Riot o reworku Yuumi z LoLa. Na czym skupią się twórcy? Czy bohaterka będzie mniej irytująca?
Yuumi dostanie większą przeróbkę. Rioterzy zdradzają, co zmieni się już niedługo.
Yuumi to naprawdę specyficzna bohaterka. Jej gameplay wyróżnia się na tle innych championów. Co za tym idzie – wielu graczy nie cierpi jej stylu gry, ponieważ uważają, że jest zwyczajnie irytująca, a nawet toksyczna.
Riot wielokrotnie balansował postać tak, by spełniała oczekiwania społeczności zarówno w niskich dywizjach, jak i na scenie profesjonalnej. Niestety wyważenie tego jest niesamowicie trudnym wyzwaniem. Twórcy mają jednak nadzieję, że nadchodzący rework spełni swoje zadanie.
Co dokładnie ma się zmienić? Na jakich aspektach Rioterzy skupią się najbardziej?
Rework Yuumi z League of Legends
W opisie najnowszej aktualizacji z LoLa – 12.23 – przeczytać można o tym, że twórcy planują przerobić magiczną kotkę, która obecnie uchodzi za niesamowicie irytującą postać.
Z opisu Rioterów wynika, że zapowiedziane zmiany to nie koniec modyfikacji. Twórcy mają dużo więcej planów, o których można przeczytać poniżej.
Rozpoczęliśmy już prace nad większą przeróbką Yuumi i jej wyważeniem. Chcemy podkreślić, co Yuumi może zrobić dla swojej drużyny jako przywiązana, niemożliwa do obrania za cel zaklinaczka. Naszym pierwszym celem jest ograniczenie jej agresywnych efektów kontroli tłumu oraz obrażeń. Chcemy również podkreślić jej zdolności defensywne i zaklinacza, osłabić jej skalowanie oraz uzależnić ją bardziej od jej własnej alei. Udostępnimy więcej informacji w przyszłości. Dziękujemy za waszą cierpliwość — cały czas pracujemy nad poprawkami dla Yuumi.
Szerzej o przeróbce Yuumi wypowiedział się jeden z Rioterów – Matt Leung-Harrison. Wyjaśnił on, na czym skupiają się twórcy oraz czym różni się siła Yuumi ze względu na poziom graczy – licząc od nowych i początkujących, po profesjonalistów.
Zmiany Yuumi w patchu 12.23 mają na celu zmniejszenie jej siły na profesjonalnej scenie (jej podatności na CC oraz podczas fazy liniowej). Chcemy móc balansować bohaterkę pod kątem zwykłej gry, a nie profesjonalnej.
Zmiany te nie mają na celu zmniejszenia frustracji podczas gry, choć uważamy, że faktycznie jest to problem i prace nad jego rozwiązaniem już się rozpoczęły.
Więcej na temat kierunku zmian ogłosimy w przyszłym tygodniu. Modyfikowanie bohaterów pod kątem frustracji graczy jest trudne i wymaga dużo więcej czasu.
Jej nietykalność jest kluczowa dla nowych graczy, ale profesjonaliści byli w stanie zoptymalizować ją do tego stopnia, że ich przeciwnicy nie mają możliwości counterplay’u, kiedy zwyczajni gracze nie są w stanie tego powtórzyć.
W efekcie nie wydaje nam się, że sprawienie, że Yuumi więcej czasu byłaby odczepiona (lub zrzucona) pomogłoby osiągnąć pożądany cel.
Zamiast tego chcemy dać graczom możliwość counterplay’u, kiedy Yuumi jest do kogoś podłączona. Planujemy przywiązać jej siłę do jej osobistego sukcesu, sprawić, że gracze nie będą chcieli opuszczać swojego partnera z linii. Chcemy też przyjrzeć się jej skalowaniu.