Riot otwarcie mówi, że to jest obecnie najgorsza postać w LoLu „Jeżeli chcecie wygrać, to nią nie grajcie”
Rioterzy coraz odważniej zaczęli się wypowiadać o różnych postaciach. Wszystko to ma związek z ich transmisjami na Twitchu i mediami społecznościowymi.
Rzadko się zdarza, by osoby odpowiedzialne za tworzenie postaci czy ich balans wprost mówiły, co sądzą o różnych bohaterach. Tymczasem RiotAugust, czyli główny projektant bohaterów podczas swojego streama wspomniał o postaci, która jego zdaniem jest obecnie najsłabsza.
Co ciekawe, temat podjął także później na swoim Twitterze, pokazując, jego zdaniem, pewną ciekawą statystykę odnośnie budowania przedmiotów i buildu, który ma zdecydowanie największy winrate.
„Drodzy gracze Lilli”
Podczas jednej z transmisji z Valoranta gracze spytali Riotera o to, jaka postać jest obecnie jego zdaniem najgorsza. Nikt nie spodziewał się odpowiedzi, a już na pewno nie takiej dosłownej.
Lillia. Lillia jest najgorsza w całej grze. Jeżeli chcesz wygrać, nie wybieraj Lilli.”
Oprócz tego kilka godzin temu Rioter zwrócił się do graczy tej postaci, pokazując statystyki dwóch różnych buildów.
Wynika z tego tyle, że o wiele częściej gracze wybierają Zhonyę, tymczasem winrate jest na korzyść przedmiotu znanego jako Demonic Embrace. Różnica jest spora, bo pickrate to 56% do 22%. Społeczność LoLa nieco się w tej kwestii podzieliła. Jedni piszą, że te statystyki i tak nie mają znaczenia, inni, że gracze zazwyczaj budują bez większego przemyślenia, wybierając to, co popularne.
Czy z Lillią jest aż tak źle? Jej winrate według wszystkich stron zbierających informacje o postaciach jest bardzo niski. W tym momencie praktycznie dorównuje Gwen na środkowej alei, która dostała jednak buffy i zapewne będzie się powoli pięła w górę.
Jest to o tyle ciekawa sytuacja, że Riot niedawno znerflił Lillię. Natomiast w patchu 11.6 zwiększono jej cooldown.
Niestety bohaterka nie zawidniała na liście dotyczącej planów na patch 11.9, więc można się domyślać, że nie zostanie zbuffowana w najbliższym czasie. Może się to zmienić dopiero w 11.10, ale póki co wygląda to tak, jakby Riot sam nie miał zbytnio pomysłu.