w

Riot wyjaśnia, dlaczego wydarzenia w League of Legends zaczynają się w późnych godzinach

Riot Games

Wydarzenia w Europie zaczynają się późno. Czym jest to spowodowane?


Europejska część graczy znów cierpi z powodu późnego wdrażania eventu Pulsfire. Zostanie on włączony w tym samym czasie na EU, jak i NA, pomimo tego, iż pora dnia będzie całkowicie inna. Dlaczego?

Nocne eventy w świecie League of Legends

Od dawna Riot wprowadza nowe wydarzenia w Europie o tej samej godzinie co na rodzimym serwerze w Ameryce Północnej. Różnica natomiast jest taka, że gdy społeczność NA wraca z pracy, w Europie panuje już noc. Co ciekawe, ilość graczy na starym kontynencie (EUNE i EUW), jest ponad 2.5 większa niż na NA (nie liczymy LAS i OCE, ponieważ są w innej strefie czasowej). NA ma około 1.6 miliona graczy, a oba Europejskie serwery mają ich około 4 milionów.

Statystyki na podstawie rankingu graczy na stronie op.gg, liczba graczy EUW i EUNE została zaokrąglona, ponieważ wiele osób posiada konta na obu serwerach. 

Multikonta nie zostały uwzględnione tak jak i osoby grające tylko i wyłącznie ARAMy i normale.

ZOBACZ – Emotki w League of Legends zrobiły się za duże. Riot informuje, że będzie je naprawiał

Gracze mają jednak swoją teorię – ze względu na tak dużą ilość aktywnych użytkowników, późniejsze godziny pozwolą na odciążenie serwerów (wiele osób, nie będzie mogło pozwolić sobie na rozgrywkę ze względu na pracę, szkołę itp.).

Chyba każdy wie, co działo się, podczas Clasha, URFa, czy eventów kilka lat temu. Zbyt duży ping i ciągłe DCki oraz ogromna kolejka sprawiały, że Liga była niegrywalna. Być może tym sposobem deweloper chce uniknąć takich sytuacji.

Riot wyjaśnia, jak jest naprawdę

Wystarczyło tak naprawdę kilka godzin do tego, by Riot sam wyjaśnił, na czym polegają te godziny i dlaczego EU musi niekiedy grać w nocy, jeżeli chce się załapać już w pierwszych godzinach na wydarzenia. Jak czytamy:

  • 13:00 PST to doskonały czas, w którym większość zespołu jest gotowa do pracy na pełnych obrotach, a osoby odpowiedzialne za naprawy błędów są w stanie od razu zareagować.
  • To czas, w którym na serwerach jest luźniej, co redukuje szanse na niedostępność usług League of Legends.

Czyli gracze trafili w dziesiątkę swoją teorią. Rzeczywiście chodzi tutaj między innymi o wykluczenie szans na problemy z serwerami.