Riot tak zwiększył satysfakcję z dżungli, że właśnie ją mocno nerfi. Mniej złota i doświadczenia
Jeden z Rioterów zapowiedział nerfy jungli. Stwory w niektórych obozach będą dawały mniej doświadczenia i złota.
Jungla jest wyjątkową rolą w League of Legends, która nie skupia się wokół jednej konkretnej linii, na której można znaleźć przeciwnika i miniony. Oznacza to znacznie większy zakres zmian wyważających, które mogą bezpośrednio dotknąć graczy jungli. Z tego powodu w na tej konkretniej roli praktycznie w każdym sezonie gra się inaczej.
W aktualizacji 10.23, kiedy to na serwery live trafiła aktualizacja sezonowa, twórcy nieco namieszali w jungli zmieniając statystyki wielu stworów, które można znaleźć w campach, a teraz zapowiedziane zostały nerfy kolejnych mobów.
Sama sytuacja jest o tyle zabawna, że chwilę temu Riot chciał zwiększać satysfakcję z grania na tej roli.
“W następnej kolejności na naszym radarze pojawią się dżunglerzy. To jedna z pozycji o największym wpływie/sile, ale również o niskiej popularności, co oznacza, że jest jakiś problem z satysfakcją lub dostępnością, który obniża atrakcyjność tej pozycji pomimo jej siły.”
Co zostanie zmienione?
Mark Yetter znany również jako Riot Scruffy – Dyrektor ds. Projektowania rozgrywki w League of Legends, poinformował w jednym ze swoich wpisów, że zespół chce osłabić nieco pozycję junglera.
Jednym z zestawów zmian, które chcemy wprowadzić w patchu 11.4, są pewne osłabienia pozycji w jungli.
Powinny nieco zaniżyć power level do tego z sezonu 10. Aktualnie pozycja ta ma za duży wpływ na rozgrywkę.
Poniżej można znaleźć listę stworów, które zostaną dotknięte osłabieniami wraz z ich opisem.
- Gromp
- Doświadczenie zmniejszone z 135 – 182,25 (na poziomach 1/3/5/7/9) do 125-168,75 (na poziomach 1/3/5/7/9)
- Złoto zmniejszone z 105 do 95
- Zdrowie zwiększone z 1650 do 1750
- Duży Krug
- Doświadczenie zmniejszone z 37-49,95 (na poziomach 1/3/5/7/9) do 27-36,45 (na poziomach 1/3/5/7/9)
- Złoto zmniejszone z 42 do 32
- Mały Krug
- Doświadczenie zmniejszone z 18-24,3 (na poziomach 1/3/5/7/9) do 16-21,6 (na poziomach 1/3/5/7/9)
- Złoto zmniejszone z 12 do 10
- Szkarłatny Brzytwodziób
- HP zwiększone z 800 do 900
- Doświadczenie zmniejszone z 45-60,75 (na poziomach 1/3/5/7/9) do 35-47,25 (na poziomach 1/3/5/7/9)
ZOBACZ – Dopa, legenda LoLa o graczach wybierających supporty: “Są najsłabsi ze wszystkich”
Zmiany są dość kontrowersyjne i pod wpisem można było przeczytać wiele komentarzy pokazujących zarówno zadowolenie, jak i zawód graczy LoLa. Jedni zwracają uwagę na to, że rola junglera faktycznie może mieć za duży wpływ na przebieg rozgrywki, a inni zwracają uwagę na to, że zmiany te mogą zaszkodzić również graczom a z alei, ponieważ jungler, który będzie chciał nadrobić straty, będzie zabierał doświadczenie i złoto z minionów.