Riot planuje duże zmiany minionów w League of Legends w 2024 roku
Szykują się spore zmiany w LoLu? Twórcy zdradzają, że mają pewne plany na najbliższy rok.
Trudno wyobrazić sobie League of Legends bez przechadzających się po mapie minionów. Te są niesamowicie istotnym elementem rozgrywki, ponieważ zapewniają bohaterom golda, za którego kupuje się potrzebne przedmioty.
Riot zastanawia się, jak mógłby przerobić wspomniane stwory, by rozgrywka stała się jeszcze ciekawsza. Co wiadomo na temat pomysłów twórców, jakie niedawno ujawniono?
Zmiany minionów na Summoner’s Rift
Aktualnie jest mniej więcej połowa sezonu 2023 w League of Legends. Sezon 13 przyniósł poprawionego Chemtech Dragona i nowe zwierzaki w jungli, aby odświeżyć co nieco w wieloletniej grze MOBA od Riot Games.
W obecnym sezonie LoLa jest jeszcze wiele do zrobienia – w końcu zostało kilkanaście aktualizacji. Nie powstrzymało to jednak twórców przed snuciem planów na rok 2024, które obejmują przeróżne eksperymenty z istniejącymi już mechanikami.
Główny projektant rozgrywki – Riot Axes – wypowiedział się m.in. o obecnym stanie strzelców i wojowników. Poruszył także temat tego, nad czym pracuje firma, jeśli chodzi o dłuższą perspektywę. Rioter zauważył, że obecny zestaw narzędzi, które mają do balansowania klas jest zbyt ograniczony. Axes wspomniał, że proste zmiany, takie jak przywrócenie Teleportu, nie poprawiają gry, ale zamiast tego wprowadzają nową pulę problemów, którą projektanci muszą rozwiązać.
Uważamy, że obie klasy zbliżają się do mniej więcej ustabilizowanego stanu, ale zdecydowanie wymagają dalszych regulacji. W dłuższej perspektywie przewiduję duże zmiany w strukturze przedmiotów mitycznych dla obu systemów przedmiotów, a jednym z obiecujących obszarów zmian, które rozważamy w kontekście przedsezonu (niczego nie obiecujemy, ale robimy analizy), jest stworzenie lepszej możliwości bardziej holistycznych regulacji ról względem siebie — na przykład poprzez zróżnicowanie stworów na każdej alei. Widzimy, że nasz obecny zestaw narzędzi jest nieco zbyt ograniczony i uważamy, że proste odwrócenie zmian, np. dla Teleportacji, nie ulepszy gry — tylko sprawi, że pojawi się w niej inny zestaw problemów.
Jak widać, ze względu na ograniczony zestaw narzędzi, Riot szuka nowych sposobów na zbalansowanie klas w bardziej kompleksowy sposób. Jednym z potencjalnych rozwiązań, które są badane, jest zmiana stworów.
W przytoczonej wyżej wypowiedzi przeczytać można, że póki co twórcy jedynie zastanawiają się nad pewnymi rozwiązaniami i niczego nie obiecują. „Zróżnicowanie stworów na każdej alei” brzmi bardzo ciekawie i na pewno mocno wpłynęłoby na rozgrywkę. Trudno jednak powiedzieć coś więcej, ponieważ są to jedynie plany i Riot nie podał żadnych konkretów. Nie wiadomo czy pomysły twórców w ogóle zostaną wprowadzone.