Rioter wyjawia powód dodatkowego buffowania postaci w LoLu, które i tak są już silne
Z jakiego powodu Riot buffuje silne postacie?
Wielu graczy zastanawiało się, dlaczego Riot Games buffuje silnych bohaterów. Między innymi wzmocnienie dostał Mordekaiser, który radził sobie bardzo dobrze.
Jeden z pracowników postanowił to wyjaśnić. Okazuje się, że nie chodzi o siłę championa, a o różnorodność w jego przedmiotach.
Wzmocnienie z powodu różnorodności
Dwa tygodnie temu na oficjalne serwery League of Legends trafiła aktualizacja 10.25. To właśnie w niej buffa otrzymał Mordekaiser, który do tej pory radził sobie naprawdę dobrze. Bohaterowi dodano nieco obrażeń:
- Q:
- Obrażenia przeciwko odizolowanym wrogom: 20/25/30/35/40% >>> 30/35/40/45/50%
Zdziwieni tą sytuacją gracze zaczęli wypytywać i snuć teorie dotyczące balansu. Temat postanowił skomentować jeden z pracowników o pseudonimie phroxz0n.
Intencją zmiany Morde jest to, żeby miał on wybór przy zakupie przedmiotów. Z naszej perspektywy nie jest pożądane, aby każdy bohater miał tylko jeden mityczny przedmiot, który może kupić, ale zamiast tego posiadał ich wiele, do wyboru w zależności od stanu gry. Morde kupujący tylko Riftmaker, kiedy może rozważyć zakup Rocketbelt, nie jest pozytywnym rezultatem. Podobnie, możliwość wyboru użyteczności (Rylais) lub obrażeń (Demonic) w drugim slocie i podjęcia kompromisu jest pożądane z tych samych powodów; różnorodne doświadczenia dla gracza i przeciwnika.
ZOBACZ – OP build, który Riot będzie chciał usunąć z LoLa. Zerowy czas odnowienia hooka u Thresha
Oznacza to, że buff Żelaznego Upiora związany jest z próbą zwiększenia gamy wyboru przedmiotów. Być może w przyszłości deweloper zdecyduje się na kolejne takie kroki w stosunku do innych bohaterów, ale czy projektantom udał się ten zabieg? Jeżeli spojrzymy na statystyki ze strony lolalytics.com, możemy zauważyć, że na ten moment wciąż w ponad 88% przypadków, mainy Mordekaisera wybierają Riftmaker.
Jednak to budowany tylko w 3.4% gier Hextech Rocketbelt wygrywa o ponad 2% więcej spotkań. Natomiast po buffie, WR bohatera wzrosło o 1.3% i na ten moment wynosi około 49.4%