Teamfight Tactics: Patch 10.19 – nowa rotacja TFT: Losy
Szczegóły zmiany w patchu 10.19 . Startuje nowa rotacja Teamfight Tactics: Losy.
Powitajcie Losy!
Nadeszła pora na rotację Teamfight Tactics: Losy, która wprowadza nowych bohaterów, nowe cechy, mechanikę wybrańców i nowy sezon rankingowy. TFT to nadal ta sama gra strategiczna, którą znacie i kochacie, ale przerobiona pula bohaterów przetestuje wasze umiejętności pokonywania przeciwników na kompletnie nowe i wyjątkowe sposoby. Przyjrzyjcie się szczególnie potężnym bohaterom 5. kategorii: Settowi, Zileanowi i Lee Sinowi, ponieważ naginają oni zasady dotyczące tego, jak giną bohaterowie. Mechanika wybrańców pozwoli wam sięgnąć po podrasowane wersje bohaterów, którzy poprowadzą wasze kompozycje do zwycięstwa. Wybierajcie ostrożnie, bo w danym momencie możecie mieć tylko jednego wybrańca.
W Losach, oprócz zmian w rozgrywce, pojawią się nowe sposoby na pochwalenie się swoim stylem. Pozwólcie waszym duchom unieść się z trzema nowymi smoczymi Małymi Legendami, które na swoich instrumentach mogłyby grać w rockowym zespole. Następnie zerknijcie na całkowicie nowe Odłamki Gwiazd, areny reagujące na stan gry oraz nowiutką Przepustkę i Przepustkę+, które oferują ekskluzywne Małe Legendy, areny, wybuchy i emotki.
Uff! Mamy sporo do omówienia, zatem do dzieła!
Losy
Małe Legendy
Odłamki Gwiazd
- Możecie teraz podnieść poziom Małych Legend za pomocą Odłamków Gwiazd. Nie musicie już przekopywać się przez jajka z nadzieją na wyklucie waszych ulubionych małych towarzyszy. Po prostu zwiększcie poziom gwiazdek swoich ulubieńców! Dowiedz się więcej.
Areny
Gry rankingowe
- Zaraz po wyjściu Losów wraz z patchem 10.19 w waszym regionie, będziecie mogli rozpocząć wspinaczkę w drabince rankingowej nowej rotacji.
- Większość z was rozpocznie Losy w Żelazie 2. Jeśli zakończyliście Galaktyki w Diamencie 1, zaczniecie od Żelaza 1. Gracze od Mistrza i wyżej rozpoczną w Brązie 4.
- Nagrody rankingowe Galaktyk zostaną rozdane w patchu 10.21.
- Gracze, którzy zajmą 4. lub wyższe miejsce, będą od teraz otrzymywać co najmniej 10 PL.
- Gracze, którzy zajmą 5. lub niższe miejsce, będą od teraz tracić co najmniej 10 PL (lub tyle, by spaść do 0 PL).
Zmiany systemowe
Wybraniec
- To koniec Galaktyk, teraz wybrańcy tu rządzą. Od czasu do czasu w waszym sklepie będzie pojawiał się bohater – wybraniec. Tacy bohaterowie są już na poziomie 2-gwiazdkowym, więc kosztują trzy razy więcej niż ich zwykli 1-gwiazdkowi odpowiednicy i są od nich silniejsi.
- Jedna z cech takiego bohatera (pochodzenie lub klasa) zostaje „wybrana”, czyli innymi słowy podwojona.
- Wybraniec otrzymuje również dodatkowe 200 pkt. zdrowia i unikalną premię do statystyk: 400 pkt. zdrowia, 30% mocy zaklęć, 30 pkt. obrażeń od ataku albo o 25% niższy koszt many.
- Szanse na pojawienie się wybrańca danej kategorii na poziomie 1.: 100/0/0/0/0%
- Szanse na pojawienie się wybrańca danej kategorii na poziomie 2.: 100/0/0/0/0%
- Szanse na pojawienie się wybrańca danej kategorii na poziomie 3.: 100/0/0/0/0%
- Szanse na pojawienie się wybrańca danej kategorii na poziomie 4.: 40/60/0/0/0%
- Szanse na pojawienie się wybrańca danej kategorii na poziomie 5.: 20/50/30/0/0%
- Szanse na pojawienie się wybrańca danej kategorii na poziomie 6.: 10/45/45/0/0%
- Szanse na pojawienie się wybrańca danej kategorii na poziomie 7.: 0/30/40/30/0%
- Szanse na pojawienie się wybrańca danej kategorii na poziomie 8.: 0/20/40/40/0%
- Szanse na pojawienie się wybrańca danej kategorii na poziomie 9.: 0/0/30/40/30%
Bohaterowie, którzy są wybrańcami, otrzymują dodatkowe zdrowie, moc zaklęć, obrażenia od ataku lub zmniejszenie kosztu many. Oto dodatkowe statystyki:
Bohaterowie, którzy otrzymują zdrowie, gdy są wybrańcami:
- Garen
- Fiora
- Irelia
- Aatrox
- Wukong
- Jax
- Lee Sin
- Tahm Kench
- Sejuani
- Maokai
- Sylas
- Shen
- Yone
- Jarvan IV
- Hecarim
- Nunu i Willump
- Sett
- Vi
- Elise
Bohaterowie, którzy otrzymują moc zaklęć, gdy są wybrańcami:
- Morgana
- Twisted Fate
- Jinx
- Annie
- Veigar
- Lissandra
- Diana
- Kennen
- Kalista
- Akali
- Vayne
- Riven
- Kindred
- Ahri
- Nidalee
- Kayn
- Katarina
- Evelynn
Bohaterowie, którzy otrzymują obrażenia od ataku, gdy są wybrańcami:
- Talon
- Aphelios
- Zed
- Ashe
- Warwick
- Xin Zhao
- Yasuo
- Jhin
Bohaterowie, którzy otrzymują zmniejszenie kosztu many, gdy są wybrańcami:
- Nami
- Janna
- Zilean
- Lux
- Thresh
- Cassiopeia
- Lillia
- Teemo
- Yuumi
- Azir
- Lulu
- Ezreal
- Pyke
Awansowanie
- Poziom 7: 32 PD ⇒ 36 PD
- Poziom 8: 50 PD ⇒ 56 PD
- Poziom 9: 66 PD ⇒ 80 PD
Sklep
- Niezakupieni bohaterowie nie będą się powtarzać w kolejnych odsłonach sklepu.
- Szanse na pojawienie się bohaterów na 5. poziomie gracza: 40/35/20/5/0% ⇒ 45/30/20/5/0%
- Szanse na pojawienie się bohaterów na 6. poziomie gracza: 25/35/30/10/0% ⇒ 30/35/25/10/0%
- Szanse na pojawienie się bohaterów na 7. poziomie gracza: 19/30/35/15/1% ⇒ 19/35/30/15/1%
Karuzela
Zmieniamy częstotliwość pojawiania się przedmiotów na karuzelach.
Pierwsza karuzela
- 65% szans na unikatowe przedmioty i jeden losowy duplikat.
- 11% szans na przedmioty ofensywne (3 x Miecz, Łuk, Różdżka).
- 11% szans na przedmioty obronne (3 x Płaszcz, Kamizelka, Pas).
- 11% szans na przedmioty użytkowe (3 x Łza, Rękawice, losowy przedmiot).
- 1,5% szans na same Szpatułki.
- 0,5% szans na same Siły Natury.
Druga karuzela
- 80% szans na unikatowe przedmioty i jeden losowy duplikat.
- 15% szans na unikatowe przedmioty i jedną Szpatułkę.
- 5% szans na 3 Szpatułki i 6 losowych składników.
Trzecia Karuzela
- 30% szans na unikatowe przedmioty i jeden losowy duplikat.
- 50% szans na losowe składniki. Całkowicie losowe – bez kontroli odchylenia.
- 15% szans na unikatowe przedmioty i jedną Szpatułkę.
- 5% szans na 3 Szpatułki i 6 losowych składników.
Czwarta karuzela
- 80% szans na unikatowe przedmioty i jeden losowy duplikat.
- 15% szans na unikatowe przedmioty i jedną Szpatułkę.
- 5% szans na 3 Szpatułki i 6 losowych składników.
Piąta karuzela
- 50% szans na losowe niezłożone przedmioty (ukończone przedmioty, które nie zostały jeszcze złożone).
- 25,4% szans na losowe ukończone przedmioty (dowolne).
- 3% szans na przedmioty złożone z Miecza.
- 3% szans na przedmioty złożone z Kamizelki.
- 3% szans na przedmioty złożone z Pasa.
- 3% szans na przedmioty złożone z Łuku.
- 3% szans na przedmioty złożone z Płaszcza.
- 3% szans na przedmioty złożone z Łzy.
- 3% szans na przedmioty złożone z Rękawic.
- 3% szans na przedmioty złożone z Różdżki.
- 0,6% szans na same Siły Natury.
Szósta karuzela
- 100% szans na połowę ukończonych przedmiotów i połowę losowych składników.
Przedmioty
Nowe przedmioty
- Kamienna Płyta Gargulca zastąpi Łamimiecz. Teraz zapewnia 12 pkt. pancerza i odporności na magię za każdego wroga, który obiera za cel posiadacza tego przedmiotu.
- Słoneczna Peleryna zastąpi Czerwone Wzmocnienie. Teraz co sekundę nakłada efekt na losowego wroga w zasięgu 2 pól. Aktualnie zadaje obrażenia nieuchronne równe 25% maksymalnego zdrowia atakowanej jednostki w ciągu 10 sek.
Zmiany przedmiotów
- Absurdalnie Wielka Różdżka: 20 pkt. mocy zaklęć ⇒ 15 pkt. mocy zaklęć
- Kradzież życia Krwiopijcy: 45% ⇒ 40%
- Czas działania Pucharu Potęgi: 20 sek. ⇒ cała runda
- Obrażenia od ataku za każdy ładunek Ostrza Śmierci: 25 pkt. ⇒ 20 pkt.
- Redukcja obrażeń magicznych Smoczego Szpona: 50% ⇒ 60%
- Dodatkowe obrażenia Pogromcy Olbrzymów: 20/80% ⇒ 10/90%
- Prędkość ataku za każdy ładunek Ostrza Gniewu Guinsoo: 5% ⇒ 6%
- Leczenie Miecza-Pistoletu Hextech: 45% zadawanych obrażeń ⇒ 33% zadawanych obrażeń
- Ostrze Nieskończoności: Zapewnia 75% szansy na trafienie krytyczne (wliczając składniki tego przedmiotu).
- Ostrze Nieskończoności: Zamienia każdy procent szansy na trafienie krytyczne posiadacza powyżej 100% w 1% dodatkowych obrażeń trafienia krytycznego.
- Obrażenia trafienia krytycznego Brylantowej Rękawicy: 30% ⇒ 50%
- Obrażenia rozpryskowe Echa Luden: 200 pkt. ⇒ 180 pkt.
- Czas działania Rtęciowej Szarfy: 10 sek. ⇒ 12 sek.
- Zabójczy Kapelusz Rabadona: 50% dodatkowej mocy zaklęć ⇒ 40% dodatkowej mocy zaklęć
- Huragan Runaana: Pociski mogą od teraz trafić krytycznie. Pociski mają od teraz nieograniczony zasięg.
- Włócznia Shojin: 18% maksymalnej many za każdy atak po pierwszym rzuceniu zaklęcia ⇒ 5 pkt. many za każdy atak
- Obrażenia Kosy Statikka (podstawowe i dodatkowe): 85 pkt. ⇒ 80 pkt.
Inne
- Dodano 5 sekund na początku każdej fazy planowania, podobnie jak w każdej rotacji. Usuniemy to w patchu 10.20.
- Naprawiono błąd, który przez długi czas powodował, że efekt Głębokich Ran był dwa razy skuteczniejszy niż powinien.
- Ogłuszenie Szponu Pułapki ma teraz nowy efekt wizualny, by gracze łatwiej byli w stanie określić źródło ogłuszenia swoich jednostek.
- Ukończone przedmioty nie mogą już wypadać z kul.
- Przedmioty złożone ze Szpatułki mogą teraz wypadać w rundach PvE pod koniec gry, ale tylko wtedy, gdy macie na planszy co najmniej jedną cechę odpowiadającą danemu przedmiotowi tego typu.
- Zmodyfikowaliśmy rodzaje kul i ich zawartość we wszystkich fazach gry.
- Wszystkie procentowe premie do obrażeń kumulują się addytywnie (zamiast multiplikatywnie) ze sobą nawzajem zależnie od źródła (przedmioty mogą zwielokrotnić premie cech, ale nie innych przedmiotów)