Najnowszy bohater LoLa, Akshan otrzyma istotną zmianę w mechanice wskrzeszania
Zdolność Akshana z LoLa – „Going Rogue” zostanie znacznie osłabiona.
Akshan to najnowszy bohater League of Legends. Swoją premierę miał 22 lipca 2021 roku i pojawił się na Summoner’s Rift w ramach wydarzenia Strażnicy Powstają. Champion jest silnie powiązany z Senną i Lucianem i to u ich boku walczył przeciwko Zniszczonemu Królowi Viego.
Już pierwsze zapowiedzi bohatera wzbudzały wiele kontrowersji. Początkowo mówiło się, że będzie to kolejny Lucian, tylko że zaprojektowany pod środkową aleję. Jednak to było niczym przy informacji o tym, że Akshan będzie mógł wskrzeszać swoich sojuszników. Ta nowa mechanika nie spodobała się wielu graczom i ci głośno ją krytykowali (Gracze LoLa w ciekawy sposób wyjaśniają, dlaczego nie chcą być wskrzeszani przez Akshana).
Zespół odpowiedzialny za balans w League of Legends przyjrzał się umiejętności i w jednej z najbardziej charakterystycznych mechanik, którą dysponuje nowy champion, wprowadzono dość poważną zmianę.
Poważna zmiana skilla Akshana
O Akshanie było przez jakiś czas naprawdę głośno. Wiele dyskusji dotyczyło nowej mechaniki bohatera, która przez wielu graczy została uznana za zbyt potężne narzędzie. W jednym z podcastów przeprowadzono wywiad z Jeevunem Sidhu – jednym z głównych designerów gry pod względem gameplayu oraz projektantem omawianego championa, jedno z zadanych pytań dotyczyło Akshana i tego, jak Riot odbiera krytykę ze strony fanów (Wygrywa najmniej gier w całym LoLu. Jak jego twórca odpowiada na masową krytykę graczy?).
Sytuacja bohatera wygląda już znacznie niż chwilę po premierze. Win ratio championa wynosi aktualnie 50,59% przy pick ratio 7,71%. Postać może również pochwalić się jednym z najwyższych ban ratio w League – wynosi ono 34,14% i plasuje go na piątej pozycji zaraz za Irelią, Zedem, Viego oraz Lulu.
Większość graczy LoLa nie chce grać przeciwko nowej postaci głównie ze względu na mechanikę opierającą się na wskrzeszaniu graczy. Kiedy Akshan powali przeciwnika oznaczonego jako drań, wszyscy sojusznicy, którzy zostali przez niego zabici, zostaną wskrzeszeni. Twórcy postanowili nieco osłabić zdolność i z tego powodu od kolejnego patcha, kiedy drań zostanie powalony po śmierci Akshana, sojusznicy nie zrespawnują się.
- ZOBACZ – Dlaczego to właśnie Graves może być gwiazdą środkowej alei w LoLu? Zawodnicy PRO go uwielbiają
Dokładny opis tego, co zostanie zmienione u Akshana można znaleźć poniżej, a kompletny opis patcha 11.17, który trafi na serwery live 1 września, można znaleźć w innym artykule (Wcześniejszy opis patcha 11.17 League of Legends. Szczegółowe nerfy, buffy postaci i przedmiotów).
- Akshan
- Dirty Fighting (P)
- Bugfix – Drugi atak będzie bardziej konsekwentnie wystrzeliwany, kiedy pierwszy był oddany przy maksymalnym zasięgu.
- Bugfix – Poprawki, które mają na celu poprawić widoczność tego, czy pierwszy atak powali cel. Wskaźnik bierze pod uwagę teraz efekty on-hit, jak na przykład Wit’s End czy Kraken Slayer
- Going Rogue (W)
- Akshan nie może już zebrać stacku drania, kiedy jest martwy
- Heroic Swing (E)
- Obrażenia zmienione z 30-130 (+10% bonusowego AD) na 30-110 (+17,5% bonusowego AD)
- Bugfix – Heroic Swing nie zakańcza się już wcześniej na wieżach
- Comeuppance (R)
- Czas odnowienia, kiedy umiejętność zostanie anulowana przez CC lub nienamierzalność zmniejszony z 15 do 5 sekund
- Bugfix – Miniony będą dobijane niezależnie od ich wartości pancerza
- Dirty Fighting (P)
Na ten moment trudno ocenić, jak zmiany wpłyną na ostateczną siłę bohatera. Warto zwrócić uwagę, że wiele innych poprawek, które są wzmocnieniami. Z pewnością denerwująca graczy mechanika stanie się nieco mniej irytująca, ponieważ będzie aktywowała się nieco rzadziej.