Riot zapowiada zmiany w karach za wychodzenie z gier oraz bycie AFK w League of Legends
Twórcy LoLa informują, że teraz kary za opuszczanie rozgrywki oraz bezczynność będą większe.
League of Legends jest grą multiplayer, w której 10 osób spotyka się na jednej mapie. Dwie drużyny rywalizują ze sobą o wygraną, więc braki w składzie mocno odbijają się na jednej ze stron. Nikt więc nie lubi, gdy jego sojusznik nagle wychodzi z meczu. Niestety problem opuszczania gier jest naprawdę spory, a ludzie robią to z naprawdę wielu powodów – nierzadko po prostu ze złośliwości lub złości na resztę drużyny.
Riot chce coś z tym zrobić, dlatego wprowadza przeróżne kary dla graczy, którzy nie tylko wychodzą z rozgrywki, ale także nie wykonują żadnej aktywności, czyli są po prostu AFK. Deweloperzy ponownie przyjrzeli się temu, jakie konsekwencje ma opuszczanie gier. Co zmieniło się w tym systemie?
Skiny Wróżkowego Dworu w LoLu. Dostają je: Karma, Kalista, Fiora, Ezreal, Seraphine, Milio, Katarina
Zmiany w karach z wychodzenie i bycie AFK
Przy okazji opisu najnowszej aktualizacji twórcy poinformowali, że wprowadzają zmiany w systemie karania osób, które opuszczają rozgrywkę lub zostają w niej bezczynni.
Brak aktywności to częsty problem w grach League, jednak z naszych danych wynika, że większość graczy opuszczających gry robi to wystarczająco rzadko, aby nie otrzymać kary. Doskonale wiemy, że czasami może was po prostu rozłączyć, ale chcemy mieć pewność, że każdy zdaje sobie sprawę z tego, że opuszczanie gier zawsze odbija się na współgraczach.
Nieustannie aktualizujemy i poprawiamy nasze systemy, aby udoskonalać wasze doświadczenia w grze, więc będziemy mieć na oku funkcjonowanie tego nowego elementu.
- AFK-ujesz? Do kąta: Od teraz na wszystkich graczy, którzy wykazują brak aktywności w grach lub opuszczają mecze, nakładana będzie kara w postaci 1-minutowego opóźnienia kolejki.
- Nie ma takiej niewrażliwości: Naprawiono błąd, w wyniku którego zdarzało się, że nagminni dezerterzy nie otrzymywali kary.
Kary za opuszczcenie kolejki zostały zwiększone proporcjonalnie do wzrostu PL wprowadzonego w patchu 13.4.
- Pierwsze wyjście z kolejki: -3 PL ⇒ -5 PL
- Kolejne wyjścia z kolejki: -10 PL ⇒ -15 PL