Riot odpowiada co dalej z przedsezonem w League of Legends. Jakie są kolejne plany?
Twórcy podsumowali przedsezonowe plany i dotychczasowe postępy. Jak to wygląda?
Przedsezon w LoLu trwa w najlepsze. W grze pojawiło się wiele nowości i zmian, gracze przyzwyczajają się do nowych itemów i wyczekują kolejnej bohaterki – Rell.
Twórcy przez ostatnie dni obserwowali rozgrywkę oraz to, jak przyjmują się dodane elementy lub jak gracze reagują na konkretne zmiany np. w balansie. Obserwacje dały konkretne wnioski, którymi Riot chciałby podzielić się ze swoją społecznością.
Przedsezon w League of Legends – wnioski
Mark Yetter (Riot Scruffy) – główny projektant rozgrywki – podzielił się z graczami podsumowaniem i oceną dotychczasowych postępów w ramach przedsezonu.
Twórcy podzielili zebrane wnioski w formie 3 celów, do których dopisali odpowiednie komentarze.
- Cel 1: ogólna równowaga rozgrywki i tempo gry
- Czy ogólne parametry gry takie jak czas trwania rozgrywki, narastanie przewagi, siła obrażeń osiągnęły prawidłowe wartości?
- Jesteśmy obecnie zadowoleni z narastania przewagi i czasu trwania rozgrywki.
- Obrażenia eksplozywne były początkowo zbyt duże, sytuacja poprawiła się wraz ze zmianami z patcha 10.24, ale wciąż są za wysokie w porównaniu do naszych długoterminowych planów. Zatem następna runda redukcji obrażeń eksplozywnych zostanie przeprowadzona w patchu 11.1.
- Cel 2: ogólne wyważenie pozycji i klas
- Czy wszystkie klasy dają takie same szanse na sukces i pozwalają odnieść go w prawidłowy sposób?
- Zaczynaliśmy (zgodnie z oczekiwaniami) z kilkoma mocnymi (obrońcy, bohaterowie z mocą umiejętności, niektórzy zabójcy) i kilkoma słabymi (prowadzący i zaklinacze) klasami.
- Mamy nadzieję, że dzięki zmianom w patchu 10.25 uzyskaliśmy dość zrównoważony stan (wzmocnienia dla prowadzących i zaklinaczy, osłabienia dla obrońców).
- Cel 3: zindywidualizowany wybór przedmiotów, zdrowy stan gry i satysfakcja
- Czy każdy bohater ma dostęp do szerokiego wachlarza wyboru, tak jak zamierzaliśmy, oraz czy zestawy przedmiotów zapewniają satysfakcję i synergię ze stylem gry?
- Początkowe wyniki wyglądają obiecująco dla przeszło połowy składu: bohaterowie mają szerszy wybór i bardziej satysfakcjonujące zestawy.
- W pierwszych wiosennych patchach pojawi się więcej zindywidualizowanych przedmiotów i przesunięć bohaterów pokazujących pełen potencjał nowego systemu.
Widać, że Riot próbuje robić co może, natomiast gracze nadal są nastawieni do tego wszystkiego dość sceptycznie. Wszystko zweryfkują oczywiście rankedy, które także mają otrzymać pewne „udoskonalenia”.