w

Riot o podejściu do buffów i nerfów w League of Legends. Jaka jest strategia twórców?

Czy twórcy LoLa mają konkretne strategie przy wprowadzaniu wzmocnień i osłabień swoich championów?


Buffy i nerfy to nieodłączny element w League of Legends. Przy ponad 160 postaciach i ogromnej liczbie przedmiotów, wprowadzenie idealnego balansu jest praktycznie niemożliwe. Każdy nowy bohater, przedmiot czy zmiana w runach może sporo namieszać w mecie.

Z pomocą przychodzą regularne aktualizacje, które mają na celu wyrównywanie siły championów tak, by żaden z nich nie był przesadnie silny lub słaby. Jak łatwo się domyślić, odpowiednie podejście do balansu nie jest proste i wymaga pewnych strategii, które mają konkretne cele.

Strategia wprowadzania buffów w LoLu

Reklama

Riot Axes, główny projektant rozgrywki w League of Legends, wypowiedział się na temat podejścia twórców do wzmacniania i osłabiania bohaterów z gry. Wprowadzanie buffów można podzielić na różne kategorie, które wymagają innego nakładu czasu oraz dają inne efekty na Summoner’s Rift.

To będzie szybka aktualizacja na temat naszego obecnego podejścia do wzmocnień i niektórych osłabień. W ciągu kilku ostatnich lat mieliśmy tendencję do wprowadzania większości wzmocnień i osłabień tak zwanym „rzutem na taśmę”: gdy zgadzamy się co do tego, że współczynnik zwycięstw bohatera nie jest odpowiedni, poszukujemy bezpiecznych zmian wartości liczbowych, przy których jesteśmy w stanie łatwo przewidzieć zachowanie współczynnika zwycięstw.

Mamy też kategorię zmian nazywanych „patchworkami”, które polegają na tym, że poświęcamy więcej czasu na wprowadzanie bardziej ostrożnych zmian mających na celu rozwiązanie większych problemów lub sprawienie, by bohater dawał zauważalnie lepsze odczucia podczas gry. Wygląda to tak, że większość zmian typu „rzut na taśmę” można wykonać w ciągu jednego dnia, natomiast „patchwork” zwykle zajmuje od 1 do 2 lub więcej tygodni w zależności od skali zmian.

W naszym zestawie narzędzi zawsze mamy oba typy zmian, ale obecnie chętniej korzystamy z patchworków, szczególnie w odniesieniu do wzmocnień. To nie będzie wielki przeskok, który gracze natychmiast zauważą, bo wciąż będziemy wprowadzać mniejsze wzmocnienia oparte wyłącznie na regulowaniu wartości, ale sporo zmian w kolejnych patchach będzie miało na celu raczej poprawę odbioru gry bohaterem niż zwykłe podniesienie współczynników zwycięstw poprzez wyregulowanie cyferek. Będziecie mogli to zauważyć na przykładzie Pantheona i Azira już w patchu 13.5.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends