Riot wyjaśnia dlaczego MMR graczy i dobieranie do drużyny różni się pomiędzy regionami w LoLu
Różnice w MMR pomiędzy poszczególnymi regionami są ogromne dlaczego?
Społeczność League of Legends poruszyła ważną sytuację, która była uśpiona od bardzo dawna. Co się dzieje, że serwery różnią się MMR, a dobieranie graczy jest takie dziwne? Jeden z pracowników Riot Games postanowił poruszyć temat i obiecał poprawę systemu.
Korea, a inne serwery
Jeden z członków społeczności postanowił zrobić podsumowanie rozgrywek 100 najlepszych graczy na serwerach Europa Zachodnia, Ameryka Północ i Korea. Przeanalizował ostatnie 20 gier Challengerów i doszedł do ciekawych wniosków.
Pomimo tego, iż w każdym regionie jest 300 Pretendentów i 700 Grandmasterów, dobierani są całkowicie inaczej. W tabeli poniżej zawarte są statystyki, na jakim średnio poziomie grało 100 najlepszych zawodników serwerów.
Korea | NA | EUW | |
Challenger | 799 | 672 | 4 |
Grandmaster | 1189 | 1286 | 1732 |
Master | 12 | 42 | 264 |
Średnia gier na dzień | 3.42 | 3.45 | 4.2 |
Pod tym względem Europa wypada naprawdę nieciekawie. Tylko w 4 grach można powiedzieć, że spotkano się z rozgrywką na najwyższym poziomie, pozostałe mecze odbyły się z dużym udziałem osób z niższych dywizji. W porównaniu do Korei (799) i Ameryki Północnej (672) można śmiało powiedzieć, że coś ewidentnie jest nie tak. Co ciekawe to właśnie gracze EUW rozgrywają największą liczbę gier dziennie, więc wydawać by się mogło, że sytuacja powinna być odwrotna.
Powyższe dane doskonale widać gołym okiem, jeżeli spojrzymy na rangi pozostałych 9 graczy z ostatniej gry TOP 1 Pretendentów.
Odpowiedź Riotu
Jeden z pracowników odpowiedzialny za system rankingowy postanowił odpowiedzieć na post autora. W swojej wypowiedzi stwierdził, że ta różnica, to celowy zabieg mający na celu szybsze dobieranie graczy na Europejskich serwerach.
EUW ma inną konfigurację, zostało to zoptymalizowane pod kątem szybszych dopasować na wyższym MMR kosztem luźniejszego dobierania. Rzeczywista jakość dopasowania jest znacznie bliższa, kiedy zmierzymy graczy z pomocą innych wskaźników (nie LP), ale jest tu miejsce na ulepszenia, dlatego przesuniemy to, aby EUW było bliżej innych regionów.
W dalszej części wypowiedzi Rioter dodał kilka uwag, które wydają się uspokajać społeczność.
- Gracze dobierani są na podstawie ukrytego MMR, a nie ilości LP. Te dwie liczby dobrze korelują ze sobą na górze drabinki, ale potrafią różnić się w zależności od regionów. Dlatego czasami wygląda to naprawdę niepokojąco.
- Według pracownika członkowie przeanalizowanych drużyn mieli bardzo podobne MMR.
- EUW zostało inaczej skonfigurowane z powodu zmian pozycji rankingowych, które weszły na NA i KR.
- Umiejętności Pretendentów poszczególnych regionów są znacząco inne, a drabinki różnią się poziomem trudności.
- LP i MMR są bardzo do siebie podobne na górze tabeli. Pamiętajmy jednak, że Diament I może być Challengerem z poprzedniego sezonu, co oznacza, że jego MMR będzie o wiele wyższe.