W jaki sposób Riot chce sprawić, aby z lobby w League of Legends wychodziło mniej graczy?
Jakie są plany Riotu, które miałyby sprawić, że gracze wychodziliby rzadziej z ekranu wyboru bohatera?
Poziom toksyczności w League of Legends sprawił, że stał się on jednym z głównych znaków rozpoznawczych produkcji Riotu. Wielu graczy bez dwóch zdań wskazałoby na LoLa, kiedy zostaliby zapytani o społeczność, z którą najtrudniej jest dojść do porozumienia. Twórcy gry nieustannie starają się temu zaradzić, wprowadzając kolejne kary i usprawnienia, które miałyby zniechęcić toksycznych graczy do ich zachowań.
W najnowszym wpisie jeden z Rioterów podzielił się tym, jak mają zmienić się kary dla osób opuszczających lobby w ekranie wyboru bohatera, oraz odniósł się do zachowań, które sprawiają, że gracze w ogóle chcą wychodzić. Co wkrótce ma się zmienić?
Co dokładnie planuje Riot?
Pracownik o nicku BarackProbama, który jest głównym projektantem w zespole zajmującym się rywalizacją w rozgrywkach rankingowych, we wspomnianym wpisie opisał między innymi, jakie są przyczyny tego, że gracze opuszczają lobby. W jaki sposób miałyby być one zwalczane?
Jednym z krytykowanych posunięć, kiedy ogłosiliśmy nowe poziomy kar, było to, że mają one wpływ tylko i wyłącznie na LP, które mogą być w stosunkowo łatwy sposób odzyskane. W przyszłości planujemy zaimplementować dodatkowe kary, które dotkną wychodzącą z lobby osobę bardziej niż jednorazowa strata punktów ligowych.
Rozumiemy, że musimy również odnieść się do przyczyn, które sprawiają, że gracze wychodzą z lobby. Poniżej znajdziecie dwa usprawnienia, nad którymi od jakiegoś czasu myślimy:
Dodanie nowych kar dla graczy zgłoszonych już w ekranie wyboru bohatera – W ten sposób inni będą mogli zgłosić kogoś, kto celowo planuje zrujnować grę, już od samego początku. Dzięki temu taka osoba poniesie konsekwencje swoich zachowań.
Parzystość autofilli i graczy grających na swojej drugiej pozycji – Aktualnie badamy ulepszenia w dobieraniu graczy, które mogłyby kłaść nacisk na to, aby obie drużyny posiadały autofillowanego gracza na tej samej pozycji – nie tylko taką samą ilość tego typu graczy. To ulepszenie, którego nie daliśmy rady zaimplementować w zeszłym roku podczas update’u matchmakingu, ale z racji narastającego problemu wychodzenia z lobby musimy zmienić nasze priorytety.