Reklama

Riot wyjaśnia, dlaczego nie „naprawi” tych zapomnianych postaci LoLa mimo tego, że nikt nimi nie gra

League of Legends

Reklama

Gracze zwrócili deweloperom uwagę na jedną postać, która w tym momencie ma miej, niż 1% Pick Rate.


W League of Legends kilka postaci ma bardzo podobny problem. Przez różne zmiany, często reworki, niektóre postacie zostały praktycznie kompletnie zapomniane. Wszyscy wiedzą o ich istnieniu, ale praktycznie nikt nimi nie gra.

Do takich postaci należy chociażby Taliyah. W tym momencie postać na wszystkich rangach ma 0.9% Pick Rate, co daje jej 3 miejsce pod względem popularności. Jest naprawdę słabo, a nie jest to jedyna bohaterka, która boryka się z takim problemem.

Dlaczego więc mowa właśnie o niej? Riot odpowiedział na wiadomości graczy zwracające uwagę na Taliyah, natomiast ma to zastosowanie praktycznie do wszystkich niezbyt popularnych championów. Dlaczego Riot się za nich nie bierze?

Reklama

Odpowiedź Riotu w tej sprawie

Reklama

Użytkownik Reddita o nicku „nikcek” zwrócił uwagę na sytuację Taliyah, która jeszcze kilka sezonów temu mogła się pochwalić Pick Rate na poziomie 6-7%. Potem Riot stwierdził, że dobrym pomysłem będzie zepchnięcie postaci do dżungli.

Po przeprowadzonym reworku i upłynięciu kilku miesięcy Taliyah nie może dobić do 1% Pick Rate. Można więc przyjąć, że rework nie za bardzo się udał.

Na tę wiadomość odpowiedział jeden z Rioterów. Zaczął on swoją wypowiedź od zaznaczenia, że winrate nie jest najważniejszym czynnikiem przy pracach nad postaciami, ale stanowi on ogromne ograniczenie. Winrate Taliyah ma być w tym momencie w miejscu, które nie pozwala deweloperom na wiele ruchów.

„Współczynnik zwycięstw Taliyah jest już w miejscu, w którym niewiele możemy z nią zrobić, aby dać jej satysfakcję bez dawania jej mocy.”

Studio uważa, że zrobiono naprawdę dużo, by zwiększyć popularność postaci właśnie poprzez zbliżenie jej do dżungli. Podniosło to jej Pick Rate, natomiast ogólnie Taliyah ma być „po prostu niepopularna”.

Sama Taliyah wygrywa w tym momencie około 47.9% swoich meczów (dane ze wszystkich rang). W tym samym temacie pojawił się także wątek chociażby Swaina. Rioter uważa, że to bardzo podobny przypadek. Bohater jest bardzo niepopularny, ale jednocześnie wygrywa bardzo dużo meczów.

Trudno nie odnieść wrażenia, że mimo zapewnień pracownika, studio bardzo mocno patrzy na winrate i to on w wielu wypadkach decyduje o tym, czy dana postać może liczyć na pomoc, czy też kompletnie nie.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej