Riot zaczyna przyznawać masowe bany osobom, które korzystały z tego exploitu niszczącego tysiące gier
Jeden z Rioterów ogłosił, że problemy z umiejętnościami Poppy i Kayna zostały rozwiązane, a studio zaczyna banować wszystkich, którzy z tego korzystali.
Jakiś czas temu pisaliśmy o ogromnych problemach z Kaynem (zobacz: Kayn znowu niszczy LoLa i jest jeszcze gorzej niż poprzednio. Postać sama wygrywa mecze w 15 minut) i Poppy (zobacz: Poppy przez błąd zdobywa kilkaset likwidacji na mecz. Gracze dostają bany za feedowanie). Błędy skutecznie niszczyły rozgrywkę wielu graczom, a LoL stanął przed ogromnym wyzwaniem poradzenia sobie z tym wyzwaniem już po raz trzeci.
Nie jest to bowiem nowy błąd, ale dopiero w 2020 roku pokazał, jak jest niebezpieczny. Kilka postaci mogło bez problemów likwidować przeciwników raz za razem, efektem czego były rekordy likwidacji.
Rozwiązanie problemów z Poppy i Kaynem
Dla wszystkich, których wspomniane błędy ominęły – krótkie przypomnienie, jak działały zbudowane umiejętności – gracz, który grał wskazanym bohaterem i używał zbugowanej umiejętności, zadawał globalne obrażenia wszystkim przeciwnikom znajdującym się na mapie. Pozwalało to, stojąc na spawnie kończyć grę w zaledwie kilkanaście minut.
Jeden z Rioterów – Mark Yetter – ogłosił, że występujące ostatnio błędy z Q Poppy i W Kayna zostały rozwiązane.
Wydaliśmy właśnie kompletny fix na globalne umiejętności takie jak Q Poppy, W Kayna i inne.
Jeśli jednak dalej zauważycie podobne problemy w swoich grach, to dajcie nam znać.
To jednak nie koniec tej historii. Riot zaczął masowe banowanie za używanie tego. Deweloperzy potwierdzają, że konta będą zawieszane.
Yes
— Mark Yetter (@MarkYetter) June 26, 2020
Trudno oszacować, ile kont zostanie finalnie zbanowanych. Można to jednak liczyć w setkach. Wszyscy, którzy dostali zawieszenia za feedowanie powinni napisać do działu wsparcia. Prawdopodobnie kary zostaną zdjęte.
Czy to koniec tej historii? Tego nie wiadomo. W końcu to nie pierwszy raz twórcy muszą się mierzyć z globalnymi umiejętnościami i za każdym razem gracze słyszeli, że rozwiązanie jest już ostateczne i coś takiego już się nie powtórzy. A jednak się powtarzało.
Zdecydowanie można to uznać za jeden z najgorszych bugów w 2020 roku, jeżeli chodzi o League of Legends. Kilkaset likwidacji na mecz, bany za feedowanie, konta wbijające się do wysokich rang w zaledwie kilka dni. Riot, ale także sama społeczność będzie chciała o tym szybko zapomnieć.