w

Jaki był powód wydania najbardziej kontrowersyjnej bohaterki LoLa – Seraphine? Riot wyjaśnia

Rioter tłumaczy, jak przebiegały prace nad Seraphine. Bohaterka początkowo nie była powiązana z K/DA.


Do League of Legends regularnie trafiają nowi bohaterowie. Seraphine została dodana 29 października, jednak gracze mogli dowiedzieć się o istnieniu postaci znacznie wcześniej. Twórcy założyli konto na Twitterze, które początkowo nie zdradzało tego, że właścicielka jest jakkolwiek powiązana z League of Legends. Z czasem zaczęło pojawiać się coraz więcej wskazówek, aż w pewnym momencie stało się to oczywiste.

Premiera postaci wiązała się również z wieloma kontrowersyjnymi tematami. Jednym z nich był wygląd bohaterki, która wcale nie przypominała kogoś, kto pochodziłby z Piltover, inny dotyczył fabuły, której elementy niekoniecznie spodobały się społeczności (Lore Seraphine zostało zmienione. Riot przyznał, że historia źle oddała charakter bohaterki).

Z Seraphine wiąże się również dość głośna afera. Była dziewczyna Riotera zarzuciła twórcom, że projekt postaci był mocno inspirowany jej wyglądem (Seraphine to Stephanie? Była dziewczyna Riotera oskarża studio o stworzenie jej kopii w LoLu). Jak to w końcu jest z Seraphine? Rioter postanowił zabrać głos.

Czy Seraphine powstała dla pieniędzy?

Niedawno w dyskusji dotyczącej wydawania wyłącznie jednego reworku rocznie gracze oburzyli się, twierdząc, że Riot woli wydawać nowych bohaterów, ponieważ ci mieliby być bardziej dochodowi. Jeden z projektantów wyczerpująco odpowiedział na te zarzuty (“Naszym celem nie jest zarabianie”, mówi Riot, odpowiadając na zarzuty o chciwość) i choć zdaje się, że komentujący przyznali mu rację, pojawiły się pytania dotyczące aktualnego wyglądu i projektu Seraphine.

Bohaterka sprawia wrażenie, jakoby jej głównym celem było zwrócenie uwagi graczy na K/DA, które jest jednocześnie jednym z najlepiej sprzedających się motywów skórek w League of Legends. Jak można dowiedzieć się z odpowiedzi Riotera, prace nad postacią zaczęły się znacznie wcześniej.

Tworząc Seraphine, chcieliśmy zaprojektować prostego maga, który przypadnie do gustu graczom Lux i Sony. Czuliśmy, że nie stworzyliśmy tego typu postaci od naprawdę dawna i myśleliśmy, że będzie cieszyła się ona sporą popularnością wśród graczy wspomnianych bohaterek (jak faktycznie było). Od dawna chcieliśmy również wydać piosenkarkę/gwiazdę popu, ponieważ byliśmy świadomi tego, ze ten popularny archetyp nie znalazł się jeszcze w grze. Sona może być opisana lepiej jako muzyk/bard, a Karthus, który jest wokalistą Pentakill, nie pasuje do archetypu piosenkarza, ale raczej do nieumarłego/lisza.

O tym, że Seraphine trafi do K/DA, zdecydowaliśmy długo po tym, jak jej zestaw umiejętności oraz styl zostały zatwierdzone. Początkowo miała pojawić się w grze w połowie 2020, jednak zdecydowaliśmy, że jej motyw bardzo dobrze pasuje do wspomnianego zespołu, więc wstrzymaliśmy się z premierą. Dzięki temu byliśmy w stanie rozpocząć kampanię promującą Seraphine zdecydowanie wcześniej, ponieważ przeważnie nie mamy praktycznie gotowej postaci z takim wyprzedzeniem.

ZOBACZ – Poprawki dotyczące liczby traconych LP wprowadzone w patchu 11.2 LoLa zostały wycofane?

Projektant przyznaje również, że wydanie postaci wraz z superskórką miało być poniekąd eksperymentem, a debiut albumu K/DA i Worldsy były na tyle dużym wydarzeniem, że twórcy uznali je za odpowiedni moment.

Gracze ponownie podjęli temat pozycji bohaterki, którą pierwotnie miał być mid. Jak okazało się po jej premierze, społeczność wolała ją na dolnej alei w roli supporta. Czy Riot nie zdawał sobie z tego sprawy?

Chcieliśmy, aby postać była uniwersalna podobnie jak Morgana czy Lux. Jak się okazało, gracze zdecydowanie bardziej wolą grać jako wsparcie, ale dopóki dalej można bez problemu wybrać się nią na mida, nie widzimy w tym problemu.

Temat tak kontrowersyjnej bohaterki z pewnością będzie obijał się o uszy społeczności jeszcze przez bardzo długi czas. Patrząc na liczne emocje, które swoją promocją wywołała Seraphine, można przypuszczać, że minie trochę czasu, zanim społeczność na stałe przyzwyczai się do jej istnienia w grze.

Udowadniają to między innymi wciąż rozwijające się wątki i dyskusje na jej temat w mediach społecznościowych, nawet pomimo wydania bohaterki dobrych kilka miesięcy temu. Z tego też powodu premierę Seraphine można nazwać jedną z największych w historii League of Legends.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends