Śródsezon w League of Legends – reset rankingu, zwiększenie koła emotek i więcej
Twórcy opowiedzieli o tym, co planują wprowadzić w grze w ramach środka sezonu rankingowego.
Zbliża się sporo zmian i nowości. Co prawda nie będzie to aktualizacja gry taka, jaką gracze znają z przedsezonu, ale Riot chce wprowadzić spory powiew świeżości. Zapowiedziano m.in. aktualizację wizualną Jaxa czy buffy Iverna, powiększenie koła emotek, nowy tryb, poprawki linii dialogowych bohaterów i nie tylko.
Tak prezentują się najważniejsze informacje o zmianach śródsezonowych, które zostały ujawnione przez twórców w najnowszym filmie od deweloperów.
Zmiany śródsezonowe – szybkie podsumowanie
Rioterzy Brightmoon, Meddler i Reav3 skupili się na zmianach w League of Legends, które pojawią się w ramach środka sezonu. Opis podzielono na dwie wersje – skróconą, w formie szybkiego podsumowania oraz opisową, która znajduje się w drugiej części artykułu.
Ok, po raz pierwszy robimy częściowy reset rang w lipcu przed rozpoczęciem drugiego splitu rankingowego. Wykorzystamy ten środek sezonu, aby wprowadzić kilka poprawek do systemów i zawartości w grze. Nie będzie to na taką skalę jak w presezonie, ale będzie to trochę więcej niż standardowa łatka balansująca. Największy nacisk w śródsezonie będzie położony na itemizację.
- Częściowy reset rankingu w śródsezonie zostanie przeprowadzony w lipcu.
- Zmiany, które Riot wprowadza w środku sezonu, będą miały mniejszy zasięg niż te z przedsezonu.
- Wnioski wyciągnięte na podstawie oceny śródsezonu pozwolą zdecydować, czy przedmioty mityczne są warte dalszych wysiłków.
- W środku sezonu twórcy planują udostępnienie niewielkiej aktualizacji i wzmocnień Iverna.
- Ostatnio przeprowadzono wielką falę banowania botów, więc gracze powinni rzadziej spotykać je w swoich grach.
- Powiększy się koło emotek do 9 miejsc, a twórcy pracują nad dalszymi usprawnieniami.
- Aktywowane zostanie około 4500 linii dialogowych bohaterów i skórek, które nie działały lub się „zgrały”.
- Opublikowano plany dotyczące bohaterów z informacjami o nowych championach i aktualizacjach (więcej można przeczytać tutaj: Rework Jaxa, nowy jungler Briar i więcej – Riot zdradza plany dotyczące bohaterów w LoLu).
- Jax otrzymuje aktualizację wizualną.
- Tryb „2 na 2 na 2 na 2” zostanie wypuszczony latem na całkiem nowej mapie.
- Zbliża się MSI.
Zmiany w środku sezonu – szczegółowy opis
Po MSI wprowadzimy znaczne zmiany w trzech głównych aspektach.
Najważniejszym celem jest przetestowanie wersji systemu, w którym przedmioty mityczne mają być potężnym, dającym satysfakcję zwieńczeniem zestawu definiującym go, a nie rozwiązaniami sytuacyjnych problemów, na które natrafi się podczas gry. Chcemy zmienić nasze podejście w stosunku do przedmiotów mitycznych dla wielu bohaterów. Nie zależy nam już, by miały wskaźnik zakupu poniżej 75%. Najważniejszą wartością jest dla nas za to satysfakcja graczy, nawet jeśli to oznacza kupowanie tego samego przedmiotu mitycznego za każdym razem.
Największym zmianom ulegną przedmioty dla prowadzących, bo te w największym stopniu tworzą wspomniane wyżej struktury w ramach zestawów. Tak naprawdę tego typu bohaterowie mieli do wyboru dwie ścieżki: Potęga Wichury / Nieśmiertelny Łuklerz / Pogromca Krakenów lub Ostrze Nieskończoności / Szybkie Ostrza Navori / Ostrze Gniewu Guinsoo. Przez to wybór zestawów przedmiotów był bardzo ograniczony. Przejdziemy na nowy model, w którym przedmiotami mitycznymi dla prowadzących będą Ostrze Nieskończoności, Szybkie Ostrza, Ostrze Gniewu i Potęga Wichury. Pogromca Krakenów oraz Łuklerz zostaną przerobione na przedmioty legendarne. Będziemy też zmieniać inne przedmioty w zależności od potrzeby. Dwie istotne zmiany, o których warto wiedzieć są takie: Kosa Statikka wróci z innymi statystykami, a Ostrze Gniewu będzie bardziej przypominać swoje starsze wersje.
Spodziewamy się, że wszyscy prowadzący będą mieli do dyspozycji przynajmniej jeden bardzo satysfakcjonujący przedmiot mityczny, ale prawdopodobne jest, że przynajmniej dla części z nich optymalny będzie tylko jeden. Niemniej ich zaskakująco duża część ma szeroki wybór w kontekście przedmiotów mitycznych, chociaż kupno każdego z nich może oznaczać inny styl gry.
Poza tym w środku sezonu przyjrzymy się też przedmiotom dla zaklinaczy i tym dającym destrukcję. Wprowadzamy szereg zmian związanych z destrukcją, by rozwiązać problemy z kondycją gry, które stwarzają Szpon Ciemnego Typa i Mroczne Ostrze Draktharru. Szpon Ciemnego Typa zostanie przerobiony na przedmiot legendarny z nowym efektem bez doskoku. Mroczne Ostrze też zostanie przerobione, a Widmowe Ostrze Youmuu awansuje do rangi przedmiotu mitycznego, co wiąże się ze zwiększeniem statystyk.
Przerobionych zostanie również wiele przedmiotów dla zaklinaczy, tak by były bardziej satysfakcjonujące w użyciu i dawały lepsze ścieżki budowy zestawu. Pojawi się też przedmiot nawiązujący do Bluźnierczego Graala.