Reklama

Premiera szybkiej gry w League of Legends. Czym ona jest i co trzeba o niej wiedzieć?

League of Legends

Reklama

Szybka gra trafia na serwery. Czym dokładnie się wyróżnia?


Twórcy League of Legends poinformowali o debiucie zapowiadanej już jakiś czas temu szybkiej gry. Jest to tryb, który zastąpi wybór w ciemno na Summoner’s Rift.

Dlaczego Riot zdecydował się wprowadzić coś takiego? Czym wyróżnia się szybka gra? Odpowiedź na wszystkie najważniejsze pytania pojawi się poniżej.

Szybka gra w League of Legends

Reklama

W opisie najnowszej aktualizacji – patcha 13.22 – przeczytać można, że na serwerach League of Legends zadebiutuje „szybka gra”. Po jej premierze wybór w ciemno zostanie wyłączony.

Reklama
  • Chcemy mieć pewność, że gracze posiadający ograniczoną liczbę bohaterów będą mieli dostęp do szybkiej gry, dlatego rotacja darmowych bohaterów dla nowych graczy zostaje rozszerzona. Teraz należą do niej: Diana, Jinx, Malphite, Mordekaiser, Rammus, Yuumi, Sona, Teemo, Tristana, Vi, Caitlyn, Kai’Sa, Syndra, Leona, Sett, Pantheon, Ziggs, Talon, Amumu i Viktor.
  • Gracze mogą wybrać Porażenie od 3. poziomu przywoływacza.
  • Pierwsze głosowanie za poddaniem się w szybkiej grze będzie dostępne w 10. minucie rozgrywki i powiedzie się, jeśli 4/5 graczy będzie chciało się poddać.
  • Głosowanie za poddaniem się w szybkiej grze w 20. minucie rozgrywki powiedzie się, jeśli 3/5 graczy będzie chciało się poddać.

Znane błędy z szybką grą

  • Zakup Barwy w poczekalni Szybkiej Gry kilka razy z rzędu może tymczasowo zablokować możliwość zakupu Barwy.
  • Preferencje Barw nie zapisują się po zmianie skórki.

Ale czym właściwie jest owa szybka gra? Na czym polega i czym właściwie różni się od wyboru w ciemno?

Riot przygotował krótki przewodnik po tym trybie, by odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania.

Przewodnik o trybie szybkiej gry

Czym jest szybka gra? 

Szybka gra to nowy tryb gry na Summoner’s Rift, który zastąpi wybór w ciemno. Ten tryb pozwala na wybranie do dwóch bohaterów/pozycji jeszcze przed rozpoczęciem meczu, dzięki czemu możesz ustawić się w kolejce ze 100% pewnością, że zagrasz kim chcesz i gdzie chcesz.

Dlaczego szybka gra zastąpi wybór w ciemno?

Mówiąc krótko, chcieliśmy wprowadzić tryb, który będzie lepiej dostosowany do nowych graczy i ułatwi wybór określonego bohatera na określonej linii bez wszelkich dodatkowych komplikacji z wyborem bohaterów.

Przygotowanie do szybkiej gry

two-champs-full-screen.png

W przeciwieństwie do innych trybów gry, wybór bohatera/pozycji następuje jeszcze przed dołączeniem do kolejki. W ten sposób gracz ma gwarancję, że zawsze zagra jednym z dwóch wybranych bohaterów i nigdy nie będzie zmuszony do gry na innych pozycjach, niż te dwie, które wybrał. Po wybraniu bohaterów nie zapomnij dostosować run, zaklęć i skórek.

Aby zaoferować graczom tryb szybkiej gry w miarę szybko, musieliśmy opóźnić wprowadzenie kilku funkcji, w tym barw. Ale bez obaw! Będą one dostępne wkrótce w przyszłej aktualizacji.

Istnieje kilka zasad, które różnią się nieco w zależności od liczby znajomych w kolejce:

ZASADY SOLOWE

  • 2 unikalnych bohaterów
  • 2 unikalne pozycje (przynajmniej 1 priorytetowa)

Pozycje „priorytetowe” są wybierane w dynamiczny sposób na podstawie tego, które pozycje wymagają większej liczby graczy na całym serwerze. W poniższym przykładzie jest już zbyt wielu graczy, którzy chcą zagrać na środkowej i dolnej pozycji, więc gracz musiałby zamienić jedną opcję na mniej popularną pozycję, aby dołączyć do kolejki.

priority-pick.png

ZASADY GRUP 2–4 GRACZY

  • Wszystkie zasady solowe dotyczą każdego z graczy
  • Przynajmniej 1 unikalny bohater na gracza w grupie
  • Wybory podstawowe (bohater i pozycja) w całej grupie muszą być unikalne

ZASADY GRUP 5 GRACZY

  • 1 unikalny bohater na gracza w grupie
  • 1 unikalna pozycja na gracza w grupie

Przed rozpoczęciem meczu gracze będą musieli wybrać unikalnego bohatera na jednej unikalnej pozycji, ale po rozpoczęciu wszyscy mogą wspólnie podążać środkową linią.

Jest tak dlatego, gdyż One-for-All to zupełnie inny tryb gry.

Inne różnice 

Po rozpoczęciu gry różnice między szybką grą a każdym innym trybem gry są minimalne.

  • Gdy rozpoczniesz mecz, zobaczysz wizualne wskaźniki na przypisanej linii
  • Możliwość głosowania za poddaniem się staje się dostępna od 10 minuty meczu (wymagane są głosy 4 z 5 graczy, a po 20 minucie – 3 z 5 graczy)
  • Podobnie jak w przypadku wyboru w ciemno, istnieje szansa, że ci sami bohaterowie będą w obu drużynach

Poza tymi drobnymi różnicami reszta zasad jest taka sama, jak w każdym innym meczu na Summoner’s Rift.

Kiedy pojawi się tryb szybkiej gry?

Szybka gra jest już dostępna na serwerze testowym i będzie stopniowo udostępniana w usłudze na żywo już w patchu 13.22.

Dobieranie przeciwników w szybkiej grze

Tak naprawdę szybka gra jest po prostu rozwiniętą wersją wyboru w ciemno, dlatego też będzie używać tego samego MMR, co wybór w ciemno.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej