Czym jest szybka gra?
Szybka gra to nowy tryb gry na Summoner’s Rift, który zastąpi wybór w ciemno. Ten tryb pozwala na wybranie do dwóch bohaterów/pozycji jeszcze przed rozpoczęciem meczu, dzięki czemu możesz ustawić się w kolejce ze 100% pewnością, że zagrasz kim chcesz i gdzie chcesz.
Dlaczego szybka gra zastąpi wybór w ciemno?
Mówiąc krótko, chcieliśmy wprowadzić tryb, który będzie lepiej dostosowany do nowych graczy i ułatwi wybór określonego bohatera na określonej linii bez wszelkich dodatkowych komplikacji z wyborem bohaterów.
Przygotowanie do szybkiej gry
W przeciwieństwie do innych trybów gry, wybór bohatera/pozycji następuje jeszcze przed dołączeniem do kolejki. W ten sposób gracz ma gwarancję, że zawsze zagra jednym z dwóch wybranych bohaterów i nigdy nie będzie zmuszony do gry na innych pozycjach, niż te dwie, które wybrał. Po wybraniu bohaterów nie zapomnij dostosować run, zaklęć i skórek.
Aby zaoferować graczom tryb szybkiej gry w miarę szybko, musieliśmy opóźnić wprowadzenie kilku funkcji, w tym barw. Ale bez obaw! Będą one dostępne wkrótce w przyszłej aktualizacji.
Istnieje kilka zasad, które różnią się nieco w zależności od liczby znajomych w kolejce:
ZASADY SOLOWE
- 2 unikalnych bohaterów
- 2 unikalne pozycje (przynajmniej 1 priorytetowa)
Pozycje „priorytetowe” są wybierane w dynamiczny sposób na podstawie tego, które pozycje wymagają większej liczby graczy na całym serwerze. W poniższym przykładzie jest już zbyt wielu graczy, którzy chcą zagrać na środkowej i dolnej pozycji, więc gracz musiałby zamienić jedną opcję na mniej popularną pozycję, aby dołączyć do kolejki.
ZASADY GRUP 2–4 GRACZY
- Wszystkie zasady solowe dotyczą każdego z graczy
- Przynajmniej 1 unikalny bohater na gracza w grupie
- Wybory podstawowe (bohater i pozycja) w całej grupie muszą być unikalne
ZASADY GRUP 5 GRACZY
- 1 unikalny bohater na gracza w grupie
- 1 unikalna pozycja na gracza w grupie
Przed rozpoczęciem meczu gracze będą musieli wybrać unikalnego bohatera na jednej unikalnej pozycji, ale po rozpoczęciu wszyscy mogą wspólnie podążać środkową linią.
Jest tak dlatego, gdyż One-for-All to zupełnie inny tryb gry.
Inne różnice
Po rozpoczęciu gry różnice między szybką grą a każdym innym trybem gry są minimalne.
- Gdy rozpoczniesz mecz, zobaczysz wizualne wskaźniki na przypisanej linii
- Możliwość głosowania za poddaniem się staje się dostępna od 10 minuty meczu (wymagane są głosy 4 z 5 graczy, a po 20 minucie – 3 z 5 graczy)
- Podobnie jak w przypadku wyboru w ciemno, istnieje szansa, że ci sami bohaterowie będą w obu drużynach
Poza tymi drobnymi różnicami reszta zasad jest taka sama, jak w każdym innym meczu na Summoner’s Rift.