Riot planuje kolejne kroki w walce z feedowaniem i opuszczaniem meczów w LoLu. Czego się spodziewać?
Trzy kolejne projekty mające za zadanie poprawę zachowania graczy.
Deweloper odpowiedzialny za League of Legends od kilku miesięcy walczy z toksycznością w grze. Najpierw poprawiono system raportowania, a już niedługo gracze będą mogli zgłaszać sojuszników w oknie wyboru bohatera. To jednak nie koniec, zaplanowano trzy kolejne projekty mające za zadanie poprawić jakość rozgrywki pod względem zachowania społeczności.
Poziom honoru, a zachowanie
Zespołowi pracującemu nad systemem behawioralnym udało się ustalić najważniejsze i tym samym najgorsze zachowania użytkowników, które najczęściej dążą do przegrania gry. A są to:
- Celowe umieranie
- Sabotaż
- Nękanie (złośliwa gra)
- Brak aktywności lub AFK
Po wysłuchaniu opinii graczy, stwierdzono, że największym zagrożeniem jest celowe podkładanie się przeciwnikowi, oddając mu tym samym złoto oraz opuszczanie rozgrywki. Dotyka to nie tylko samopoczucia zawodników, ale również ma realny wpływ na wynik meczu.
Obecne funkcje do zgłaszania i przeciwdziałania takiemu zachowaniu potrzebują czasu, co nie podoba się Riotowi. Szukają oni solucji, które mogłyby zadziałać natychmiastowo. Jakie dalsze kroki chcą podjąć twórcy?
- Aktualizacja kodeksu przywoływacza – dokładne opisanie zachowania szkodliwego.
- Udoskonalenie metod wykrywania celowego umierania, bądź wychodzenia z gry.
- Zmiana konsekwencji podejmowanych po stwierdzeniu braku aktywności gracza, podzielona na zatrzymanie tego procederu i skuteczniejsze karanie.
Wygląda na to, że Riot stara się nadrobić zaległości i naprawdę chce wprowadzić zmiany w swojej społeczności.