Reklama

Reworki postaci do League of Legends, które nigdy nie trafiły do gry. Wygląd i umiejętności

League of Legends

Reklama

Istnieją takie aktualizacje bohaterów LoLa, które nigdy nie ujrzały światła dziennego. O których postaciach mowa i dlaczego Riot ich nie wypuścił?


Ostatnio dużo mówi się o reworkach bohaterów. Społeczność LoLa prosi twórców, by ci aktualizowali przestarzałych championów, a szczególnie takich, którymi nikt praktycznie nie gra. Niektóre postacie mają stary i karykaturalny model lub granie nimi jest mało opłacalne, ponieważ wypadają blado przy tych nowszych i bardziej rozbudowanych.

Riot przez ponad 10 lat istnienia League of Legends zrobił wiele reworków. Jedne były naprawdę udane, inne spodobały się pewnej części graczy, ale są i takie osoby, które tęsknią za starą wersją championa. Jest jednak taka grupa aktualizacji, która nigdy nie trafiła do gry.

Niektóre z anulowanych reworków zostały kompletnie usunięte, a inne w pewien sposób „zamrożone”, by twórcy mogli do nich wrócić za jakiś czas, gdy będzie taka potrzeba. Co to za reworki?

Reklama

Anulowane reworki z LoLa – umiejętności

Reklama

Jayce

Nad reworkiem Jayce’a pracował Riot Xypherous. Zarząd zdecydował się jednak odebrać mu to zadanie po tym, jak zauważył, że pomysły Riotera zaszły dużo dalej niż tylko skupienie się na poprawieniu aktualnych problemów bohatera.

Na forach wspominano, że celem zmian było usunięcie możliwości likwidowania większości carry na 3 skille, a Rioter zajmujący się aktualizacją ostatecznie skończył na kompletnie nowym podejściu do działa postaci zmieniających swoje zestawy umiejętności.

Można było przeczytać, co obejmowały zmiany, nad którymi pracował Xypherous. Wśród nich znaleźć można było m.in. kompletne przeprojektowanie W w formie młota, przerobienie kosztów many, np. sprawienie, że Q w formie młota będzie naprawdę tanie, a E drogie lub sprawienie, że każdą podstawową umiejętność będzie można ulepszyć 6 razy, zamiast dodawać punkty w superumiejętność.

Rework Jayce’a, który ostatecznie trafił na serwery w patchu 5,11, wykorzystał ostatni z wymienionych wyżej pomysłów oraz wprowadził kilka innych zmian. Usunęło to problem związany z nieprzyjemnym uczuciem ulepszania bezużytecznej umiejętności.

 Olaf

Kolejnym bohaterem jest Olaf, który wstępnie miał zostać zreworkowany wraz z aktualizacją Juggernautów, ponieważ Rit uważał go za jednego z nich. Twórcy zamiast jego aktualnej i dotychczas niezmienionej superumiejętności chcieli, aby była ona pewnego rodzaju wydarzeniem, które w momencie aktywacji dawałoby się coraz bardziej we znaki aż do momentu zakończenia gry.

W teorii pomysł był bardzo ciekawy i pasował do nazwy Ragnarok, która została zainspirowana mitologią skandynawską. Jednak to, jak umiejętność miała działać, było zdecydowanie przesadzone.

Riot Repertoir pisał:

Kiedy Olaf osiągnął poziom 18, wszyscy bohaterowie mieli redukowany poziom aktualnego zdrowia o X% co sekundę do końca gry.

Mimo że umiejętność nigdy nie została wprowadzona w życie, Rioter przyznał, że naprawdę żałuje, że nie było mu dane jej zobaczyć.

Cieszę się, że ostatecznie tego nie wprowadziliśmy, ale naprawdę chciałbym chociaż raz zobaczyć to w akcji.

Według graczy pomysł na tego typu umiejętność mógłby być wykorzystany w formie oddzielnego trybu gry. Kto wie, być może pewnego dnia Riot przywróci ten koncept w jakiejś formie i stworzy oddzielny event związany z Olafem, gdzie ten będzie głównym bossem trybu. Możliwości jest wiele.

ZOBACZ – Smite powinien zmieniać się automatycznie na innych liniach w LoLu? Ciekawy pomysł od graczy

Udyr

Na liście znajduje się również bohater, który wygrał ostatnią ankietę wypuszczoną przez Riot, w której gracze mogli zdecydować, która postać jako kolejna otrzyma pełne VGU. Riot w przeszłości eksperymentował z Udyrem, jednak nie ma na ten temat wielu informacji. Tak naprawdę jedynym, czego mogli dowiedzieć się gracze, była pojedyncze wspomnienie w wiadomości napisanej przez Riotera Davida „Repertoir” Capurro.

W różnych okresach aktualizacji Juggernautów rozmyślaliśmy nad Udyrem, który respił dodatkowe neutralne stwory, Olaf wprowadzał dosłownie kończące grę wydarzenia, a Fiora teleportowała się do przeciwnika z naprawdę daleka, aby zainicjować z nim pojedynek.

Niestety według słów Riotera stwory nie atakowałyby na życzenie Udyra i byłyby raczej neutralne.

Według graczy rework Udyra polegający na wprowadzeniu motywu dodatkowych stworów czy pomocników ciekawie uzupełniałby lore bohatera. Ten stanowi przekaźnik nieposkromionej mocy pradawnych, zwierzęcych duchów Freljordu, więc dzikie stworzenia, które mógłby przywołać, byłyby ciekawym pomysłem.

ZOBACZ – Spirit Blossom Katarina to dopracowany, fanowski skin, który szybko zdobył dużą popularność

Shaco

Ostatnim bohaterem na liście jest Shaco, który wprawdzie dostał całkiem sporą aktualizację w patchu 9.20, jednak warto wspomnieć o zmianach, nad którymi Riot pracował dużo wcześniej.

Nie wiadomo o nich dużo, jednak wiadomość Riot Repertoira zdradza, że zostały one zaniechane z powodu testowanego w tamtym okresie Wind Walla Yasuo.

Kilka lat temu pracowaliśmy nad prototypem reworku Shaco i Wind Wallem Yasuo, co ostatecznie nie współgrało ze sobą, więc zaniechaliśmy prace nad aktualizacją bohatera.

Na czym polegał błąd?

Grałem wtedy Yasuo, a reworkowany Shaco miał umiejętność, w której zamieniał się w pocisk i pojawiał się, kiedy skill się skończył. Kiedy champion rzucił we mnie tego skilla, użyłem Wind Walla, a Shaco po prostu się nie pojawił. W jakiś sposób kompletnie zniknął z gry, co było naprawdę przezabawne.

Anulowane reworki – wygląd

Warto tutaj wspomnieć także nie tylko o umiejętnościach, ale także wyglądzie, jaki mieli otrzymać niektórzy bohaterowie. Choć projekty nigdy nie doczekały się wprowadzenia do gry, to nadal są warte uwagi. Czy te pomysły jeszcze kiedyś wrócą i warto na nie czekać? Oczywiście nie jest to wykluczone, natomiast na niektóre z nich może być już bardzo mała szansa.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej