Rioter na temat poddawania się w LoLu. Dlaczego walka w przegranej grze zazwyczaj nie ma sensu?
Poddawanie meczów w LoLu oraz szanse na zwycięstwo po nieudanym głosowaniu.
Poddawanie rozgrywek w League of Legends jest jednym z bardziej kontrowersyjnych tematów, poruszanych przez fanów produkcji Riotu. Niektórzy zdecydowanie wolą poddać grę, która zapowiada się naprawdę słabo i po prostu rozpocząć kolejny mecz, w którym szanse na zwycięstwo będą większe, a inni wyznają zasadę never surrender, grając każdy mecz do momentu, kiedy Nexus nie zostanie zniszczony przez wrogi zespół.
Riot niejednokrotnie wprowadzał zmiany w głosowaniu za poddaniem się, a aktualizacja 13.7 zawiera kolejną poprawkę. Teraz w głosowaniu, które można było rozpocząć w 15 minucie gry, aby poddać mecz nie będzie trzeba 5 głosów na tak, a zaledwie 4, jak dotychczas w głosowaniu, które dostępne było od 20 minuty meczu. Rioter wyjaśnia kontekst zmian oraz podaje dane, którymi kierował się zespół.
Dlaczego teraz łatwiej się poddawać?
Riot Phreak, który szczegółowo opisuje wydawane do League of Legends aktualizacje podzielił się swoimi przemyśleniami na temat nadchodzących zmian surrendera. Powiedział, że dla niego, jako osoby, która zazwyczaj głosuje na nie, zmniejszy to jego win rate (zakładając, że będzie w przegrywającym zespole), ponieważ wynik gry nie zawsze jest przesądzony, kiedy może się tak wydawać.
Wspomniał jednak, że dane zebrane przez zespół, wskazują na to, że przytłaczająca ilość rozgrywek, w których głosowanie w 15 minucie było nieudane, ponieważ na tak zagłosowało tylko 4 graczy, ostatecznie i tak kończyło się przegranym meczem.
Nie pamiętam dokładnych liczb, ale głosowanie 4/1 w meczach rankingowych miało około 97% na przegranie meczu. Była to zaskakująco wysoka liczba i nawet jako osoba, która normalnie byłaby przeciwna tej zmianie, jestem w stanie ją zaakceptować.
W sieci pojawił się jego dodatkowy komentarz, w którym rozwinął poruszony przez niego w filmiku temat. Wspomniał, że dokładna liczba wygranych gier po nieudanym głosowaniu za poddaniem się to 3,3%.
W przypadku nieudanych głosowań:
- Jeśli gra kończy się przed 21 minutą, około 90% graczy przetrzymywanych jest jako zakładników (45% poddaje się w 20 minucie, a 50% gier kończy się przed 20 minutą)
- 80% gier kończy się przed 25 minutą
- Gry, które dotrwają do 30 minuty mają 10% winrate
- Gry, które dotrwają do 40 minuty mają 45% winrate (próbka jest naprawdę mała)
Mimo że comebacki w 45 minucie są jednymi z najlepszymi momentami, jakich można doświadczyć w League, większość graczy nie dotrwa dotego momentu meczu, ponieważ gry kończą się zdecydowanie zbyt wcześnie.
Do tego trzeba dodać, że spora pula graczy ma określony czas na granie. Mimo to jest w tym także część dotycząca zachowania graczy i wciąż podchodzimy do tego z różnych stron (zajmując się także problemem afk itp.).
- ZOBACZ – Gracze League of Legends robią zawody w tym, kto zbierze najwięcej report feedbacków na swoim koncie
Rioter wspomniał również, że wiele gier, które kończą się wczesnym zwycięstwem po nieudanym głosowaniu za poddaniem się to drużyny, w których ktoś rozpoczął głosowanie dla żartu. Odłamek zwycięstw po nieudanym głosowaniu może być więc nieco przekłamany właśnie przez tego typu akcje.