Reklama

Riot pokazuje, jak pierwotnie wyglądała mapa do trybu ARAM w League of Legends

League of Legends

Reklama

Jak prezentowała się wczesna wersja mapy Howling Abyss?

Reklama


Wielu graczy z większym stażem lubi wspominać dawne czasy w League of Legends – pierwsze wersje bohaterów, stare grafiki, mapę czy dawnego samouczka. Nowi gracze często traktują takie wspominki jako ciekawostki i porównanie tego, jak mocno zmieniła się gra od Riot Games. Przykładem takich zmian jest stary most, który z czasem przekształcił się w ten znany każdemu z trybu ARAM.

Początki znanego mostu z trybu ARAM

Oczywistym jest fakt, że aktualne Howling Abyss nie wyglądało od początku tak samo. Pierwotnie mapa z jedną aleją mocno różniła się od tej, którą można zobaczyć dzisiaj. Co więcej – wiele lat temu mapa nawet nie była przeznaczona do ARAMu, ale służyła jako miejsce samouczka dla nowych graczy. To właśnie tam początkujący mogli poznać podstawowe mechaniki gry, zobaczyć, jak używa się umiejętności itp. Nazywano ją Proving Grounds.

Reklama

ZOBACZ – Rotacja w LoLu: 11.08 – 18.08. Nowi bohaterowie za darmo przez tydzień wraz z wyprzedażą

Z czasem mapa pojawiła się jako opcja gier niestandardowych. Grać mogło na niej do 10 graczy, po 5 na drużynę. Dopiero po tym czasie most przekształcił się na Howling Abyss, który stał się kojarzony głownie z ARAMu.

Jeden z Rioterów – Richard 'Brackhar’ Hough – który przed laty pracował nad wspomnianą mapą – uznał:

Nieco ponad miesiąc temu wraz z kilkoma deweloperami wzięliśmy udział w pierwszym w historii Riot Thunderdome – cyklicznym wydarzeniu obejmującym całą firmę, którego celem było umożliwienie programistom pracy nad czymkolwiek chcą. Mój zespół postanowił sprawić, że na Proving Grounds, naszej podstawowej mapie samouczka, będzie można w pełni grać w trybie 5v5. To jest coś, co chciałem zrobić, odkąd początkowo pracowałem nad mapą, i z pomocą kilku innych programistów (i sporej dawki kofeiny) udało nam się dopiąć wszystko na ostatni guzik.

W następnym patchu mapa Proving Grounds będzie dostępna w grach niestandardowych. Chociaż od dłuższego czasu testujemy ją wewnętrznie jako tryb All Random (i kochamy to!). Wszystkie opcje wyboru bohaterów będą tam dostępne – Blind Pick, Draft i All Random – ponieważ nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, którą z nich wybiorą gracze.

Warto wspomnieć, że pierwotna wersja mapy, zaprezentowana na obrazku powyżej, różniła się nie tylko stylem i klimatem (próżno szukać na niej znanych dziś mrozów Freljordu), ale nie posiadała także niektórych elementów, np. sklepikarzy.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama