane jest wydanie większej ilości seriali.
Wywiad z prezes Riotu ds. rozrywki
Prawie każda postać z League of Legends ma swoją historię, która zasługuje na zgłębienie jej w taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku Vi, Jinx czy innych bohaterów, którzy dotychczas wystąpili w serialu Arcane.
W wywiadzie dla Los Angeles Times Shauna Spenley – prezes Riot ds. rozrywki – powiedziała, że uniwersum League of Legends w ciągu najbliższych kilku lat znacznie się rozrośnie, a na dużych i małych ekranach pojawi się „coś więcej w przyszłości”.
Wydaje mi się, że mamy ogromną szansę na stworzenie żywych historii wewnątrz tego świata i stać się marką, która definiuje ten gatunek. Zajmie to jednak trochę czasu.
Może to oznaczać więcej sezonów Arcane, ale również zapowiadać zbliżenie się do innych postaci znanych z League. Twórcy planują poszerzyć swoje horyzonty na większą ilość animowanych serii czy nawet filmów live-action.
Gracze szukają elementów, z którymi mogliby się utożsamiać. Nie wydaje mi się, że taki świat jest prosty do zbudowania, wykorzystując do tego partnerów z zewnątrz. Uważam, że musi to być stworzone od środka. W tym momencie szukamy sposobu na odtworzenie tego, wkraczając między innymi w historię live-action.
Poza tym, że Shauna potwierdziła, iż Riot Games pracuje nad kolejnymi produkcjami filmowymi, powiedziała również bardzo ważne zdanie dotyczące ogólnego zarysu ich tworzenia.
Jedną z rzeczy, którą ktoś zarzucił mi, kiedy tu dołączyłam, było stwierdzenie, że »chcemy być czarną lukrecją«. Poczułam wtedy spory zgrzyt. Nie jesteśmy dla wszystkich i jest to w porządku. (…) Nie musimy spełniać określonych założeń.
Oznacza to, że League Cinematic Universe nie będzie się troszczyć o zadowolenie wszystkich. Fandom League jest chętny na poznanie wszelkich historii z Runeterry, a współzałożyciel studia – Marc Merrill – zdaje sobie z tego sprawę. Do swoich zespołów powiedział, aby te „skoncentrowały się na milionach osób grających w tę grę”.