Rioter odpowiada na krytykę ze strony graczy LoLa względem wizualnej aktualizacji Elise
W jaki sposób Riot chce poprawić Elise po tym, jak jej aktualizacja została skrytykowana przez graczy?
Elise w patchu 12.5 mimo sporej krytyki ze strony graczy otrzymała wizualną aktualizację. Bohaterka zarówno w swojej podstawowej wersji, jak i w przypadku większości skórek otrzymała poprawki, mające na celu sprawić, że umiejętności będą wyglądały atrakcyjniej w trakcie rozgrywki.
Fanom nie do końca spodobało się podejście Riotu i obrany styl. Mimo napływających negatywnych komentarzy rework w niezmienionej względem wersji z PBE trafił na serwery live. Jeden z Rioterów postanowił odpowiedzieć na część zarzutów stawianych przez graczy.
Rioter na temat zmian Elise
Po ukazaniu nowego wyglądu umiejętności bohaterki społeczność niemalże jednogłośnie odpowiedziała, że jest to downgrade – nowe animacje zdaniem graczy prezentują się znacznie gorzej od tych, które od lat znajdowały się w League of Legends.
Ostatecznie część fanów pogodziła się ze zmianami, jednak niektóre poprawki dalej budzą w nich wątpliwości. Dobrym przykładem jest wpis jednego z użytkowników, który zapytał o to, dlaczego sieć Elise nie jest już biała.
Nowy efekt wizualny nie jest zły i mógłbym się do niego przyzwyczaić, jednak uważam, że kolor sieci jest brzydki i nieestetyczny.
Gdyby zrobiono ją po prostu białą, nawet jeśli zachowano by nowy efekt wizualny, myślę, że wyglądałoby to jeszcze lepiej i miałoby więcej sensu.
Wiem, że zielony kolor reprezentuje Wyspy Cienia, ale ten argument do mnie nie przemawia. Ilu bohaterów z wybranych regionów nie stosuje się do schematu kolorów odpowiadającemu ich pochodzeniu? Jest wiele takich przykładów. Myślę, że ważniejsze jest, aby coś wyglądało estetycznie, niż żeby było zgodne z kolorystyką swojego regionu.
Wielu graczy narzekało na to, że wyglądająca stosunkowo realistycznie biała sieć teraz przypomina kreskówkowy kokon, który na dodatek ma nienaturalny kolor charakterystyczny dla Shadow Isles. W sekcji komentarzy pod prezentacją zmian większość wypowiedzi przedstawia opinię, według której akcent Wysp Cienia w tym przypadku jest zbędny, a stara animacja po prostu wygląda lepiej.
Reav3 – główny producent ds. bohaterów wypowiedział się na temat tego, dlaczego kokon nie mógł pozostać biały.
Biały nie jest dobrym kolorem dla bohaterów i VFX, ponieważ powoduje problemy z przejrzystością. Pracujemy jednak obecnie nad aktualizacją tej zdolności.
- ZOBACZ – Po 24 godzinach Riot przyznaje, że przesadził. Postać zaczęła wygrywać najwięcej meczów w LoLu
Rioter oznajmił, że w studiu trwają prace, które mają na celu poprawić wygląd umiejętności.
Chcemy zmienić kolor na bardziej niebieskawy z domieszką czerwieni.
Nie wszyscy gracze zareagowali jednak pozytywnie na te wiadomości. Fani uważają, że dotychczas nikt nie skarżył się na biały kolor kokonu. Ponadto wielu innych bohaterów oraz ich skiny używają bieli w swojej palecie kolorów, jak na przykład Storm Dragon Lee Sin czy Porcelain Protector Ezreal.
Jak dużym problemem był biały kolor? Elise jest w grze od prawie 10 lat i nigdy nie słyszałem, żeby powodowała problemy z przejrzystością.
Wielu fanów z ostatecznym werdyktem wstrzymuje się do ukazania poprawek, nad którymi pracuje Riot, jednak społeczność raczej nie spodziewa się przywracania starszych efektów. To zaś może być dla części graczy Elise sporym zawodem.