Riot o wspieraniu pozytywnych zachowań w LoLu. Szykuje się wiele zmian, które gracze powinni docenić
Jedna z Rioterek wypowiedziała się na temat zwiększenia znaczenia systemów behawioralnych w League of Legends.
LoL to jedna z najpopularniejszych gier na świecie. Ogromna społeczność niestety nie cieszy się najlepszą opinią. Sporo osób kojarzy fanów Ligi z toksycznością, trollowaniem czy innymi formami niszczenia rozgrywki.
Riot wie, że w takiej sytuacji nie można skupiać się jedynie na złych zachowaniach, ale powinno się również wspierać te dobre, które mogą być przykładem dla innych.
Twórcy są świadomi, że temat nagradzania honorowych graczy został lekko zaniedbany, więc trzeba zrobić coś, co ponownie zachęci fanów LoLa do rezygnacji z toksyczności. O kilku problemach, z którymi aktualnie zmaga się gra, wypowiedziała się jedna z Rioterek, która odpowiada za systemy behawioralne. Okazuje się, że twórcy mają naprawdę wiele ambitnych planów na najbliższy czas.
Wspieranie pozytywnych zachowań w grze
Rioterka TimTamMonster, główna producentka w zespole systemów behawioralnych, poruszyła temat kar i nagród w League of Legends. Okazuje się, że niewielki procent graczy regularnie powtarza szkodliwe zachowania, a reporty dotyczą głównie tych, którzy mieli jedynie gorszą grę czy dzień. Riot chce się temu przyjrzeć, by osoby, które z reguły zachowują się poprawnie, nie były karane częściej, niż ci, którzy celowo niszczą innym gry.
W ciągu kilku ostatnich lat koncentrowaliśmy się głównie na „zakulisowym” aktualizowaniu naszych systemów wykrywania i karania, aby poprawiać wasze doświadczenia, ale zdajemy sobie już sprawę, że skutki ich oddziaływania nie są wystarczające. Dane pokazują, że tylko 5% graczy regularnie powtarza szkodliwe zachowania. Oczywiście tych graczy należy zdecydowanie karać i stale będziemy ulepszać nasze systemy w tym kierunku. Natomiast pozostałe 95% to zwykli gracze, których czasem dopada irytacja i to oni są przedmiotem 86% zgłoszeń. Mówiąc prościej, niemal wszystkie zgłoszenia dotyczą przeciętnych graczy, którzy z reguły zachowują się poprawnie.
- ZOBACZ – Pentakill w LoLu przed 1 minutą meczu. Gracz miał wielkie szczęście, a przeciwnicy ogromnego pecha
Wszyscy przez to przeszliśmy. W końcu gra w League polega na rywalizacji. Ale ponieważ gramy z 9 innymi graczami, więc wystarczy, że każdy tylko czasem zachowa się szkodliwie, by na co dzień stosunkowo często spotykać się z problematycznymi zachowaniami. A gdy stykacie się z kimś, kto zachowuje się źle, niewiele was obchodzi fakt, że zwykle jego zachowanie jest w porządku. Czyjeś niewłaściwe zachowanie w konkretnej sytuacji i tak psuje wam grę i tylko to ma znaczenie.
Jak zatem możemy ogólnie poprawić zachowanie 95% graczy? To trudne pytanie, ale wierzymy, że sprawdzą się tu rozwiązania, które będą miały na was bezpośredni wpływ, oraz partnerstwo z wami, naszymi graczami, we wspólnym tworzeniu silnej społeczności.
Nowa skórka za poziom honoru?
W dalszej wypowiedzi Rioterka przyznała, że systemy behawioralne nie powinny opierać się jedynie na karaniu szkodliwych graczy — powinny też nagradzać tych, którzy zachowują się wzorcowo. Wprowadzenie systemu honoru w 2018 roku było pierwszym sposobem nagradzania społeczności, ale niestety przez kolejne lata nie pojawiało się nic, co mogłoby zadowolić graczy i zachęcić ich do honorowego traktowania innych.
