Przegrywająca drużyna w LoLu będzie dostawać więcej złota. To kontrowersyjny sposób Riotu na wyrównanie szans
Twórcy chcą wprowadzić nowe osiągnięcia, które będzie można zdobyć w trakcie meczu.
Czasami w League of Legends zdarza się tak, że mecze są niesamowicie trudne – przeciwnicy szybko zdobywają przewagę i wydaje się, że dosłownie wszystko wymyka się spod kontroli. W takich momentach część graczy poddaje się, ponieważ uważa, że nie ma już żadnych szans.
Riot chce to zmienić. Twórcy uznali, że warto jest dodać więcej możliwości strategicznych dla przegrywającej drużyny, by ta zyskała szansę na powrót do gry. Co dokładnie zmieni się w nadchodzącym przedsezonie w temacie wyrównywania szans na Summoner’s Rift?
Nagrody za osiągnięcia w czasie gry
Twórcy są świadomi, że gracze LoLa lubią być nagradzani za swoje osiągnięcia podczas meczów. Jednak dodatkowy gold za zabicie przeciwnika nie wystarcza. Riot chce, by w League of Legends znalazły się nowe sposoby na odbicie się podczas trudnej sytuacji.
„Nagrody za bohaterów to sposób na wyrównanie szans w grze poprzez zdobycie dodatkowego złota dzięki zabiciu bohatera wroga, który właśnie złapał wiatr w żagle. Funkcjonują już od jakiegoś czasu i to z powodzeniem, więc nie planujemy ich zmieniać. Ale wydaje się nam, że możemy zapewnić wam dodatkowe sposoby odbicia się, gdy sytuacja staje się ciężka…
- ZOBACZ – Skin tak słaby, że po wycofaniu nawet Rioterzy nie chcą nim grać. Najgorsze skiny w całym LoLu
Konkretnie chodzi o nagrody za osiągnięcia. Ich wprowadzenie ma na celu zapewnienie przegrywającej drużynie więcej strategicznych możliwości nadrobienia strat poprzez realizowanie osiągnięć.”
„Osiągnięcia” stały się gorącym tematem w społeczności LoLa i nic dziwnego. Do tej pory można się było tylko domyślać, co Riot ma na myśli. Okazuje się, że przegrywająca drużyna będzie zdobywać więcej złota przykładowo za likwidację smoków.
Oczywiście budzi to wątpliwości, chociażby w temacie specjalnego przedłużania gier. Łatwo sobie wyobrazić, że jedna drużyna przegrywa, ale udaje jej się wygrać walkę o smoka, gracze zgarniają dodatkową ilość złota i przy okazji biorą 2 wieże, za które również otrzymają więcej golda. W efekcie szanse się wyrównują, a gra znacznie się wydłuża.
Jak się okazuje – Riot wziął to pod uwagę. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, długość gier ma się nie zmienić. Oczywiście gracze średnio się z tym zgadzają i twierdzą, że nie ma możliwości, by taki system nie miał wpływu na długość rozgrywki.
„Wiemy, że nagrody za osiągnięcia mogą wzbudzać wiele wątpliwości. Główną z nich jest długość gry. Ogólnie mówiąc, uważamy, że średnia długość gry jest obecnie odpowiednia i nie chcemy jej zmieniać. Nie chcemy też osłabiać dużej przewagi wynikającej z różnicy umiejętności. Jeśli jesteście aż tak dobrzy i dominujecie nad swoim przeciwnikiem w alei, a wasza przewaga narasta, wasze prowadzenie nie może tak po prostu zniknąć. Dlatego będziemy monitorować te zmiany i słuchać waszych komentarzy, tak aby nagrody za osiągnięcia były dobrze wyważone.”
Póki co opinie o tym pomyśle są bardzo różne. Większość jednak uważa, że jest to po prostu niesprawiedliwy system już z samego założenia.