w

Riot odpowiada na pytania graczy o to, dlaczego nerfiony jest Skarner, Rammus czy Udyr

Jak twórcy League of Legends decydują o tym, czy znerfią postać, czy używany przez nią item?

Reklama


Zmiany przedsezonowe wywołały spore zamieszanie w League of Legends. Bohaterowie, którzy przedtem byli raczej niszowymi pickami, stali się niezmiernie popularni nawet na scenie e-sportowej.

Nowe przedmioty wymagały zwiększenia ilości buffów i nerfów w każdej aktualizacji i mimo to, że sytuacja już się poprawiła, dalej nie brakuje dość kontrowersyjnych zmian. O co chodzi tym razem?

Problem jednego z mitycznych przedmiotów

W internecie pojawiła się dyskusja, w której autor wspomina o osłabieniach kilku bohaterów, które jego zdaniem były kompletnie nieuzasadnione. Uważa, że lepszym pomysłem byłoby znerfienie przedmiotu, z którego korzystają wszystkie osłabione postacie.

Kiedy czwórka z sześciu najwięcej wygrywających bohaterów (Udyr, Skarner, Rammus i Mundo) budują jeden przedmiot, czy nie oczywiste jest to, że problem leży w nim, a nie w budujących go postaciach? Mam wrażenie, że ci championi zostaną osłabieni do tego stopnia, że Chemtank będzie jedynym sensownym wyborem, ponieważ to dookoła niego balansowani są bohaterowie.

Rozumiem, że kilka ze wspomnianych postaci (zwłaszcza Udyr) powinni otrzymać nerfy razem z Chemtankiem, ale jeśli celem twórców jest promowanie różnorodności w LoLu, dlaczego osłabiają oni postacie dookoła Chemtanka zamiast Chemtank dookoła postaci?

Zaledwie kilka godzin po pojawieniu się wpisu można było przeczytać w nim odpowiedź jednego z Rioterów – RiotJaga.

Reklama

Z racji, że nasz zespół miał podobne spostrzeżenia (że to Chemtank jest problemem), przyjrzeliśmy się zgromadzonym przez nas danym, zanim zdecydowaliśmy, że osłabimy te postacie. Po ich analizie doszliśmy do wniosków, że w przypadku innych bohaterów przedmiot ten nie jest problematyczny i można go uznać za zbalansowany.

ZOBACZ – Dlaczego Viego został właśnie wyłączony? Dokładny powód związany z “Q” bohatera

Projektant podzielił się również kilkoma interesującymi statystykami dotyczącymi bohaterów. Wychodzi na to, że radzą sobie oni porównywalnie dobrze, używając innych mitycznych itemów.

Współczynnik wygranych Udyra w zależności od tego, który mityczny przedmiot wybierze:

Turbo Chemtank 55.4%
Stridebreaker 54.5%
Trinity Force 54%
Sunfire Aegis 51.1%
Frostfire Gauntlet 55.5%
Divine Sunderer 55.6%

Próbka nie jest jednak wystarczająco miarodajna dla wszystkich pozycji – Frostfire Gauntlet i Divine Sunderer są wybierane przez graczy zdecydowanie rzadziej.

Pozostałe pozycje u Rammusa mają porównywalne win ratio.

U skarnera Chemtank jest zdecydowanie najlepszą opcją.

Mimo że zmiany, które można zaobserwować w kolejnych aktualizacjach League of Legends, na pierwszy rzut oka mogą wyglądać bezsensownie, przeważnie kryje się za nimi jakiś cel i uzasadnienie (jak na przykład osłabienia Samiry, które miały na celu zmniejszenie ilości gier, w których była ona banowana – Dlaczego Samira z LoLa została tak mocno znerfiona? Powód jest trochę mniej oczywisty).

Pojedynczy pracownicy Riotu często odpowiadają w tego typu dyskusjach i pomagają społeczności zrozumieć ich tok rozumowania.

Reklama
Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends