w

Riot zaczyna przyznawać masowe bany osobom, które korzystały z tego exploitu niszczącego tysiące gier

Jeden z Rioterów ogłosił, że problemy z umiejętnościami Poppy i Kayna zostały rozwiązane, a studio zaczyna banować wszystkich, którzy z tego korzystali.


Jakiś czas temu pisaliśmy o ogromnych problemach z Kaynem (zobacz: Kayn znowu niszczy LoLa i jest jeszcze gorzej niż poprzednio. Postać sama wygrywa mecze w 15 minut) i Poppy (zobacz: Poppy przez błąd zdobywa kilkaset likwidacji na mecz. Gracze dostają bany za feedowanie). Błędy skutecznie niszczyły rozgrywkę wielu graczom, a LoL stanął przed ogromnym wyzwaniem poradzenia sobie z tym wyzwaniem już po raz trzeci.

Nie jest to bowiem nowy błąd, ale dopiero w 2020 roku pokazał, jak jest niebezpieczny. Kilka postaci mogło bez problemów likwidować przeciwników raz za razem, efektem czego były rekordy likwidacji.

Rozwiązanie problemów z Poppy i Kaynem

Dla wszystkich, których wspomniane błędy ominęły – krótkie przypomnienie, jak działały zbudowane umiejętności – gracz, który grał wskazanym bohaterem i używał zbugowanej umiejętności, zadawał globalne obrażenia wszystkim przeciwnikom znajdującym się na mapie. Pozwalało to, stojąc na spawnie kończyć grę w zaledwie kilkanaście minut.

Jeden z Rioterów – Mark Yetter – ogłosił, że występujące ostatnio błędy z Q Poppy i W Kayna zostały rozwiązane.

Wydaliśmy właśnie kompletny fix na globalne umiejętności takie jak Q Poppy, W Kayna i inne.

Jeśli jednak dalej zauważycie podobne problemy w swoich grach, to dajcie nam znać.

To jednak nie koniec tej historii. Riot zaczął masowe banowanie za używanie tego. Deweloperzy potwierdzają, że konta będą zawieszane.

Trudno oszacować, ile kont zostanie finalnie zbanowanych. Można to jednak liczyć w setkach. Wszyscy, którzy dostali zawieszenia za feedowanie powinni napisać do działu wsparcia. Prawdopodobnie kary zostaną zdjęte.

ZOBACZ – Riot tłumaczy dlaczego tryb ARAM nie jest brany pod uwagę we wczesnych fazach testowania zmian bohatera

Czy to koniec tej historii? Tego nie wiadomo. W końcu to nie pierwszy raz twórcy muszą się mierzyć z globalnymi umiejętnościami i za każdym razem gracze słyszeli, że rozwiązanie jest już ostateczne i coś takiego już się nie powtórzy. A jednak się powtarzało.

Zdecydowanie można to uznać za jeden z najgorszych bugów w 2020 roku, jeżeli chodzi o League of Legends. Kilkaset likwidacji na mecz, bany za feedowanie, konta wbijające się do wysokich rang w zaledwie kilka dni. Riot, ale także sama społeczność będzie chciała o tym szybko zapomnieć.