Riot przyznaje, że przesadził z nerfami. Po 48 godzinach musi ratować tę postać LoLa przed spadkami
Po patchu 12.7 gracze weszli do LoLa i nagle pojawiło się zdziwienie. Nerfy jednej z postaci były tak dotkliwe, że niemal od razu jej winrate mocno spadł.
Rzadko się zdarza, żeby Riot musiał wprowadzać hotfixy i to po swoich własnych nerfach. A jednak taka sytuacja ma miejsce. Po 48 godzinach od wprowadzenia aktualizacji 12.7 na serwery weszła łatka „ratująca” Zeri.
To dość zabawna sytuacja, bowiem wszystkie postacie z tym najniższym winrate mają bardzo mało rozegranych gier. Przykładowo:
- Ezreal z winrate na poziomie 42% ma 10 tysięcy gier (w bazie u.gg).
- Ryze z winrate na poziomie 42% ma 27 tysięcy gier.
- I potem jest Zeri, która ma 42% winrate i ma 71 tysięcy rozegranych gier.
Widać ewidentnie, że ludzie normalnie wybierali Zeri i nie spodziewali się, że jest ona tak słaba. Liczby jednak nie kłamią. Na wszystkich stronach zbierających statystyki widać załamanie ilości wygranych gier.
Najbardziej widać to w Korei. Zeri była naprawdę lubiana. Ba, weszła nawet w pewnym momencie do TOP 1 na bocie. I teraz skończyła na 24 miejscu. Wszystko to na przestrzeni dosłownie kilku aktualizacji.
Riot ratuje postać buffami
Kilka godzin temu na serwery live weszła łatka z buffami Zeri. Riot sam pisze, że przesadził:
Trochę przesadziłem z nerfami Zeri.
Trochę skończyło się załamaniem winrate. Teraz sytuacja powinna się poprawić, choć gracze sami nie wiedzą, czy warto ryzykować.