Rengar oficjalnie przejdzie rework umiejętności. Zmieni się każdy skill, nowe efekty i szczegóły
Jak prezentują się poprawki Rengara? Rioter przedstawia zmiany i opisuje ich kontekst.
O zmianach Rengara było głośno już jakiś czas temu. Twórcy chcieli odświeżyć championa, przy okazji wykorzystując nową Chemtechową mapę, która trafiła do League of Legends wraz z nowym smokiem z początkiem 12 sezonu. Dusza smoka okazała się jednak za silna i w związku z tym Riot był zmuszony pozbyć się tego wariantu stwora. Dla Rengara oznaczało to przesunięcie wyczekiwanych poprawek.
Rengar aktualnie radzi sobie naprawdę kiepsko – jego średnie win rate nie przekracza 49,5% w jungli, w której wybierany jest w ponad 70% gier, w których się pojawia. Po obietnicach dotyczących reworku Riot w końcu dostarcza w League of Legends patch 12.6 z kompleksowymi zmianami Rengara, które skupiają się na poprawkach, które zdaniem Riotera powinny zadowolić jego graczy.
Nadchodzące zmiany Rengara
Jeden z projektantów – Riot Phlox – podzielił się z graczami listą wzmocnień, które dotykają praktycznie każdej zdolności bohatera poza W. Jego pasywna umiejętność jest teraz bardziej wybaczająca, a czas do rozpoczęcia opadania stacków Ferocity został zwiększony. Dzięki temu jego ganki powinny być nieco skuteczniejsze.
Jego Q będzie teraz zawsze liczone jako cios krytyczny ze zwiększonym skalowaniem w zależności od szansy na krytyczne trafienie. Oznacza to, że champion nie musi już skupiać się na osiągnięciu 100% szansy na trafienie krytyczne, jednak przedmioty, jak na przykład Infinity Edge, dalej będą naprawdę silne. Co więcej, dodatkowe obrażenia będą liczyły się przy atakowaniu wież, co znacząco zwiększy moc championa na górnej alei.
Zmiany Q są po to, aby granie Rengarem z niską szansą na cios krytyczny nie wiązało się z liczeniem na szczęście i pozostawieniem na pastwę losu, kiedy nie uda się zdobyć brakujących 20% czy 40%. Zmiany pozwolą nam również w bezpośredni sposób zmieniać siłę buildu opartego na krycie.
E – Bola Strike nie będzie już miało czasu castowania podczas skoku i będzie ujawniać trafionych przeciwników przez dwie sekundy. Jeśli uda się trafić zdolnością w cel znajdujący się w krzakach lub za ścianą, podążanie za nim powinno być prostsze.
Zmian doczekał się również ultimate – Thrill of the Hunt. Przyznawana przez zdolność wizja będzie teraz obejmowała również niewielki obszar dookoła celu, dzięki czemu gracze Rengara będą mogli lepiej wybierać swój cel.
- Unseen Predator (P)
- Kiedy Rengar nie posiada stacków Ferocity, jego kolejny skok wygeneruje jeden stack.
- Stacki zaczną zanikać teraz po 10 sekundach (wcześniej 8).
- Maksymalny czas, aby zabójstwo przyznało stack naszyjnika, zwiększony z 1,5 sekundy do 3 sekund.
- Licznik, który sprawdza, czy zdolność pozwala na skok z krzaku, nie jest teraz odświeżany co 0,25 sekundy.
- Aby dostosować nowy licznik, zwiększono zasięg o 25 jednostek.
- Nieznacznie zwiększono wysokość skoku.
- Licznik stacków Ferocity pokazuje teraz, które stacki przyznane były przez skok.
- Savagery (Q)
- Zawsze liczy się jako cios krytyczny.
- Szansa na cios krytyczny skaluje się z obrażeniami (aktualnie 1% szansy = 1 punkt obrażeń).
- Zdolność działa teraz na wieżach.
- Bola Strike (E)
- Nowość: Brak czasu castowania przy skoku.
- Nowość: Ujawnia cel na dwie sekundy.
- Thrill of the Hunt (R)
- Widoczność zmieniona z celu na niewielki obszar dookoła celu.
Rengar posiada teraz dość dziwne mechaniki – zwłaszcza jeśli chodzi o jego W czy zdolność pasywną. Myślę, że W, które nie łączy się z żadnym combo, jest trudne do wykorzystania w połączeniu z większością buildów championa.
To samo tyczy się generowania stacków Ferocity. Jest to bardzo bezlitosne i sprawia, że champion jest bardzo zależny od krzaków (co częściowo jest dobrą rzeczą). Myślę, że dla obu tych mechanik istnieją lepsze wersje, ale nie są one łatwe w implementacji, a jej koszt może być wysoki.
Postanowiłem zrobić coś, co sprawi, że Rengarem będzie się lepiej grało, zamiast siedzieć w nadziei, że znajdę czas na stworzenie magicznej wersji postaci, która może, ale nie musi, być fajniejsza.
Zmiany dotyczące Rengara zostaną wprowadzone 30 marca jako część aktualizacji 12.6 wraz ze sporymi nerfami Zeri (Riot pracuje nad nerfami Zeri w LoLu, ale gracze będą musieli na nie jeszcze długo poczekać) oraz poprawki w mechanice sustainu.