w

Przeciwne drużyny w LoLu wygrywają i dostają 3 tysiące złota. Coś poszło nie tak, Riot prosi o pomoc

Społeczność uważa, że nowy system nagród nie jest dobrym pomysłem. Twórcy powinni go zmienić?


Wczoraj pojawiło się wiele informacji na temat zmian, które trafiły do gry wraz z patchem 11.23. Wśród nowości znaleźć można było nagrody za cele, które być może niewiele mówią z samej swojej nazwy. Chodzi o dodatkowe złoto, które można zdobyć np. za zabicie smoka czy zniszczenie wież, jeśli jest się drużyną przegrywającą, a różnica w złocie i doświadczeniu pomiędzy teamami jest na tyle duża, że odbicie się od dna może być problematyczne.

W teorii sam system nie brzmi źle i to, że jedna z drużyn ma szansę stanąć na nogi, jest potrzebne w tego typu grach. Nikt nie lubi tkwić w jednostronnym meczu, szczególnie jeśli jest się po gorszej stronie.

Niestety okazuje się, że system, choć ciekawy w teorii, w praktyce okazał się pełen wad. Gracze narzekają i proszą Riot, by ten lepiej dopracował wspomniane nagrody lub w ogóle je usunął. Dlaczego?

Problemy z nagrodami za cele w LoLu

Reklama

W opisie patcha można było przeczytać, że:

Reklama

Nagrody za cele, zaraz obok nagród za bohaterów, dają przegrywającym drużynom nową możliwość powrotu do gry. Przyznają dodatkowe nagrody w złocie za zdobywanie celów, gdy drużyna pozostaje bardzo w tyle, i są zaprojektowane w taki sposób, żeby ich zdobycie było trudne, acz wykonalne! Wciąż chcemy, by przewaga wygrywającej drużyny miała znaczenie, więc ich przegrywający rywale będą musieli zdobyć kilka celów, by zyskać więcej złota, ponieważ zdobycie jednego będzie niewystarczające.

Wydawać by się mogło, że opisywany system jest naprawdę przemyślany i trudno będzie znaleźć w nim jakieś wady. Okazało się jednak, że nagrody pojawiają się zbyt wcześnie, co irytuje graczy. Jeden z nich napisał:

Wprowadzenie nagród za cele wydaje się być błędem.

Byliśmy naprawdę w tyle we wczesnych fazach rozgrywki (team pod late game vs postacie radzące sobie w early game) i nadrabialiśmy w środkowej fazie gry. Mimo że mieliśmy około 1 czy 2 kille więcej od przeciwników, ci ciągle otrzymywali darmowe złoto jako drużyna przegrywająca, co było straszliwie irytujące. Mimo wszystko wygraliśmy.

Innym razem prowadziliśmy przez większość gry, ale przewaga była niewielka. Problem pojawił się znowu: przeciwnicy dostali tonę darmowego złota w ramach nagród za cele i ostatecznie wygrali, bo nasz jungler wkurzył się i poszedł afk.

Inny gracz podesłał screen z przegranego meczu. Zaznaczył, że niebieski team wygrał, ponieważ na samym początku gry otrzymał dostęp do dodatkowego złota (w ramach nagród za cele), co sprawiło, że szybko zyskał przewagę.

Na wiadomości odpisał jeden z Rioterów, informując, że system faktycznie ma pewne wady.

Część wszystkim. Obecnie monitorujemy system nagród za cele, który włącza się nieco zbyt wcześnie (jedna z drużyn nie jest wystarczająco w tyle, aby otrzymywanie dodatkowego złota było potrzebne).

Rioter poprosił społeczność, by ta zgłaszała wszelkie gry, w których dodatkowe złoto było przyznawane niepotrzebnie. Dzięki uwagom graczy twórcy będą mogli dopracować system i przerobić go tak, by przestał być niesprawiedliwy.

Reklama

Jeśli macie jakieś gry, które posiadały niesprawiedliwe nagrody za cele, pokażcie nam je. Dołączcie informacje o tym, dlaczego uważacie, że powinniście/nie powinniście dostać dodatkowego złota w tym meczu.

Jest to system, który bardzo zależy od dostosowania do graczy, więc staramy się zebrać jak najwięcej informacji zwrotnych.

Nie spodziewamy się, że przy pierwszej próbie uda nam się zbalansować to we właściwy sposób, ale pierwsze kilka godzin gier na serwerach live da nam 1000 razy więcej niż moglibyśmy przetestować bez was.

Jak widać, twórcy są świadomi, że ich nowy system nie jest idealny. Wiele nowości przez pierwsze dni od wprowadzenia nie wypada idealnie i zapewne Riot będzie nad wszystkim pracował, by dodatkowe złoto było przyznawane w sposób sprawiedliwy.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends