w

Riot ujawnia, że wczesne projekty pasywki Senny były kompletnie broken. Dlaczego?

Gracze poznali dawne projekty umiejętności pasywnej Senny, które nigdy nie trafiły do gry.

Reklama


Często bywa tak, że bohaterowie League of Legends mocno różnią się od swojej pierwotnej wersji. Na wczesnych etapach twórcy testują przeróżne mechaniki, które czasami są naprawdę szalone. Przez to zazwyczaj nie przechodzą do gry, bo mogłyby być w ten sposób niesamowicie niezdrowe dla rozgrywki lub po prostu zbugowane, co przysporzyłoby Riotowi wiele problemów.

W tym przypadku nie jest inaczej. Jeden z twórców ujawnił, że umiejętność pasywna Senny początkowo wyglądała inaczej i według wielu – była kompletnie broken. Dlaczego?

Wczesny projekt pasywki Senny

W przeszłości sporo mówiło się o szalonych umiejętnościach wielu bohaterów LoLa. Przykładem może być Shaco, który zmieniał się w pocisk, ale z powodu błędu w pewnych sytuacjach znikał z gry. Xayah i Rakan również cieszyli się ciekawym etapem projektowania, ponieważ początkowo byli wampirami i polegali na mechanice dnia i nocy.

Przyszedł czas na ujawnienie wczesnych pomysłów na Sennę, a te są aż 3. Zdradził je Riot August, który opowiedział o nich podczas jednego ze streamów.

Reklama

Weakened Soul: Ataki i zdolności Senny nakładają na przeciwnych bohaterów efekt mgły na 4 sekundy. Kiedy bohaterka zaczyna atakować naznaczonego przeciwnika, czas trwania zostanie wydłużony do 0,75 sekundy (czyli maksymalnie 4,75 sekundy). Senna zbiera efekt mgły i zadaje dodatkowe obrażenia zależne od maksymalnego zdrowia celu, jeśli nałoży go dwa razy na tego samego bohatera (1-16%). Na kilka sekund bohaterka nie może zebrać mgły z tego samego championa, a lifesteal ma 100% efektywności na bonusowych obrażeniach.

Kiedy w pobliżu Senny zginie przeciwny bohater, czarna mgła uwięzi jego duszę. Mgła będzie trwała 8 sekund. Podstawowe ataki bohaterki oraz Q i R dadzą jeden stack, a zabicie Barona czy smoka dwa.

Każdy stack mgły daje Sennie 0,75 AD. Za każde 20 stacków Senna otrzymuje 20 zasięgu i 10% szansy na trafienie krytyczne. Jeśli szansa przekroczy 100%, 35% nadmiarowej szansy jest konwertowane w lifesteal.

Podstawowe ataki zadają o 20% więcej obrażeń i kradną prędkość ruchu trafionych przeciwników na 0,5 sekundy.

Pomysły zostały usunięte prawdopodobnie dlatego, że dawały zbyt dużą wszechstronność i obrażenia, co byłoby niezdrowe dla rozgrywki i trudne do zbalansowania. Riot zapewne nie chciał dokładać sobie pracy przy ciągłych zmianach Senny, co jak wiadomo, byłoby problematyczne nie tylko względem zwykłych gier, ale także rozgrywek profesjonalnych.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends