Riot tak chciał zredukować leczenie w LoLu, że ostatecznie jest go jeszcze więcej?
Twórcy zapowiadali nerfy mechaniki healowania. Dlaczego nic w tej kwestii się nie zmieniło?
Leczenie w League of Legends stało się jednym z podstawowych elementów gry. Mechanikę, do której niegdyś dostęp był dość ograniczony, można teraz znaleźć u praktycznie każdego bohatera. W jednym ze wpisów, w którym twórcy postanowili poinformować graczy o celach, które miały osiągnąć przedsezonowe zmiany, można było przeczytać o zredukowaniu leczenia w LoLu. Co dokładnie powiedzieli twórcy i dlaczego nic w tej kwestii się nie zmieniło?
Czy mechanika leczenia zostanie osłabiona?
Riot uznał rozpowszechnienie się leczenia na taką skalę za problematyczne i we wpisie sprzed 5 miesięcy, w którym gracze mogli przyjrzeć się ogólnemu zarysowi zmian na przedsezon 2021, pojawiła się wzmianka o osłabieniu tej mechaniki.
- Leczenie stało się tak powszechne, że status Głębokich Ran zmienił się z wyboru sytuacyjnego dedykowanego grom w dużym stopniu wykorzystującym leczenie na opłacalny wybór w większości gier. Przeglądamy runy, przedmioty i zestawy bohaterów, aby nieco ograniczyć leczenie w sytuacjach, gdy według nas nie jest potrzebne, co powinno z kolei ograniczyć konieczność włączania Głębokich Ran do zestawów.
- Z drugiej strony Głębokie Rany czasem wydają się zbyt słabe, gdy trzeba powstrzymać bardzo silnego uzdrawiacza, szczególnie jeśli zdobył już dużą dysproporcję przewagi. Chcemy, aby Głębokie Rany miały bardziej jaskrawy efekt, który skuteczniej kontruje ekstremalnie silne leczenie, i straciły nieco swej początkowej siły.
Przedsezonowa aktualizacja trafiła na serwery live w patchu 10.23, a gracze skarżą się, że mechanika stała się jeszcze bardziej uciążliwa.
Aktualnie Głębokie Rany są jeszcze ważniejsze ze względu na przeładowane leczeniem przedmioty i runy. Jeśli ktoś nie zbuduje przedmiotu osłabiającego healowanie się przeciwnika, można uznać, że intuje.
ZOBACZ – Snowdown w LoLu kiedyś było świetne. Ekrany logowania, tryby gry, zimowa mapa i więcej
W wątku postanowił wypowiedzieć się jeden z Rioterów – GreaterBelugaWhale. Tłumaczy on, dlaczego studio zaniechało dalszych prac w tej kwestii.
Od momentu, w którym opublikowaliśmy tę wiadomość, zmieniliśmy zdanie po wykonaniu pewnych prac przedsezonowych. Doszliśmy do tego, że leczenie jest podstawową i naturalną mechaniką w LoLu (tak naprawdę w większości gier, w których jednostki mają pasek zdrowia). Uzdrawianie i granie dookoła niego powinno być raczej rozwijane niż omijane. Obejmuje to między innymi łatwiejszy dostęp do Głębokich Ran (tańsze i użyteczne przedmioty dla większości/wszystkich bohaterów). Leczenie i działanie przeciw niemu powinno być tak samo naturalne jak zadawanie obrażeń fizycznych i stosowanie przeciwko nim pancerza.
Aktualnie w grze znajduje się 8 przedmiotów, które umożliwiają osłabienie leczenia u przeciwników. 3 z nich to komponenty kosztujące 800 złota, które są dostępne dla tanków oraz postaci AP i AD. W przyszłości gracze prawdopodobnie ujrzą więcej itemów umożliwiających walkę z omawianą mechaniką, jednak na ten moment aktualne narzędzia będą musiały wystarczyć.