w

Riot o swoich planach na ulepszenie gry na TOPie. Będą też zmiany przedmiotów

Riot Games

Riot wypowiedział się o swoich planach względem polepszenia wpływu topa na wygraną.


Twórcy chcą, by granie na topie miało większy wpływ na wynik meczu. Zapowiedzieli, że przyglądają się przedmiotom i strategiom oraz chcą, by przewaga uzyskana na górnej alei miała większy wpływ na potoczenie się reszty gry.

Top a wpływ na wynik gry

Główny projektant rozgrywki – RiotScruffy – napisał:

Górna aleja to pozycja, którą naprawdę lubię (to moja główna rola). Postrzegamy ją jako wyjątkowe miejsce, w którym głównie wojownicy i obrońcy muszą staczać pojedynki w najbardziej odizolowanym zestawieniu na mapie. Dlatego też nie skupiamy się w jej przypadku na zmianie wrażeń z gry i puli bohaterów w alei (…poza wyważeniem niektórych bardzo przepakowanych zaklinaczy). Wydaje nam się, że w przypadku tej alei obszar, który warto by obecnie ulepszyć, to nieco wyższy wpływ na ogólny wynik gry. Innymi słowy… w jakim stopniu świetny górny może wziąć na siebie ciężar prowadzenia gry?

ZOBACZ – Strategie w środkowej fazie gry. Jak grać jak pro w League of Legends?

W nadchodzących patchach zbadamy kilka różnych sposobów poprawy wpływu górnej alei na wynik gry:

  • Prowadzenie dzięki przedmiotom: mamy kilka potencjalnych zmian podstawowych przedmiotów górnej alei, takich jak Czarny Tasak, Słoneczna Peleryna i przedmioty Hydry, które mogłyby zapewnić wojownikom i obrońcom większy potencjał do prowadzenia na późniejszym etapie.
  • Wczesne oddziaływanie strategiczne: w przeszłości górna aleja miała większy wpływ dzięki znacznie potężniejszej Teleportacji przywoływacza, dlatego sprawdzamy, czy dałoby się odzyskać część tego większego wpływu na grę, który zapewniała górnym, nie popadając w poprzednie problemy (drużyna zdominowana przez teleportację, imprezy grupowe w dolnej alei itd.).
  • Przekuwanie prowadzenia w zwycięstwo: znalezienie sposobu, żeby na wczesnym etapie nieco zwiększyć korzyści wynikające z uzyskania przewagi w górnej alei, tak aby były porównywalne do innych pozycji. Testujemy rzeczy, takie jak zwiększenie obrażeń zadawanych płytom wieży przez bohaterów walczących w zwarciu i wyrównanie wartości Herolda z wartością Smoka.

Zmian można oczekiwać już w następnej aktualizacji, choć Riot na ten moment nie ujawnia niczego więcej.