Reklama

Riot mówi dość. Bardziej rygorystyczne kary dla osób celowo wychodzących z gry w LoLu

League of Legends

Reklama

Co Riot chce zrobić, aby toksyczni gracze byli częściej i skuteczniej karani?

Reklama


Riot wielokrotnie już udowodnił, że nie jest zadowolony z niektórych zachowań graczy League of Legends. Szkodliwość takich graczy odbija się nie tylko bezpośrednio na uczestnikach rozgrywki, ale i również na samym tytule, który następnie jest postrzegany jako skupisko toksyczności i nieprzyjemnych zachowań. Riot chce skończyć z tym raz na zawsze i wprowadza kolejne obostrzenia kierowane właśnie w takich graczy.

Co chce zrobić Riot?

Riot przede wszystkim chce zapobiec sytuacjom, w których gracz celowo podstawia się przeciwnikom, lub opuszcza grę i nie wykazuje żadnej aktywności.

  • Wykrywanie — Staramy się wyregulować nasze bieżące systemy tak, aby bardziej rygorystycznie klasyfikowały zachowania wskazujące na celowe umieranie. W dalszym ciągu nie chcemy karać graczy za złą grę, ale wydaje się nam, że istnieje duża luka pomiędzy stosowanymi obecnie progami, a efektami złej gry. Konkretnie mówiąc, wykrywanie będzie o około 25% bardziej agresywne, czyli jeśli założymy, że wcześniej obejmowało zakres 0–100 gier, to teraz będzie obejmować zakres 0–75 gier (to kwestia bardziej złożona niż Z/Z/A, więc przedstawione liczby są celowo nierealistyczne, abyście nie brali ich dosłownie).
  • Kary — Na razie pozostają bez zmian. Gracze przyłapani na celowym umieraniu otrzymają natychmiast 14-dniowego bana, który zmieni się w surowszą karę, jeśli zostaną wykryci przez system wielokrotnie.

Reklama

ZOBACZ – Riot podtrzymał decyzję. Wiemy, od kiedy gracze z Żelaza będą mogli grać z Challenger’ami

W przypadku opuszczania gier i braku wykazywania aktywności twórcy zdecydowali również zaostrzyć kary oraz poprawić system wykrywania tego, czy ktoś jest celowo nieaktywny w grze.

  • Wykrywanie — Ulepszamy wykrywanie celowego braku aktywności, a szczególnie przypadków, gdy gracz co jakiś czas wykonuje ruch, aby uniknąć wykrycia przez aktualny system wykrywania braku aktywności.
  • Kary — Gdy gracz opuszcza grę lub jest nieaktywny i nie próbuje ponownie nawiązać połączenia, automatycznie zostanie mu przypisana porażka, nawet jeśli jego drużyna wygra w danej grze.
  • Kary — Będziemy bardziej rygorystycznie nakładać kary za opuszczanie gry. Karny czas oczekiwania w kolejce będzie nakładany po znacznie mniejszej liczbie odnotowanych wykroczeń polegających na braku aktywności. Im częściej gracz będzie opuszczać grę, tym dłuższy będzie karny czas oczekiwania w kolejce.

Jakie są dalsze plany twórców?

Powyżej wymienione poprawki są przewidziane już na aktualizację 10.15, jednak Riot nie chce poprzestać na nich i już teraz przedstawia swoje dalsze plany dotyczące graczy rujnujących innym grę.

  • Rozpoznawanie bardziej złożonych przypadków, gdy na przykład gracz zaczyna grę normalnie, ale w pewnym momencie postanawia zacząć celowo umierać.
  • Wyszukiwanie przypadków, gdy gracze znajdują sposoby omijania systemów wykrywania i „balansują na krawędzi”, aby nie dać się złapać, psując jednocześnie grę (tak jak w przypadku problemu wykonywania okazjonalnych ruchów, który rozwiązujemy w patchu 10.15).
  • Odświeżenie systemu kar poprzez zwiększenie ich wariantów, aby reagować wcześniej, pozostając jednocześnie fair wobec graczy, oraz stworzenie większego zróżnicowania kar za poszczególne rodzaje zachowań psujących grę w przypadkach, gdy naruszenia się powtarzają.

Należy również pamiętać, że wszystkie wymienione przez twórców plany są ciągle przez nich poprawiane i ulepszane. Niekoniecznie muszą one trafić do gry w takim stanie, w jakim są przedstawiane. Riot uważa, że istotne jest dzielenie się z graczami swoimi planami, nawet jeśli te mogą jeszcze ulec zmianie, zostać opóźnione lub nawet na jakiś czas wstrzymane.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej