Twórcy zapowiedzieli osłabienia Cesarzowej Pustki. Czy postać okazała się silniejsza niż przewidywano?
Bel’Veth, najnowsza bohaterka League of Legends miała swoją premierę zaledwie w ubiegłym tygodniu. Wielu graczy czekało na tę postać, ponieważ wzbudzała spore zainteresowanie już od jakiegoś czasu. Ciekawość podsycały klimatyczne zapowiedzi i fakt, że jest to champion bezpośrednio związany z Pustką, a takich w LoLu nie było już od dawna.
Społeczność zastanawiała się, czy Cesarzowa Pustki dobrze się przyjmie, a rozgrywka nią będzie wciągająca i satysfakcjonująca.
Nie minęło dużo czasu, a Riot zauważył, że nowa postać jest zbyt silna, a gracze dość szybko nauczyli się nią grać, przez co jej win rate stale rośnie.
Zapowiedź nerfów Bel’Veth
Jeden ze znanych Rioterów – August Browning – przedstawił społeczności spis zmian, które dotkną Bel’Veth w następnej aktualizacji.
- Podstawowe statystyki
- zasięg autoataków zwiększony z 125 do 175,
- regeneracja HP zmniejszona z 8,5+8,5/poziom do 7+0,7/poziom,
- Pasywka – Death in Lavender
- prędkość ataku za stack zmieniona z 0,25%-1,25% (na 18 poziomie) na 0,28%-1% (na 13 poziomie),
- stacki można zyskiwać teraz z dużych minionów,
- Q – Void Surge
- naprawiono błąd, który sprawiał, że nieuchronne obrażenia on-hit z ulta zadawały podwójne obrażenia,
- E – Royal Maelstrom
- obrażenia od pojedynczego ciosu zmniejszone z 8-20 do 8-16
- R – Endless Banquet
- przelicznik obrażeń od eksplozji zależny od brakującego zdrowia celu zmniejszony z 25-35% do 25%,
- bonusowy zasięg autoataków zmniejszony z 50-100 do 50,
- zdrowie Void Remor zmniejszone z 70% do 50-70%,
- poprawiono błąd, który sprawiał, że Bel’Veth w swojej prawdziwej formie traciła bonusowe zdrowie z superumiejętności po konsumpcji Koralowca Pustki pozostawionego przez potężnego potwora.
- ZOBACZ – Tak wygląda maksymalne tryhardowanie w LoLu, czyli automatyczne przypominanie o patrzeniu na mapę
Riot August na swoim Twitterze wyjaśnił, dlaczego twórcy zdecydowali się znerfić Cesarzową Pustki.
Dlaczego osłabiamy Bel’Veth? Jej winrate na poziomie wysokim i profesjonalnym, mimo że zaczynał w okolicach 37%, zaczyna osiągać 50%. Jej współczynnik zwycięstw na przeciętnym MMR wynosi 55%. Te wartości rosną z dnia na dzień. To bardzo dużo, jak na bohatera, który jest w grze dopiero od tygodnia.