Riot Phreak o aktualnej sytuacji strzelców w LoLu. ADC są obecnie OP i potrzebują nerfów?
Czy strzelcy z LoLa potrzebują osłabienia? Tak wypowiedział się o nich jeden z Rioterów.
Ze strzelcami w League of Legends są częste problemy. Raz potrafią być naprawdę silni i wydawać się najlepszą rolą w obecnej mecie, innym razem okazuje się, że zwykły support jest w stanie ich wysolować. Bywa naprawdę różnie i twórcy często mają problem z odpowiednim balansem.
Jeden z pracowników Riotu poruszył temat aktualnej sytuacji ADC w grze. Wypowiedź szybko trafiła do szerszej publiczności i została skomentowana przez fanów tytułu m.in. na Reddicie. Co wynika ze słów pracownika studia? Czy gracze się z nimi zgadzają?
Sytuacja ADC w League of Legends
Na jednym ze streamów Riot Phreak poruszył temat aktualnego stanu strzelców w League of Legends oraz tego, jak wpłynęły na nich niedawne wzmocnienia. Rioter przyznał, że ADC muszą być odpowiednio osłabieni:
Wydaje mi się że sprawienie przez projektanta, że granie danym championem lub przeciwko niemu będzie przyjemniejsze, a jednocześnie nie wpłynie bezpośrednio na jego moc, jest naprawdę cenną umiejętnością. Naprawdę łatwo jest zapewnić przyjemność z gry, dając bohaterowi po prostu więcej obrażeń, ale wtedy przypłaca się to kosztem ogólnego power budgetu.
Można to porównać do sytuacji, w której w aktualizacji 13.1B wzmocniłem około 80 ADC, którzy nie odstawali znacząco od reszty, jednak granie nimi było nieprzyjemne. Strzelcy będą musieli zostać osłabieni – chcemy sprawić, że power level powróci na swoje miejsce, a satysfakcja pozostanie na odpowiednim poziomie.
Phreak zaznaczył, że siła strzelców wynika ze zmian m.in. Infinity Edge, Bloodthirstera czy Navori Quickblades, które zostały zbuffowane we wspomnianej przez niego aktualizacji. .
Społeczność skomentowała wypowiedź Riotera na Reddicie. Jeden z graczy napisał:
Czego powinniśmy się spodziewać? Nerfów przedmiotów? Nerfów czempionów? Dziwi mnie jego uogólnienie, bo naprawdę to ADC pod obrażenia krytyczne są tym, co jest teraz OP, np. Xayah, Draven i tak dalej.
On-Hit to już od jakiegoś czasu meme, z wyjątkiem Varusa, ale nawet on często idzie na Half Crit/Lethality.
Byłoby miło, gdyby przyjrzano się Rageblade’owi albo gdybyśmy dostali dobry przedmiot mityczny pod on-hity, ponieważ Kraken nie do końca spełnia swoje zadanie.