Szczegółowy opis 11.14 w LoLu. Ogromne zmiany Lilli, Tahm Kencha, Irelli. Ich będziecie się uczyć na nowo
Opis aktualizacji 11.14 do League of Legends.
Obecnie znajdujący się na oficjalnych serwerach patch 11.13 jest bardzo kontrowersyjny. W grze dominuje kilku bohaterów, którzy są nadwyraz silni i wygrywaj większość spotkań. W związku z tym Riot Games nerfi i buffuje parę postaci, aby dopasować je do rozgrywki.
Dodatkowo zmiany przejdzie nieudany według wielu graczy pełny rework Dr Mundo oraz Irelia, Lilli i również przerobiony, ale w mniejszym stopniu, niż Mundo – Tahm Kench. Patch w tej formie trafi na serwery już w czwartek 8 lipca.
Warto także wspomnieć o jednej postaci, która może wrócić do mety. Wszystko przez małą zmianę z 2AD, którą Riot wprowadził jeszcze w styczniu.
Buffy przedmiotów
- Dead Man’s Plate
- Pancerz: 40 >>> 50
Nerfy bohaterów
- Akali
- Q nie można już castować podczas E
- Minimalne obrażenia R: 75-215 >>> 60-200
- Maksymalne obrażenia R: 225-645 >>> 180-600
- Karma
- AD: 54 >>> 51
- Malzahar
- HP: 537 >>> 510
- AP Ratio na Q: 0.65 >>> 0.55
- Nocturne
- Pasywka jest teraz efektywna w 50% na minionach
- Shaco
- HP: 587 >>> 560
- Prędkość ruchu: 350 >>> 345
- Xin Zhao
- Cooldown W: 12-6 >>> 12-8
- Ziggs
- Mana: 480 >>> 420
Buffy bohaterów
- Darius
- Bonusowe AD na pasywce: 20-205 >>> 30-230
- Cooldown E: 26-18 >>> 24-14
- Garen
- Prędkość ruchu na Q: 30% >>> 30-40%
- Graves
- AD: 66 >>> 68
- Illaoi
- Prękość ruchu: 340 >>> 350
- Ivern
- Tarcza na E: 80-200 >>> 80-220
- Rek’Sai
- Obrażenia na uderzenie Q (niezakopana): 20-40 >>> 21-45
- Obrażenia na Q (zakopana): 60-180 >>> 60-200
- Seraphine
- Obrażenia Q: 55-115 +40-60% AP >>> 60-120 +45-65% AP
- Taric
- Koszt many Q: 70-90 >>> 65-85
- Koszt many E: 60-40
Zmiany Dr Mundo
- Prędkość ataku na 1 poziomie: 0.67 >>> 0.72
- ASR pozostaje na poziomie 0.67
- Regeneracja zdrowia na pasywce: 2% >>> 1 do 2% (skaluje się z poziomem bohatera)
- Czas odnowienia pasywki: 45-15 >>> 60-15
- Monster Cap na Q: 300-500 >>> 350-500
- Q odnawia teraz 100% zdrowia na potworach
- Bonusowe obrażenia potworom na E: 140% >>> 200%
- E zawsze odpycha małe potwory natychmiast
Zmiany Irelii
- Mniejsza wytrzymałość we wczesnej fazie gry, większa w późniejszej.
- Umiejętność bierna ograniczona do 4 ładunków zamiast 5.
- Maksymalne obrażenia bierne i prędkość ataku zmniejszone we wczesnej fazie gry.
- Lekko zmniejszona prędkość doskoku Q.
- Obrażenia Q zadawane stworom skalują się z poziomem.
- Redukcja obrażeń fizycznych W skaluje się z poziomem.
- W ponownie ma redukcję obrażeń magicznych (wynoszącą połowę wartości obrażeń fizycznych).
- Znacznie zwiększone obrażenia W.
- Ustawiono czas lotu ostrza E na 0,25 sek.
- Każdy poziom R zmniejsza podstawowy czas odnowienia Q.
Zmiany Lilli
- Bazowe:
- Regeneracja HP: 9 (+.75) >>> 7.5 (+.75)
- Pancerz: 20 >>> 22
- Nowy efekt na pasywce: Lillia leczy się 18-120 HP przez czas trwania przeciwko dużemu potworowi i 12-189 przeciwko bohaterowi. Lillia możemy leczyć się tylko przez jednego potwora w tym samym czasie.
- Obrażenia: 5% maksymalnego zdrowia >>> 6% + 1.5%/100 AP maksymalnego zdrowia (monster cap bez zmian).
- Q:
- Koszt many: 45 >>> 65
- Stacki dające prędkość ruchu: 5 >>> 4
- Prędkość ruchu na stacku: 7/8/9/10/11 + 1%/100 AP >>> 3/4/5/6/7 +3%/100 AP
- Czas trwania prędkości ruchu: 5 >>> 5.5
- Czas stacków do spadnięcia: 1s >>> 1.5
- Cooldown: 4 >>> 6/5.5/5/4.5/4
- Bazowe obrażenia (magiczne i true damage): 30/45/60/75/90 >>> 35/50/65/80/95
- W:
- Obrażenia: 70/85/100/115/130 + 30% AP >>> 70/90/110/130/150 +35% AP
- E:
- Cooldown: 12 >>> 18
- Spowolnienie: 25/30/35/40/45% >>> 40%
- Obrażenia: 70/90/110/130/150 >>> 70/95/120/145/170
- R:
- Obrażenia od AP: 30% >>> 40%
- Czas trwania uśpienia: 2/2.5/3 >>> 1.5/2/2.5
- Spowolnienie podczas zasypiania: 25% >>> 10%
- Spowolnienie zwiększające się za 0.25s: 5% >>> 0%
Zmiany Tahm Kencha
- Obrażenia na pasywce: 2.5% maksymalnego HP >>> [12 – 60] (+2.5% bonusowego HP)
- Teraz zadaje również obrażenia z pasywki (An Acquired Taste)
- Leczenie z Q: 6/7/8/9/10% brakującego HP >>> 15/20/25/30/35 + 4/4.5/5/5.5/6% brakującego HP
- Naprawiono błąd polegający na tym, że zwrot czasu odnowienia W nie skalować się z Przyśpieszeniem Umiejętności
- Zwrot czasu odnowienia i many na W: 30% >>> 40%
- Tarcza na R: 300/450/600 (+100% AP) >>> 400/500/600 (+100% AP)
- R spowolnienie podczas użycia na sojuszniku: 40/25/10% >>> 30/20/10%