w

Riot oficjalnie usuwa z LoLa tę runę. Zostanie ona zastąpiona przez Pierwsze Uderzenie

Poznaliśmy plany Riotu na zmiany w temacie run. Wiadomo, że jedna zostanie usunięta, a na jej miejsce pojawi się zupełnie nowa.


Zmiany run nie powinny być dla nikogo wielkim zaskoczeniem. Wiadomo było, że Riot będzie je zmieniał, teraz poznajemy szczegóły. Informacje te są oficjalne, więc nie ma tu mowy i przeciekach etc.

Deweloperzy wzięli na celownik drzewo Inspiracji, które do tej pory nie było zbyt często zmieniane. Powód podaje sam Riot:

“Mogliście też zauważyć, że do tej pory raczej stroniliśmy od wprowadzania obrażeń do drzewa inspiracji. To dlatego, że obrażenia są raczej standardowym efektem — nie dają poczucia uzyskania optymizacji naginającej zasady”

Usunięcie Prototypu: Wszechkamienia

Oficjalnie, Wszechmamień, czy też Omnistone w wersji angielskiej zostaje usunięty. Powód to po prostu odczucia społeczności, która miała korzystać z tej runy stosunkowo rzadko.

“Usuwamy Prototyp: Wszechkamień, który nigdy nie wzbudził cieplejszych uczuć wśród graczy. Zasady działania i optymalizacje były zbyt skomplikowane, a dalsze majstrowanie przy nim groziło, że stanie się jeszcze trudniejszy do opanowania. To postawiło nas w trudnej sytuacji, ponieważ nie mogliśmy wzmocnić go w obawie, że stanie się stałym elementem gry zawodowej. Chociaż Prototyp: Wszechkamień był zacną opcją dla bohaterów, którzy nie przywiązali się szczególnie do żadnej z run kluczowych, z czasem większość z nich odkryła co najmniej kilka, które odpowiadały im bardziej. Jeśli chodzi o graczy, którzy w ogóle nie są zainteresowani runami, Rozpieczętowana Księga Czarów zapewnia dodatkowy dostęp do czarów przywoływacza, pozwalając użytkownikom spożytkować swoje zasoby związane z runami w zupełnie inny sposób.”

Zamiast tej runy pojawi się zupełnie nowa, nazwana “Pierwszym Uderzeniem”.

Pierwsze Uderzenie to nowa runa kluczowa Inspiracji, która daje wam ogromną przewagę, gdy jako pierwsi zaatakujecie wrogiego bohatera (lub, technicznie rzecz biorąc, w bardzo krótkim czasie od rozpoczęcia walki z bohaterem). Poza dodatkowymi obrażeniami otrzymujecie dodatkowe złoto, które umożliwia zdobycie kolejnych przedmiotów w niestandardowym tempie. Została zaprojektowana z myślą o graczach, którzy poza natychmiastowym działaniem mechanicznym oczekują po runach bardziej strategicznego i długoterminowego efektu.

Aby jak najlepiej ją wykorzystać, musicie pokonać przeciwnika w walce na refleks, a następnie zadać mu maksymalnie dużo obrażeń podczas 3-sekundowego czasu działania wzmocnienia. Runa świetnie nadaje się dla bohaterów o dużym zasięgu, którzy mogą szybko wyprowadzić swoje pierwsze zaklęcie, a także zabójców, którzy wykorzystują cały swój potencjał obrażeń w krótkim czasie.

  • Zadanie obrażeń wrogiemu bohaterowi atakiem lub umiejętnością, zanim on to zrobi albo zanim minie 0,25 sek. od rozpoczęcia walki, zapewnia 5 sztuk złota oraz Pierwsze Uderzenie na 3 sek., dzięki czemu twoje ataki lub umiejętności będą zadawać dodatkowe 12% obrażeń wszystkim bohaterom i zapewnią ekwiwalent zadanych dodatkowych obrażeń (100% za obrażenia w zwarciu / 70% za obrażenia z dystansu) w złocie.
  • Czas odnowienia: 25–15 sek. (zależnie od poziomu)

Nowa runa będzie dostępna na normalnych serwerach w pachu 11.23, który według harmonogramu powinien się pojawić 17 listopada 2021r.