Riot ujawnia graczom LoLa powód, dla którego zdecydowano się na zmiany Rakana
Riot tłumaczy, dlaczego Rakan musiał zostać zmieniony i różni się od swojej pierwotnej wersji.
Rakan to bohater wydany 19 kwietnia 2017 roku. Pojawił się w League of Legends razem ze swoją partnerką – Xayah. Początkowo gracze kojarzyli go głównie z drugą połówką i wiele osób grało wspomnianą dwójką tylko razem. Z czasem jednak bohater polubił się z innymi ADC, a dla niektórych stał się nawet interesującym wyborem na inne role.
Riot wypowiedział się o Rakanie i wyjaśnił, że początkowa wersja bohatera okazała się zbyt silna i niemożliwa do skontrowania. O co chodziło?
Rakan był zbyt szybki?
Mimo że sprawa dotyczy dość starej zmiany, to dopiero teraz gracze wypytali Rioterów o powody takiej decyzji. Na Reddicie jeden z graczy zaniepokojony tym, że Rakan nie jest już tym samym bohaterem co kiedyś, zapytał, dlaczego twórcy zdecydowali się na takie poprawki. Cała sprawa dotyczy W bohatera – Grand Entrance. Jeden z Rioterów napisał:
Kiedy Rakan został wydany, mógł aktywować swojego charma podczas W, mógł też flashować podczas W, a umiejętność sama w sobie była bardzo szybka. To zasadniczo dawało mu nieprzerwany engage.
Bohater został zmieniony tak, że teraz nie można już flashować ani użyć W w bardzo krótkim czasie po użyciu R, co uniemożliwia takie combo jak R-flash lub R-W-flash, co sprawia, że jego engage, gdy ma się na nim wizję, jest łatwiejszy do skontrowania.
ZOBACZ – Patch 10.16 w LoLu. Wczesny opis patcha ze wszystkimi zmianami postaci
Taka odpowiedź nie zadowoliła każdego. Niektórzy zauważyli, że istnieją postacie, których umiejętności są o wiele bardziej irytujące i trudne do ogrania. Jeden z graczy podał przykład Malphite’a, który jego zdaniem ma przesadzone umiejętności. Rioter kontynuował:
O wiele łatwiej jest uniknąć superumiejętności Malphite’a niż starej kombinacji R-W Rakana. To było tak szybkie, że nie było na to żadnego counterplayu.
Wspomniane zmiany Rakana zostały wprowadzone w patchu 9.9.