W tym roku uzupełnimy nagrody o nowe, specjalne efekty wizualne Powrótu dla graczy z 5. poziomem honoru oraz tych, którzy zostali nagrodzeni honorem w swojej ostatniej grze przez gracza spoza grupy lub dwóch graczy z umówionej grupy. Podobnie jak w przypadku specjalnego Powrotu Pretendenta będziecie mogli chwalić się specjalnym, nowym Powrotem za honorową grę.
- ZOBACZ – Sztuczna inteligencja wygenerowała 144 nowe postaci do LoLa na bazie tych, które już istnieją
„Coś jeszcze?” Czy słyszałam jakieś pytania? „Riot nigdy nie stworzy specjalnej nowej skórki tylko na potrzeby systemu honoru”. Zaraz, zaraz… Przecież właśnie to robimy! Ciężko pracujemy nad wyjątkową skórką wręczaną jako nagroda na zakończenie sezonu tylko tym graczom, którzy osiągną 5. poziom honoru. Dzięki tym ekskluzywnym nagrodom będziecie mogli w nowy sposób zadawać szyku w grze — poza korzystaniem z istniejących już skórek, Barw i innych nagród honoru. Czas zatem pochylić się nad swoim poziomem honoru! Już wkrótce więcej szczegółów.
Skuteczność zgłaszania na etapie wyboru bohaterów
Kolejnym obszarem, w którym zawiedliśmy wasze zaufanie, jest zgłaszanie na etapie wyboru bohaterów. Chociaż monitorujemy te zgłoszenia, nie uzupełniliśmy ich stosownymi karami, tak jak obiecywaliśmy. Obecnie zgłoszenia na etapie wyboru bohaterów stanowią tylko 3,2% wszystkich zgłoszeń, ale oczywiście ważne są wszystkie wasze doświadczenia na każdym etapie gry. Dlatego cieszę się, mogąc powiedzieć, że powiązaliśmy kary ze zgłoszeniami wysyłanymi na etapie wyboru bohaterów i już niebawem pojawi się patch ze stosowną aktualizacją.
„Bierzemy na celownik najbardziej rozpowszechnione zachowania”
Kolejnym obszarem naszego zainteresowania, który dotyczy większości graczy, jest obrażanie słowne. Planujemy wiele ciekawych projektów, w tym aktualizację naszych modeli do bardziej zaawansowanych rozwiązań poprawiających wykrywanie przypadków obrażania słownego. Spodziewamy się nawet 10-krotnej poprawy sytuacji w tym obszarze. Chociaż obrażanie słowne nie jest bezpośrednio ujmowane w statystykach gry, takich jak Z/Z/A, jest to powszechnie występujący problem, za którym często idą inne szkodliwe zachowania.
Rioterka zaznaczyła, że być może jej wypowiedzi pokazują tylko kilka małych planów, a osiągnięcie ostatecznego celu jest daleko, ale zapewnia, że Riot bardzo angażuje się w przedstawione wyżej sprawy i chcę zadowolić swoją społeczność.
Ja z kolei proszę, byście pamiętali o jednym: gdy się zirytujecie, tylko wy sami możecie powstrzymać się od szkodliwych zachowań. Całe 95% z nas może wspierać te systemy, starając się być takimi graczami, z jakimi sami chcielibyśmy grać — nawet w kolejce rankingowej. Nie zawsze jest to łatwe. Wiem. Ale nawet najbardziej dopracowany system nie jest w stanie powstrzymać wszystkich przypadków nieodpowiedniego zachowania. Ponieważ nie chodzi o samo budowanie systemów, ale o wywarcie wpływu na ludzkie zachowania. Na ludzi, którzy grają w tę grę. Na was. A skoro to czytacie, to wiem, że wam też zależy na naszej społeczności.
Dzięki waszym opiniom i waszemu wsparciu możemy wspólnie kształtować przyszłość League. Jestem zaszczycona, mogąc podjąć się tego zadania razem z wami.