Riot usuwa serię gier o awans na rankedach. Najważniejsze zmiany w Przedsezonie 2021 w LoLu
Riot naprawdę wziął sobie słowa społeczności do serca. Poinformowano właśnie o kilku najważniejszych zmianach, jakie zajdą w League of Legends.
Efektem rozmów pomiędzy społecznością, a deweloperami jest kilka znaczących zmian, jakie pojawią się w Przedsezonie 2021 w League of Legends. Choć zostało do niego kilka miesięcy, to już teraz poznaliśmy najważniejsze zmiany.
W sumie w ostatnich miesiącach Riot ulepszył algorytm wykrywania smurfów, dopasowania graczy po umiejętnościach, czy naprawił błąd z ignorowaniem wyboru przy autofillu. Co deweloperzy planują dalej?
Przedsezon 2021 w League of Legends
W sumie nakreślono cztery najważniejsze punkty. Seria gier o awans zostanie wycofana w przypadku pełnych rang. Czyli przykładowo z golda IV do golda I nie będziemy musieli rozgrywać serii. I oczywiście w każdej dywizji będzie to działać do master tieru, bo tam to już nie ma kręgów. Graczy czekają również zmiany w kwestii dobierania przeciwników, oraz usprawnienia systemu MMR.
Zgodnie z zapowiedziami pojawią się również nowe możliwości na pokazywanie zdobywanych nagród i osiągnięć. Poniżej zobaczycie oficjalną informację.
Serie gier o awans: jeśli chodzi o cel poprawy satysfakcji z uzyskiwanych postępów i prezentacji poziomu umiejętności w naszych systemach prawdopodobne jest, że będziemy wycofywać awanse w obrębie dywizji, aby zmniejszyć frustrację związaną z pozornym „dojściem do ściany”, chociaż macie pewność, że graliście dobrze. Oznacza to, że musimy przyjrzeć się również zabezpieczeniom przeciw degradacjom w obrębie dywizji, aby mieć pewność, że ograniczenia nie blokują przepływu graczy w rankingu w żadną stronę (ani w górę, ani w dół), fałszując ich prawdziwą pozycję.
Dobieranie z uwzględnieniem rang i transparentność: rozgrywanie meczów, w których rozrzut wyświetlanych rang jest bardzo duży, jest frustrujące niezależnie od tego, jak zbliżone są wartości MMR graczy. Chcemy zmodyfikować dobieranie przeciwników tak, aby system uwzględniał limity zakresu poziomów i aktualizacje pod kątem transparentności poziomu umiejętności. Zależy nam, abyście mieli pewność, że gracie z graczami, którzy są na tym samym etapie wspinaczki, co i wy. Generalnie chodzi o to, żeby uniknąć tych rzadkich sytuacji, gdy widzicie dużą rozbieżność pomiędzy rangami graczy podczas gry.
Nagrody i uznanie za dotychczasowe osiągnięcia: będziemy wprowadzać zmiany motywów w serii skórek Zwycięskich oraz podkreślać bieżące oraz historyczne osiągnięcia w rankingu, tak abyście mogli pokazywać innym graczom swoje wcześniejsze osiągnięcia, nie umniejszając znaczenia bieżących wyników.
Gra w zorganizowanych grupach: biorąc pod uwagę sukces, jaki odniósł Clash, oraz wzrost liczby umawianych grup we wszystkich kolejkach (spójrzcie na akapit dotyczący kolejki elastycznej powyżej!), czas przedstawić nieco bardziej spójną wizję przyszłości gry w League of Legends w drużynach. Będziemy poszukiwać długoterminowych rozwiązań w zakresie:
- Współzależności Clash i kolejki elastycznej w celu stworzenia zdrowego ekosystemu drużynowego w League of Legends.
- Uproszczania sposobu wyszukiwania w League innych graczy, z którymi chcielibyście grać.
- Nagradzania drużyn, które trzymają się razem, i proponowania im bardziej dalekosiężnych celów.
Zgłaszanie graczy jeszcze na etapie wyboru postaci
Riot poinformował również, że pod koniec czerwca, lub na początku lipca wejdzie oficjalnie zgłaszanie graczy na etapie wyboru postaci.
„Mniej więcej pod koniec czerwca lub na początku lipca zamierzamy umożliwić zgłaszanie graczy na etapie wyboru bohaterów. Początkowo te zgłoszenia posłużą do określenia wzorców zachowań na etapie wyboru bohaterów. Gdy już dobrze zapoznamy się z sytuacją, zajmiemy się tworzeniem systemu nakładania kar. W tej sprawie będziemy znacznie bardziej ostrożni niż w przypadku pozostałych poruszonych dzisiaj zagadnień.”