Przedsezon 2020 – Zmiany dżungli, CDR smoka, zmiany zasięgów umiejętności


Przedsezon właśnie zaczął się na PBE, są pierwsze zmiany. Oprócz tego Riot wprowadził kilka nieudokumentowanych zmian.


Czas na epicką 10-letnią przygodę! Pierwsze zmiany są już na serwerze testowym. Riot wprowadził również kilka nowości, o których wcześniej nie informowano.

Chodzi tutaj przykładowo o zmiany smoka, czy eksperymentalne zmiany maksymalnego zasięgu rzucania zaklęć.

Co nowego?

W przedsezonie 2020 czeka nas sporo nowości, kilka linii dostanie małe zmiany, ale prawdopodobnie nie takie drastyczne jak rok wcześniej. Poniżej najważniejsze zmiany:

  • Smoki
    • Pierwsze trzy smoki zawsze będą innego rodzaju
      • Przykład: Infernal >>> Ocean >>> Mountain >>> Cloud lub poprzednicy
  • Herold
    • Czas spawnu: 10 >>> 8 minut
    • Może się respawnować po 6 minutach
    • Czas spawnowania: 4 >>> 1 sekunda
  • Miniony – zmiany XP
    • XP na linii solo zwiększony o 2%
    • XP na linii duo zmniejszony o 2.4%
    • Breakpoint na poziomie drugim są takie same na liniach duo, jak i solo
  • Jungla – zmiany XP
    • XP zmniejszony o 4%
    • XP z Krugów zmniejszony, ale za to dostaniemy więcej XP z Grompa
    • Wyczyszczenie dowolnej strony lasu, zapewni poziom 3
  • Aktualizacja zmian wizualnych
    • Nową wersję efektów dostanie:
      • Elder
      • Baron
      • Red
      • Blue
      • Dragon Soul (nowy smok?)
  • Kleptomancja
    • Dostajemy losowy Keystone, po jego zużyciu pojawi się nowy w ciągu 7 sekund.
    • Dotyczy: Lethal Tempo, Fleet Footwork, Aery, Comet, Phase Rush, Predator (tylko jeżeli masz buty), Electrocute, Hail of Blades, Grasp of the Undying, Glacial Augment.
    • Wszystkie runy są losowe, nie ma możliwości dostania dwóch takich samych w pięciu kolejnych użyciach.
    • Powrót do fontanny zmieni runę
  • Usunięte przedmioty
    • Zz’rot Portal – prawdopodobnie w przyszłości Riot powróci do tego typu przedmiotów, aktualnie chcą się ich pozbyć (push bez pomocy graczy).
    • Ohmwrecker
    • Raptor Cloak
  • Przerobione przedmioty
    • Shurelya’s Reverie
      • Nowy przepis: Forbidden Idol + Crystalline Bracer + 850g (całość 2300g)
      • 300hp
      • 10% CDR
      • 100% health regen
      • 100% mana regen
      • 10% zwiększenia mocy uzdrowień oraz tarczy
      • Active: 40% dodatkowej prędkości ruchu przez 3s dla Ciebie oraz pobliskich sojuszników (90s cooldown)
    • Kircheis Shard buff
      • Przedmiot ze środkowego poziomu został lekko wzmocniony
      • Obrażenia 50 >>> 60
      • Obrażenia kumulują się, zamiast używać najmocniejszego.
      • Stormrazor obrażenia zwiększone z 50 do 60-80 zależnie od poziomu
      • Dodatkowe obrażenia Statikk Shiv i Rapid Fire Cannon zmniejszone z 60-140 na 60-80

Balans smoków

Wygląda na to, że Riot Games stara się zbalansować smoki.

Aktualnie w grze, możemy zauważyć takie dodatkowe zmiany:

  • Herald, jak i Smok mają teraz mniej zdrowia, co oznacza, że łatwiej je zlikwidować.
  • Przywołany Herald ma mniej HP i łatwiej jest się go pozbyć.
  • Wzmocnienia smoków są słabsze:
    • Powietrzny/Cloud od teraz daje 10%/20%/30% skrócenia czasu odnawiania ulta.
    • Oceaniczny/Ocean leczy 5%/10/15% brakującego zdrowia co 5 sekund.
    • Piekielny/Infernal daje dodatkowe 5%/10%/15% dodatkowych obrażeń.
    • Górski/Mountain dodaje 8%/16%/24% pancerza i mr.

Początkowe nagrody ze smoków nie są jakieś super, jednak są one łatwiejsze do zgarnięcia, a jest to spowodowane tym, że aby dostać 3 takie same smoki, musimy zlikwidować 5 smoków i przy małej szansie mamy taką możliwość. Dodatkowo pamiętajmy o smoku dusz, który będzie prawdopodobnie wzmacniał efekty pozostałych.

Lux posiadająca 45% CDR, Ultimate Hunter oraz 3 Powietrzne smoki, będzie mogła używać swojej superumiejętności jak normalnego skilla.

Eksperyment z zasięgami

Przez kilka ostatnich tygodni zespół programistów eksperymentował nad maksymalnym zasięgiem rzucania zaklęć. Jako przykład weźmy Miss Fortune.

W grze rzucenie E poza maksymalny zasięg spowoduje, że MF podejdzie, tak by jej umiejętność trafiła tam, gdzie chcemy. Na PBE właśnie jest testowana inna mechanika, jeżeli zrobimy taką samą czynność jak wyżej, Miss Fortune rzuci skill w miejsce, w ktrórym ma maksymalny zasięg, nie podejdzie.

Powody:

  • Stworzenie bardziej intuicyjnych doświadczeń w celowaniu
  • Zwiększenie szansy na sukces, poprzez eliminację błędu spowodowanego błędnym określeniem zasięgu.
  • Zwiększenie poziomu trudności.

Lista skilli, które przechodzą właśnie testy:

  • Heimerdinger E i RE
  • Miss Fortune E.
  • Singed W
  • Twitch W.
  • Varus E.
  • Ziggs E.
  • GANGPLANK E
  • VIKTOR W
  • SYNDRA Q

Zmiany są tylko eksperymentem i jeżeli gracze będą protestować, Riot cofnie je i zapomni o nich. Na niskie koszty i mały odsetek narzekających jest w stanie się zgodzić.

Co jeszcze nas czeka?

Atak wręcz vs zasięgowy

Jednym z planów firmy jest ograniczenie pospolitości grania postaciami zasięgowymi na topie. Pomóc w tym mają buffy tarczy Dorana dla postaci walczących wręcz.

Zmiany wizualne oraz wydajnościowe

Firma cały czas stara się nad ulepszeniem i dostosowaniem gry do możliwości słabszych komputerów. Oprócz zmian wizualnych, które niedługo nastąpią, dodatkowo zostanie poprawiona wydajność gry. Miejmy nadzieję, że nie będą na nas czekać spadki fpsów.

Kolejne zmiany przedmiotów

Pracownicy przyznali się, że aktualnie pracują nad dodatkowymi zmianami przedmiotów. Prawdopodobnie te, które zostały podane wyżej, były priorytetem, ale nie są wykluczone dodatkowe zmiany.